Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@18:42:06 GMT

سناتور روس: ترور فخری‌زاده مصداق تروریسم دولتی است

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۱۳۹۹

سناتور روس: ترور فخری‌زاده مصداق تروریسم دولتی است

خبرگزاری فارس: «کنستانتین کوساچف» رئیس کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه روز گذشته (چهارشنبه)، ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را مصداق تروریسم دولتی توصیف کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، کوساچف طی سخنانی تصریح کرد با توجه به وجود شواهدی در خصوص نقش نیرو‌های خارجی در ترور فخری‌زاده، جمهوری اسلامی ایران باید در خصوص قتل این دانشمند خود تحقیقاتی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه دفتر کوساچف در خصوص گفت‌وگوی این سناتور روس با «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه، آمده است: «کوساچف به مردم ایران در خصوص این تراژدی تسلیت عرض کرده است و آن را تروریسم دولتی توصیف کرده است که به احتمال بسیار زیاد به دست نیرو‌های خارجی سازماندهی شده است».

طبق این گزارش رئیس کمیته امور خارجی فدراسیون روسیه همچنین درباره توسعه روابط پارلمانی ایران و روسیه نیز گفتگو‌هایی را با سفیر ایران صورت داد.

کاظم جلالی تأکید کرد که تهران بخوبی می‌داند که چه کسی پشت قتل دانشمند ایرانی قرار دارد و تاکنون شواهد مستقیم و غیرمستقیم حکایت از نقش رژیم صهیونستی در این حادثه تروریستی دارد.

وی همچنین در مصاحبه با شبکه «روسیه ۲۴» تصریح کرد: «به طور کل، اینکه دشمنان ما علیه ایران از تروریسم استفاده می‌کنند، خبر بزرگی محسوب نمی‌شود. علاوه بر این، ما می‌دانیم چه کسی، از جمله برخی دولت‌ها، در همه [این]اتفاقات دست داشت».

وی افزود: «در حال حاضر، تمام شواهد صریح و ضمنی که ما در اختیار داریم نشان می‌دهد که اسرائیل در این حمله [تروریستی]دست داشت.»

محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودروی ایشان به شهادت رسید.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در پی حادثه تروریستی ایران که در آبسرد دماوند به وقوع پیوست، در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است.

از طرف دیگر، یک مقام اطلاعاتی غربی نیز به صراحت گفته بود که ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران نقشه دیرباز رژیم صهیونیستی برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

تاکنون بسیاری از کشورها، سازمان‌ها و نهاد‌ها از جمله اتحادیه اروپا این اقدام تروریستی را محکوم کرده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سناتور روس ترور فخری زاده تروریسم دولتی فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق، مصداق بارز اقتدار ایران است

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: عملیات وعده صادق، مصداق بارز اقتدار ایران است که هیمنه رژیم آدم‌کش صهیونیستی و حامیان استکباری آن را از تمام توان خود استفاده کردند، در هم شکست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین هرسیج امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم با اشاره به اینکه به گفته امیرالمومنین (ع) حوادث عبرت‌انگیز بسیار است، اما افرادی که از رویدادها عبرت می‌گیرند اندک هستند، اظهار کرد: بعد از چندین صده شاهد شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی در حدود ۴۵ سال پیش بودیم که هیچ فردی تصور نمی‌کرد بر دشمنان خود پیروز شود، اما امروز به رغم تمام تهدیدات، تحریم ها و فشارها، جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت اول منطقه‌ای شناخته می‌شود.

وی افزود: عملیات وعده صادق، مصداق بارز اقتدار ایران است که هیمنه رژیم آدم‌کش صهیونیستی و حامیان استکباری آن را از تمام توان خود استفاده کردند، در هم شکست؛ ابرقدرت‌های جهان جرئت انجام چنین حمله‌ای به منافع آمریکا ندارند و سابقه ندارد ملتی بعد از ۴۵ سال به این قدرت دست پیدا کند.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه پس از اتفاقات رخ داده در غزه، شاهد ایجاد تغییر در افکار عمومی جهان از جمله دانشگاهیان هستیم، تصریح کرد: افراد بسیاری در این مسیر شهید شدند، اما اسرائیل و حامیان او به اهداف خود نرسیدند.

هرسیج با اشاره به اینکه نقش دانشگاهیان در هر دو عرصه سخت افزاری و قدرت نرم کلیدی است و باید نقشی پیشتازی داشته باشند، ادامه داد: عملیات پهپادی و موشکی که سپاه اسلام در این حد وسعت و گستردگی انجام داد، ابهت رژیم صهیونسیتی و ۱۰ کشوری که از آن حمایت کردند را در هم شکست و این موضوع حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان ما در عرصه‌های فضایی، پهپادی و موشکی با انجام اقدامات بزرگ علمی و بومی به اقتدار نظام کمک کردند، گفت: کمک به توسعه کشور در ابعاد مختلف از جمله وظایف بر عهده دانشگاهیان است؛ بزرگترین گروه مرجع در استان، استادان و اعضای هیئت علمی هستند که بر جوانان و نوجوانان دانشگاهی نفوذ دارند.

رئیس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: دانشگاهیان می‌توانند در ادراکات، احساسات و ارزش‌ها تغییر ایجاد کنند، اما این اتفاق زخ نمی‌دهد مگر اینکه این افراد به علم، دانشگاه، فهم، بصیرت و روشن‌گری مجهز باشند و بتوانند به شبهات دانشجویان پاسخ دهند.

کد خبر 749466

دیگر خبرها

  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • عملیات وعده صادق، مصداق بارز اقتدار ایران است
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • ترور برای بقا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است