Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: نخستین واحد بخار نیروگاه گازی فردوسی امروز پنجشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در قالب پویش هر هفته "الف-ب-ایران" در کیلومتر ۱۵ جاده مشهد - قوچان افتتاح می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، محسن طرزطلب افزود: ساخت سه واحد بخار نیروگاه سیکل‌ ترکیبی فردوسی با اعتبار ۳۴ هزار میلیارد ریال در راستای افزایش تولید برق، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش بهره‌وری نیروگاه‌های گازی با تبدیل آن به سیکل‌ ترکیبی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منبع اصلی طرح‌های مربوط به احداث بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی از محل منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت است و بر همین اساس، قرارداد ساخت بخش بخار نیروگاه فردوسی با شرکت تولید برق توس مپنا منعقد شده است و مکانیزم بازگشت سرمایه آن از محل صرفه‌جویی سوخت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: با تکمیل واحدهای بخار این نیروگاه سالانه ۷۵۶ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

طرز طلب افزود: این نیروگاه در حال حاضر دارای ۶ واحد گازی در مجموع به ظرفیت ۹۵۴ مگاوات است که با تکمیل سه واحد بخار، ظرفیت این مجموعه به هزار و ۴۳۱ مگاوات و راندمان آن به حدود ۵۰ درصد خواهد رسید.

امروز در قالب پویش هر هفته "الف-ب-ایران" طرح‌های صنعت برق شامل سه نیروگاه بخار گازی، نیروگاه بادی و نیروگاه تجدیدپذیر با هزینه حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال در استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خوزستان افتتاح می‌شود.

هر_هفته_الف_ب_ایران عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است. در این پویش، ۲۲۷ پروژه با هزینه ۳۳ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۱۳۹۸ در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری رسید.

این پویش که سال گذشته با وجود تحریم های ظالمانه به خوبی اجرا و در هر استان هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد، سال جاری نیز با ۲۵۰ طرح و هزینه ۵۰ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور تا پایان سال اجرا می شود.
یکی از اهداف پویش "هرهفته_الف_ب_ایران" تعامل دو سویه با جامعه برای ارائه عملکرد، همکاری و بازخورد و استفاده از نظرات ارزشمند و مدیریت توام عرضه و تقاضا است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بخار نیروگاه هزار میلیارد الف ب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد گفت: در راستای توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند.

قاسم زوکی‌نژاد اظهار کرد: شهرداری مشهد در بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بین سایر دستگاه‌های کشور پیشتاز است و در سال جاری ۴ نیروگاه‌ خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: با مصوبه هیأت وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و ظرف مدت ۴ سال می‌بایست ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند، در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

زوکی‌نژاد گفت: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است؛ البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.


انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب «شیر خاورمیانه» را داده‌اند
  • عکس/ حضور رئیسی در افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • حضور رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی در سریلانکا | ویدئو
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا