Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سرخس گفت: در روزهای اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت تردد بین شهری، درخواست‌ها برای تردد به مرکز استان زیاد بوده که یکی از مهمترین دلایل آن کمبود امکانات درمانی، در شهرستان سرخس است.

به گزارش قدس آنلاین،  محمدرضا رجبی مقدم عنوان کرد: در حالی که این روزها در شرایط اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در سراسر کشور به سر می‌بریم اما هر روز با تعداد کثیری از مراجعان در فرمانداری مواجهیم که برای مراجعه به مرکز استان مجوز می‌خواهند و یکی از مهمترین دلایل این درخواست‌ها کمبود امکانات درمانی از جمله نبود دستگاه سی تی اسکن در شهرستان سرخس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات ما در بخش درمان، ضعیف بودن زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است و در سرخس فقط یک بیمارستان کوچک داریم که ظرفیت آن محدود و تنها دارای ۶۴ تختخواب است و در حال حاضر این بیمارستان به بیماران کرونا اختصاص داده شده است و مردم خیلی رغبتی به مراجعه به این بیمارستان ندارند و برای سایر موارد درمانی و یا پیگیری درمان‌های مربوط به کرونا، خواهان مراجعه به مرکز استان هستند.

رجبی مقدم اظهار کرد: به دلیل نبود دستگاه سی تی اسکن، بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا مجبورند برای سی تی اسکن به مشهد مراجعه کنند و این در حالی است که با پیگیری‌های انجام شده، دستگاه سی تی اسکن وارد شهرستان شده است اما هنوز نصب نشده و در حال آماده‌سازی فضای نصب دستگاه هستیم که زمان‌بر است و برای آماده سازی این فضا یک الی دو ماه وقت لازم است.

وی در ادامه به سایر دلایل افزایش تردد بین سرخس و مشهد در روزهای ممنوعیت ترددها اشاره کرد و گفت: تردد کارمندان فعال در حوزه نفت و گاز که در رفت و آمد هستند، بخشی از کارکنان دولت که خانواده‌هایشان در شهر دیگر ساکن هستند و همچنین پیمانکارانی که در شهرستان مشغول به کار هستند و رفت و آمدهایی دارند از جمله عوامل افزایش درخواست‌ها برای تردد بین شهری هستند.

وی همچنین یادآور شد: شهر سرخس چون یک شهر مرزی است و هم مرز ریلی و هم مرز زمینی داریم، امور مربوط به صادرات و واردات کالاها از جمله گمرک، منطقه ویژه اقتصادی، شرکت‌های حمل و نقل، شرکت‌های ترانزیت کالا و... فعال هستند و در این بخش نیز سخت‌گیری‌های مربوط به منع ترددها اعمال می‌شود اما بعضی از این ترددها اجتناب‌ناپذیر است و امور مربوط به واردات و صادرات کالاهای ضروری را نمی‌توان تعطیل کرد.  

فرماندار سرخس با اشاره به اینکه مراجعه به مرکز استان در این شرایط بار استان را زیاد کرده و با مراجعه بیماران کرونا مثبت، احتمال درگیری افراد بیشتری در مرکز فراهم می‌شود و از طرفی با افزایش ترددهای غیر ضروری، احتمال تلفات جاده‌ای هم بالا می‌رود، خاطر نشان کرد: تمامی شهرستان‌های اقماری موظفند که تردد به مرکز استان را به حداقل برسانند تا مرکز استان بتواند بهتر شرایط را کنترل کند و طبیعتا اثرات مثبت کنترل بیماری در مرکز استان روی شهرستان‌ها هم اثر گذار خواهد بود.

وی تأکید کرد: ما به مردم حق می‌دهیم که به دلیل کمبود امکانات درمانی، برای درمان به مرکز استان مراجعه کنند ولی درخواست ما از مردم این است که حداقل در این مقطع زمانی که محدودیت و ممنوعیت تردد را داریم تا جایی که می‌توانند از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

رجبی مقدم همچنین از مردم خواست همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت شهرستان در روستاها به سر می‌برند، خواهان رعایت بیش از پیش توصیه‌های بهداشتی در روستاها شد و ابراز امیدواری کرد در صورت همراهی و همکاری همه جانبه مردم و مسئولان، بتوانیم هر چه سریع‌تر از این شرایط حساس عبور کنیم.

به گفته فرماندار سرخس، این شهرستان در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا است و بنا بر آمار ۱۱ آذر ماه، ۱۹۶ نفر با تست مثبت کرونا در حال درمان هستند، تعداد بستری‌ها هم ۱۰ نفر گزارش شده است و از ابتدای شیوع بیماری تا تاریخ ۱۱ آذر ماه، ۷۱ نفر در این شهرستان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرماندار سرخس کمبود امکانات کمبود امکانات درمانی مرکز استان سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

به گزارش قدس خراسان،متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.
دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت‌آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.
وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا