Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی با اشاره به ساختار ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونای پایتخت به ارایه گزارشی درخصوص وضعیت بیماری کرونا در تهران و آمار مبتلایان و بستری شدگان پرداخت و گفت: خوشبختانه آمار حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: شرایط تهران هنوز شکننده و ناپایدار است وبازگشایی‌های شتابزده می‌تواند باعث افزایش شیوع بیماری و تکرار تجربه تلخ اردیبهشت ماه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر زالی عدم فاصله گذاری اجتماعی و حمل و نقل عمومی را دو عامل خطر مهم در افزایش شیوع و انتقال کووید ۱۹ برشمرد و یادآور شد: فضاهای مسقف و بدون تهویه مناسب با حضور بیش از ۱۵ نفر از جمله کانون‌های خطر بیماری محسوب می‌شوند.

وی به عنوان یکی از مداخلات مهمی که هرچه سریعتر باید انجام پذیرد به افزایش ناوگان اتوبوسرانی و واگن‌های مترو اشاره کرد که می‌تواند به طور چشمگیری میزان سرایت بیماری را کاهش دهد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری در پایتخت در ادامه گفت: از شنبه شرایط تهران به عنوان شهر نارنجی تلقی می‌شود اما باید توجه داشت که برخی از محدودیت‌ها مثل حضور حداکثر ۵۰ درصد کارکنان، تعطیلی برخی مشاغل گروه سه و چهارم، عدم اجرای مراسم و برنامه‌های تجمعی آیینی کماکان پابرجاست.   

وی در ادامه بر لزوم اجرای برنامه های راهبردی برای کنترل بیماری نظیر عدم حضور افراد در مجامع غیرضروری، ارایه خدمات مدنی و شهری به صورت الکترونیکی تاکید کرد و یادآور شد: اجرای طرح شهید سلیمانی در تهران به منظور شناسایی و ردیابی سریع بیماری، درمان سریع تر و قرنطینه سازی و ایزولاسیون اولیه و هوشمند انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر زالی در ادامه خواستار رفع چالش‌های استان تهران در حوزه زیرساخت های بهداشتی و درمانی  شد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال شاهد افزایش بیش از ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی برای درمان بیماران  و همچنین تکمیل و فعال سازی بخشی از  ۲۷۰ پروژه بهداشتی مغفول مانده در تهران برای ارتقای ارایه خدمات بهداشتی باشیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین برای اجرای طرح نهضت فرزند آوری در شهرستان بستان آباد

علیرضا توری در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان بااشاره به ثبت نام بیش از ۳۰۰ نفر در طرح ملی مسکن و نهضت فرزند آوری در شهرستان کفت: تاکنون به جهت کمبود زمین نتوانسته بودیم، زمین مورد نیاز این افراد را تامین کنیم که با تلاش و پیگیری‌های لازم و تامین زمین نسبت به اخذ سند و مجوز‌های لازم اقدام شده و اوایل خرداد زمین‌ها واگذار خواهند شد.

وی افزود: ملت ایران و مردم عزیزشهرستان در انتخابات ۱۱ اسفند حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: دوره جدید برای مردم و مسئولان وظایف خطیر وسنگینی وجود دارد که برای حل مشکلات و ارائه خدمات شایسته به مردم شهرستان همه مسئولان باید متحد و همدل باشند.

 نماینده مردم شهرستان در مجلس و منتخب مردم برای دوره دوازدهم هم بیان کرد: خالصانه از همه مردم عزیز و مسئولان برگزاری انتخابات برای خلق حماسه بزرگ و عمل به فرامین مقام معظم رهبری قدردانی و تشکر میکنم

غلامرضا نوری گفت: حضور مردم در انتخابات پیام‌های مهمی برای مسئولان داشت که باید با دریافت این پیام‌ها، در جهت ارائه خدمات بهتر و سیاست گذاری بهتر در حوزه‌های مختلف تلاش کنند.

وی افزود: اولویت فعلی کشور مسائل اقتصادی است ولی حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی و فرهنگی نیز نیازمند تصمیمات مهم و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: مجلس آینده مجلسی پرتکاپو و فعال خواهد بود و امیدواریم حضور سلایق مختلف در مجلس در نهایت به پیشرفت و توسعه در کشور منجر شود.

نماینده مردم بستان آباد همچنین حوزه راه و آب را از چالش‌های اساسی در حوزه شهرستان برشمرد و گفت: حل مشکل کمبود آب شرب اولویت اصلی شهرستان است که تقویت زیرساخت‌ها، حل مشکل انتقال آب سد کلقان و فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از آب از جمله برنامه‌ها و اقدامات مسئولان شهرستان برای حل مشکل آب شرب در منطقه است.

نوری ادامه داد: بیش از ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای حل مسکل آب شرب در شهرستان برای سال آینده پیش بینی شده است که می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات حوزه آب در منطقه و روستا‌ها را حل نماید.

امام جمعه بستان آباد در جلسه شورای اداری هم گفت: حضور ۶۳ درصدی مردم شهرستان در انتخابات ۱۱ اسفند برگ زرین دیگری در تاریخ شهرستان به ثبت رساند.

حجت الاسلام غفاری  باقدردانی از این حضور مردم گفت: این حضور وظیفه مسئولان ومنتخب مردم را چندبرابر می کند و باید برای حل مشکلات منطقه به ویژه کمبود آب شرب کمر همت ببندند.

وی با ابراز گله مندی از عدم انتقال آب سد کلقان به شهرستان در بیش از ده سال گذشته گفت: هم مردم و هم مسئولان به خوبی میدانند که راهکار حل مشکل آب شرب شهرستان حل مشکل انتقال آب کلقان است، اما اینکه تاکنون حل نشده مردم را گله‌مند کرده است

وی ادامه داد: پرهیز از اسراف و تلاش برای مصرف بهینه آب در بین مردم هم ضروری است، اما وقتی آب در پشت سد کلقان وجود دارد و مردم مشکل آب دارند باید مسئولان امر را به تکاپوی بیشتر برای حل مشکل وادارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • تشریح وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • توصیه به دامداران کاشانی در خصوص شیوع تب برفکی
  • از حضور دوباره معتادان متجاهر در تهران تا کمبود سرویس بهداشتی در شهر
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • واگذاری زمین برای اجرای طرح نهضت فرزند آوری در شهرستان بستان آباد
  • بازگشایی مجدد سامانه «سنجش سلامت» از فروردین‌ماه