Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-26@22:20:22 GMT

از تاثیرات ویتامین B1 روی عملکرد مغز چه می‌دانید؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۲۸۴۸

از تاثیرات ویتامین B1 روی عملکرد مغز چه می‌دانید؟

کمبود برخی ویتامین ها در بدن تاثیرات بسیار منفی و یا مثبتی خواهد گذاشت پس به آن ها توجه کنید.

به گزارش شریان نیوز،ویتامینB1 یا تیامین یک ویتامین از گروه  خانواده ویتامین‌های ب است که  توسط بدن ذخیره و تولید نمی‌شود. پس باید از طریق مواد غذایی تامین شود و میزان مصرف مورد نیاز بدن روزانه در خانم ها  ۱/۱ میلی گرم و  آقایان ۱/۲ میلی گرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نشانه های کمبود ویتامین B1در بدن

علائم  وکمبود ویتامین B1 خود را با افسردگی، ضعف بدن، فراموشی، سردرد و حالت تهوع ،بی اشتهایی، پرخوری،کاهش وزن،  تپش قلب، بی خوابی و کندی حافظه نشان می دهد.

منابع غذایی که حاوی ویتامین B1

ویتامین B1 در خوراکی های از جمله  لوبیا، گوشت قرمز، مرکبات ، جو، مارجوبه، لوبیا سبز، تخمه آفتابگردان، پسته ، گردو و بادام  وجود دارد.

تاثیرات ویتامین B1 روی عملکرد مغز

تیامین دربدن  باعث افزایش انرژی و سیستم ایمنی بدن می شود  و برای بالا بردن توانایی یادگیری بسیار موثر است. همچنین مواد حاوی ویتامینB1  برای کسانی که آلزایمر دارند بسیار توصیه می شود همچنین برای افزایش نگرش مثبت و مقابله با استرس و کنترل خلق و خوی موثر است.

منبع: شریان

کلیدواژه: ویتامین B1

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های سرشار از آهن

آفتاب‌‌نیوز :

کم‌خونی فقر آهن یکی از مشکلات شایع به‌خصوص در بانوان و کودکان است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی اسموتی‌های آهن دار می‌پردازیم.

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر کمک به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج همچنین سرشار از فیبرها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، مقداری شیر بادام و کمی عسل در مخلوط‌کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب‌تر آن کمک می‌کند. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد. 

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا مقدار فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می‌تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می‌کند. برای تهیه این اسموتی، مقداری چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط‌کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه کرده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود‌های غذایی از جمله آهن کمک می‌کند. آب سیب همچنین سرشار از دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • ببینید | لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین؛ حاوی تصاویری که برای کودکان مناسب نیست
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ