Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@05:24:43 GMT

توضیحات مهم نوبخت درباره یارانه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۲۹۹۳

توضیحات مهم نوبخت درباره یارانه‌ها

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد: دولت امسال ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر دارد که در این میان ۳۱۷ هزار میلیارد تومان آن درآمدها هستند.  از این میان ۲۹۸  میلیارد برای فروش اوراق و ۹۵ هزار میلیارد هم سهم در بورس داریم.

محمدباقر نوبخت افزود: تمام کسانی که یارانه ۴۵ هزار تومانی می گیرند همچنان یارانه بگیر خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۰ هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق در نظر گرفته ایم.

نوبخت بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان پا برجاست اما جایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی خطرزا باشد آن را حذف می کنیم و از آن طرف یارانه معیشتی را افزایش می دهیم.

او تاکید کرد: همه کارکنان دولت،  افزایش۲۵ درصدی حقوق را سال آینده شاهد خواهند بود. تعداد قابل توجهی استخدام کادر درمان خواهیم داشت.

نوبخت از افزایش ۲ برابری حقوق سربازان خدمت وظیفه خبر داد و گفت: در لایحه بودجه افزایش حقوق کارگران و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را در نظر داریم.

​​​معاون رئیس جمهور بیان کرد:لایحه بودجه سال آینده بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان واگذاری دارایی را در صورت کمبود بودجه در نظر گرفته است. همچنین ۱۹۹ هزار میلیارد تومان فروش نفت یعنی برابر ۲۳ درصد سهم نفت در بودجه را پیش بینی کرده است.

او بیان کرد: رییس جمهور دستور دادند که در صورت فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز، مطابق مبلغ یک میلیون بشکه آن را وارد بودجه نکنیم. این یعنی ما همچنان بودجه را به نفت اتکا نداده ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در این بودجه ۱۰۴ هزار میلیارد تومان به بودجه‌های عمرانی تعلق گرفته است. دولت حتی با شرایط سختی که فشارهای خارجی آن را احاطه کرده بودجه عمرانی را کاهش نداد.

نوبخت با اشاره به چندین طرح عمرانی در کشور بیان کرد: بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای به سلامت و دفاع کشور دارد به نحوی که با افزایش تعداد استخدامی‌های کادر درمان بودجه آن را تا ۸۰ هزار میلیارد تومان رسانده است.

وی افزود: امسال کمتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان از تنخواه بانک مرکزی استفاده کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه توان دولت برای حمایت از معیشت در بودجه ۱۴۰۰ مشهود است، گفت: از بودجه دفاع می کنم چون برای بهبود معیشت بسیاری از مردم سهیم در بودجه، حقوق ها و دستمزدها را با روش های مختلف افزایش داده ایم.

وی افزود: شرمنده ام که بیش از این توان افزایش حقوق ها را نداشتیم و اگر دستمان باز بود قطعا این کار را می کردیم. می دانیم تورم ناشی از افزایش نرخ ارز به معیشت مردم آسیب زده است.

درآمد مالیاتی ۲۲۵ هزار میلیارد تومان شد

نوبخت تاکید کرد: برای افزایش سهم مالیات در بودجه نور افکن شناسایی مودیان را قوی تر کردیم و با روش هایی نظیر مالیات بر عایدی سرمایه و درآمد خانوار درآمدها را به ۲۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم. البته رقم بیشتری را پیشنهاد دادیم که با مشورت وزیر امور اقتصادی و دارایی آن را به همین عدد رساندیم.

نوبخت گفت: کشورهای پیشرفته مطابق ۳۰ تا ۴۰ درصد GDP خود مالیات ستانی می کنند اما ایران همچنان ۴ تا ۵ درصد از GDP خود مالیات اخذ می کند. خوشبختانه در امسال ۱۰۰ درصد درامدهای مالیاتی پیش بینی شده محقق شد.

حامل های انرژی گران نمی شوند

او افزود: پیش بینی کرده ایم رشد اقتصادی سال آینده مثبت باشد چرا که رشد اقتصادی فصل گذشته ۲ دهم درصد مثبت بوده است. آنطور که بانک مرکزی پیش بینی کرده است تورم در سال آینده ۲۲ درصد خواهد بود هرچند مرکز رسمی اعلام تورم مرکز آمار است.

نوبخت در پایان گفت: به هیچ وجه حامل های انرژی اعم از آب، برق و سوخت گران نخواهند شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور محمدباقر نوبخت یارانه حقوق یارانه ها محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هزار میلیارد تومان سال آینده پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی

تین نیوز

شهردار تهران وعده داد به زودی فرآیند ساخت خط ۹ مترو تهران شروع شود.

به گزارش تین نیوز،  علیرضا زاکانی 16 اسفند در سومین همایش شهرداران نواحی شهر تهران ارایه خدمات به شهروندان در قالب اپلیکیشن شهروندی، گفت: سال گذشته از اپلیکیشن شهروندی « شهرزاد » رونمایی شد که بناست در آن حداقل ۱۸ خدمت به شهروندان ارایه شود.

به عنوان مثال مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی تمامی تاکسی های تهران اینترنتی می شود و شهروندان از قبل می توانند صندلی خود در تاکسی یا ون های شهرداری را رزرو کنند. هم اکنون در برخی از خطوط تاکسیرانی نیز این طرح دارد اجرایی می شود.

۸۴ درصد از پروژه های «امید و افتخار» به صورت کامل در دوره جدید صورت گرفت

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰۰ پویش امید و افتخار در دوره جدید مدیریت شهری گفت: صفر تا صد، ۸۴ درصد پروژه های امید و افتخار به صورت کامل در دوره جدید مدیریت شهری به ثمر رسیده است. از این رقم ۶۶ درصد مربوط به مناطق جنوبی شهر تهران است.

شهردار تهران با اشاره به افزوده شدن ۲۰ هزار هکتار فضای سبز به ظرفیت بوستان و باغات پایتخت در صدوششمین پویش امید و افتخار، گفت: ۵۰ درصد از این ۲۰ هزار هکتار فضای سبز، مُثمر است که آبیاری  ۲۵۰ هکتار آن زیر سطحی است، مطابق این شیوه مصرف آب تا ۷۰ درصد کاهش پیدا می کند و بازدهی درختان نیز بین ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا می کند.

زاکانی با اشاره به افزایش بودجه مناطق در سال ۱۴۰۳ گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه رشد ۱۲۵ درصدی داشته است. در برابر این رشد ۲.۵ برابری بودجه توقع افزایش کار ۱۰ برابری از شهرداران نواحی داریم؛ به ویژه در مسئله آسیب های اجتماعی.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، وی در پایان تاکید کرد: شهرداران نواحی باید اشراف کاملی بر معتادان متجاهر، کودکان کار و متکدیان محلات خود داشته باشند در ساماندهی و مدیریت آنان نقش اصلی را در کنار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ایفا کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تذکر مهم نوبخت به رئیسی: آیا زمان عذرخواهی نرسیده است؟
  • ◄ ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
  • اعطای سوخت یارانه‌ای بخش مهم نظام یارانه‌ای صنعت هوایی
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • تکذیب چهار شایعه جذاب اقتصادی در آستانه سال نو
  • چهار شایعه جذاب اقتصادی که در آستانه سال نو تکذیب شد
  • افزایش ۴۱ درصدی توزیع کود یارانه‌ای در کوهبنان
  • افزایش ۴۵.۶ درصدی اعتبارات عمرانی ایلام در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تصمیم نهایی دولت درباره افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳
  • دولت برای افزایش یارانه‌ نقدی یا ادامه کالا برگ تصمیمی نگرفته است