Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت گفت‌وگویی با سید محمد مرندی، کارشناس امور بین‌الملل انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

تصور خیرخواهی غربی‌ها خوش‌خیالی است

هر کسی که تصور کند آمریکا یا اروپایی‌ها به دنبال دوستی و روابط خیرخواهانه با جمهوری اسلامی ایران هستند، به نوعی در توهم و خیال خوش به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث ارتباط و مذاکره با اروپایی‌ها با این‌که ممکن است ضروری به نظر برسد اما معنایش این نیست که لبخند آن‌ها به ایران صادقانه است. به نظر می‌رسد برخی افراد در داخل کشور زود باور هستند و ساده لوحانه رفتار می‌کنند.

موضع دوگانه اروپایی‌ها در قبال ترور شهید فخری‌زاده غیرمنتظره نبود

این سکوت و موضع دوگانه اروپایی‌ها در قبال ترور علیه شهید فخری‌‍زاده، برای ما امر غیر منتظره‌ای نبود.

آن‌ها نه تنها نسبت به کشته شدن ایرانی‌ها بلکه دیگر مسلمانان جهان، سیاه‌پوستان و مردم عادی کشورهای غیر غربی هیچ ناراحتی و دغدغه‌ای ندارند و تنها منافع کشور خودشان را دنبال می‌کنند.

طبیعی است که نباید عکس العملی فراتر از رفتارهای اخیر آن‌ها انتظار داشت. اما غیر طبیعی این است که برخی تلاش می‌کنند تا آن‌ها را راضی نگه دارند. 

باید در حوزه راهبردهای هسته‌ای کشور تجدیدنظر کنیم

دولت، وزارت خارجه، نهادهای امنیتی و شورای عالی امنیت ملی کشورمان باید عکس العمل‌شان نسبت به این اقدام تروریستی بدون درنظر گرفتن اظهارات و مواضع اروپایی‌ها باشد.

باید در حوزه راهبردهای هسته‌ای کشور تجدیدنظر کنیم و علاوه بر آن، واکنشی نظامی در برابر رژیم صهیونیستی داشته باشیم. 

غرب با اصل ترور دانشمندان و فرماندهان ایرانی موافق است

در این موضوع که اروپایی‌ها از به شهادت رسیدن دانشمندان و فرماندهان ایرانی خوشحال می‌شوند شکی نیست، اما آنچه که در میان اینها اختلاف ایجاد کرده، شرایط موجود است.

بسیاری از اروپایی‌ها و بخشی از حاکمیت آمریکا مخالف این هستند که در شرایط فعلی چنین اقدامات تروریستی علیه ایران اتفاق بیفتد زیرا می‌خواهند جو بایدن روی کار بیاید و امور را به شکل دیگری مدیریت کند.

البته این بدین معنا نیست که آن‌ها با اصل ترور دانشمندان یا مسئولان عالی رتبه ایرانی مخالفند،  بلکه نسبت به وقوع آن در شرایط کنونی عصبانی هستند. چنانکه دیدید در بیانیه‌ها و اظهارات هیچ یک از مقامات اروپایی سخنی از محکومیت این اقدام تروریستی نبود چه برسد به این‌که بخواهند در برابر چنین جنایات و اقدامات جنگی واکنشی نشان بدهند. 

تنفر اروپایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران آشکار است

اروپایی‌ها با نظام نژاد پرست و آپارتاید اسرائیلی، ارتباطات بسیار  نزدیکی دارند و تنفرشان نسبت به جمهوری اسلامی ایران آشکار است.

دعوت اروپایی‌ها به سکوت و خویشتنداری ایران، نباید موجب شود که نسبت به حفظ حاکمیت ملی خودمان تعلل کنیم. در چنین شرایطی، هر نوع خویشتنداری عملا به معنای ترور، تحریم و فشارهای بیشتر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید ترور آمریکا جمهوری اسلامی ایران شهید محسن فخری زاده اروپا مذاکره اروپایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌

بوکایو ساکا در حال تبدیل شدن به بازیکنی است که نمی توانید روی او قیمت بگذارید.

طرفداری | در جریان دیدار آرسنال و بورنموث، بوکایو ساکا زننده گل اول توپچی‌ها از روی نقطه پنالتی بود. این شانزدهمین گل ساکا در این فصل از لیگ برتر انگلیس بود و بیستمین گل او در تمام رقابت‌ها برای تیم میکل آرتتا. 

به گزارش اپتا، ساکا به اولین بازیکن آرسنال از فصل ۲۰-۲۰۱۹ پس از پیر امریک اوبامیانگ تبدیل شد که در یک فصل برای این تیم حداقل ۲۰ گل می زند (۲۹ گل اوبامیانگ). او همچنین اولین بازیکن انگلیسی این تیم از فصل ۱۳-۲۰۱۲ است که به این تعداد گل می‌رسد، آخرین بار تئو ولکات (۲۱ گل) چنین کاری برای انجام داده بود.

علاوه بر این بوکایو ساکا (۲۰ گل و ۱۴ پاس گل) در این فصل یک رکورد منحصر به فرد در کل پنج لیگ معتبر اروپایی‌ هم دارد. کسی را پیدا نمی کنید که هم بیشتر از او گل زده باشد و هم بیشتر از او پاس گل داده باشد، اگر گلزن بهتری از او سراغ دارید، تعداد پاس گل های ساکا از او بیشتر است و اگر پاسور بهتری به ذهنتان رسیده، تعداد گل های ستاره آرسنال از او پیشی می گیرد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • چرا ساترا به حذف «حشاشین» ورود کرد؟/ ترور را به ایران نسبت دادند!
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم