Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:44:52 GMT

۲۵ طرح صنعت برق در ۳ استان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۳۹۸۶

۲۵ طرح صنعت برق در ۳ استان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح پروژه‌های ملی هر پنجشنبه الف، ب ایران افزود: این پروژه‌ها هزار و ۶۴۸ مگاوات برق را به مدار آورده و تا پایان سال هزار و ۳۷۱ مگاوات دیگر اضافه خواهد کرد که جمع آن سه هزار و ۲۰ مگاوات فقط در سال ۹۹ خواهد بود.

وی گفت: نیروگاه‌های حرارتی تا سال ۹۹ حدود ۶۲ هزار مگاوات بود، اما از نیمه ۹۹ تا نیمه ۱۴۰۰، ۲۰ هزار مگاوات اضافه شده که متوسط سالیانه آن ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات و این در حالی است که سال‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و در همین وضعیت حدود ۴۰ درصد سالیانه افزایش ظرفیت داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان گفت: یکی از دست آورده‌ای بزرگ ما این است که در این شرایط جنگ اقتصادی ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات به صورت حقیقی توانسته‌ایم تولید کنیم، اما با همکاری مردم در بخش خانگی، صنعتی، معدنی و کشاورزی سالی ۴ هزار مگاوات هم برق مجازی به دست آورده‌ایم به طوری که مردم با صرفه جویی در پیک تابستان، به ما کمک کرده‌اند تا خاموشی نداشته باشیم و حتی برق را هم صادر کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: با پروژه‌هایی که امروز در این سه استان افتتاح شد در جمع ۱۴۰ طرح از ۲۵۰ طرح وعده داده شده به بهره برداری رسید و علاوه بر منابع دولتی در دولت که ۶/۷ میلیارد یورو بود ۶۱ میلیارد تومان هم سرمایه گذاری غیر دولتی جذب کرده‌ایم که بخشی از آن را بخش خصوصی تأمین کرد و بخشی از آن را به صورت فاینانس خارجی تأمین شد.

وزیر نیرو افزود: در استان سیستان و بلوچستان برق نیروی کلیدی است و امروز توانستیم اولین توربین بادی را در منطقه میله نادر که هر توربین قابلیت تأمین ۵ هزار مشترک خانگی را برای برق دارد تأمین کند.

وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان با توجه به تونل‌های بادی خوبی که وجود دارد و بادهای ۱۲۰ روزه این پتانسیل وجود دارد که این روش ادامه پیدا کند.
اردکانیان در ادامه گفت: این توربین‌ها قابلیت ذخیره برق را ندارند، اما در مناطقی از سیستان مثل خواف برابر مطالعات انجام شده باد به هیچ عنوان قطع نمی‌شود و امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی را طبق برنامه در این منطقه انجام دهیم.

کد خبر 5086956

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزارت نیرو صنعت برق لایحه بودجه ۱۴۰۰ ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران اوپک قیمت نفت بازار سهام لایحه بودجه قیمت یورو قیمت مرغ ترخیص کالا بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی استان با ظرفیت ۵ مگاوات احداث خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی شاه‌حسینی در نشستی با بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نیروگاه‌های خورشیدی به مدد جویان بهزیستی، در جریان آخرین وضعیت پرداخت این تسهیلات قرار گرفت.

وی افزود: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی با ظرفیت ۵ مگاوات و در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی به زودی به بهره‌بردای خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: این نیروگاه با مشارکت هزار نفر از مددجویان و معلولان ذهنی و حرکتی استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 751276

دیگر خبرها

  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور