Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:33:41 GMT

۲۵ معلول در تالش با تسهیلات بهزیستی شاغل شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۴۵۵۵

۲۵ معلول در تالش با تسهیلات بهزیستی شاغل شدند

شهریار جعفری روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چهار هزار معلول به صورت‌ مستمر و غیر مستمر از بهزیستی تالش خدمات می گیرند و در راستای سهمیه استخدام معلولان در ادارات، یک معلول در دادگستری استخدام شده و پنج معلول بصورت قراردادی در مجتمع جامعه معلولین تالش اشتغال یافته اند.

وی ادامه داد: هر یک از ۲ هزار و ۲۷۸ معلول تحت پوشش، هر ماه یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال کمک هزینه نگهداری دریافت می کنند و به ۷۰ معلول قطع نخاعی هر ماه پنج میلیون و ۵۴۰ هزار ریال حق پرستاری پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری افزود: به ۲۰۰ معلول آسیب دیده از کرونا مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال کمک مالی شده و هشت واحد مسکن معلولان در حال ساخت است و ۷۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای تعمیرات مسکن ۱۵ معلول پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: یک میلیارد ریال بلاعوض به خانواده های معلول آسیب دیده از سیل شهریور ماه در روستاهای خرجگیل و کیش دیبی پرداخت شد و امسال برای حمایت از جامعه معلولان، ۲۰۰ بسته چهار میلیون ریالی سبد کالا اهدا شده است.

سرپرست اداره بهزیستی تالش گفت: طرح غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج ساله در مرکز بهزیستی تالش و طرح بینایی سنجی کودکان‌ سه تا ۶ ساله در مراکز تابع بهزیستی با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود.

۱۳ آذرماه روز جهانی معلولان و از ۹ تا ۱۵ آذرماه هفته معلولان است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

برچسب‌ها تسهیلات ارزان قیمت روز جهانی معلولان اشتغال زایی کارآفرینی تالش کارآمدی دولت معلولیت معلولان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات ارزان قیمت روز جهانی معلولان اشتغال زایی کارآفرینی تالش کارآمدی دولت معلولیت معلولان سازمان بهزیستی کشور تسهیلات ارزان قیمت روز جهانی معلولان اشتغال زایی کارآفرینی تالش کارآمدی دولت معلولیت معلولان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

مسعود ایرانی بیان کرد: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

او افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد