Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:34:52 GMT

هشت درصد معلولان گلستان مستمری دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۵۶۷۶

هشت درصد معلولان گلستان مستمری دریافت می‌کنند

سیدمهدی حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع معلولان گلستان ۴۱ درصد جسمی و حرکتی، ۲۰ درصد معلول ذهنی، ۹ درصد دارای معلولیت روان، ۱۶ درصد دارای معلولیت بینایی و کم بینایی و ۱۴ درصد دارای معلول شنوایی هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر این افراد، ۹ هزار و ۲۶۰ معلول دیگر گلستان پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی گلستان به کمک مستمر به معلولان دارای آسیب نخاعی اشاره کرد و گغت: با هدف بهبود کیفیت زندگی افراد دارای آسیب نخاعی و جبران بخشی از هزینه‌های بهداشتی، توانبخشی و مراقبتی، ۶۵۴ نفر از این افراد در گلستان از حق پرستاری ماهانه برخوردار هستند.

وی به فراهم کردن زمینه آموزش معلولان گلستان اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف و ارتقای توان علمی معلولان ۳۶۹ دانشجوی دارای معلولیت‌ مختلف تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

حسینی همچنین از کمک به معلولان برای ساخت خانه اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۲۴۵ خانه با مشارکت معلولان و مددجویان تحت پوشش ساخته شد و در اختیار آنان قرار گرفت.

۱۳ آذرماه روز جهانی معلولان و از ۹ تا ۱۵ آذرماه هفته معلولان است.

برچسب‌ها مستمری مددجویان گلستان سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مستمری مددجویان گلستان سازمان بهزیستی کشور معلولان مستمری مددجویان گلستان سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق

بررسیها نشان میدهد مجموع دو پرداختی به اقشار محروم، یعنی یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر کفایت نمی نمی‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان میدهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمیکند.

بر این اساس نسبت مجموع متوسط  مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی 75 درصد و در کمیته امداد 86 درصد  کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی 47 درصد و در کمیته امداد 54 درصد کفایت می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست