Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@15:54:16 GMT

امکانات جدید «تهران من» برای توان‌یابان

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۵۷۳۵

امکانات جدید «تهران من» برای توان‌یابان

خبرگزاری آریا - مشاور عالی و مدیر کل حوزه شهردار تهران از ارایه سرویس جدیدی در اپلیکیشن «تهران من» خبر داد که امکانی را برای ناشنوایان ایجاد می‌کند تا از طریق آن بتوانند در صورت وقوع حادثه، بدون نیاز به تماس تلفنی و تنها از طریق اپلیکیشن از آتش‌نشانی درخواست کمک کنند.
به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، مصطفی کاظمی اسفه گفت: در این شیوه از درخواست امداد آتش‌نشانی که به‌زودی سرویس آن در «تهران من» ارایه خواهد شد، مکان وقوع حادثه یا حریق در نقشه و انواع حادثه با دسته‌بندی‌های از پیش تعیین‌شده به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اعلام نیاز به امداد را به نزدیکترین مرکز آتش نشانی ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات مدیره سازمان فاوای شهرداری تهران در ادامه به اماکن و فضاهای شهری مناسب‌سازی شده برای توانیابان اشاره کرد و افزود: شهروندان و توانیابان عزیز می‌توانند با مراجعه به نقشه تهران به نشانی map.tehran.ir و اپلیکیشن نقشه همراه تهران «رایا» به راحتی فضاهایی از جمله ایستگاه‌های مترو ، بوستان‌ها، میادین میوه و تره‌بار را که برای استفاده توانیابان مناسب‌سازی شده است، شناسایی کنند و این سامانه و اپلیکیشن همچنین امکان مسیریابی به این نقاط را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
به گفته کاظمی؛ این اطلاعات تحت عنوان لایه «اماکن مناسب سازی شده برای معلولین» روی نقشه تهران قابل دسترسی است.
مشاور عالی شهردار تهران تاکید کرد: سامانه نقشه تهران دارای بیش از 250 لایه اطلاعات مکانی مختلف است و کاربران با روشن کردن این لایه‌ها می‌توانند به اماکن خدماتی، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، ایستگاه‌های مترو، محدوده‌های طرح ترافیک، پایانه‌های مسافربری و انواع مراکز تفریحی، تاریخی و مذهبی و ... دسترسی داشته باشند. اکنون اماکن مناسب‌سازی شده برای معلولان مثل ایستگاه‌های مترو مناسب ویلچر، ایستگاه‌های مترو مناسب معلولین و نابینایان، بوستان‌های مناسب معلولین، سرویس‌های بهداشتی، ساختمان‌های اداری، سرای محلات و بازار میوه و تره‌بار مناسب‌سازی شده برای استفاده توانیابان قابل مشاهده است.
این داده‌ها به صورت مداوم و با توجه به فعالیت‌های ستاد مناسب‌سازی شهرداری تهران به‌روزرسانی شده و برای استفاده توانیابان روی نقشه تهران و اپلیکیشن «رایا» جایگذاری مکانی می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مناسب سازی شده ایستگاه های مترو نقشه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید براینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر می‌دانیم، گفت: صدا و سیما امسال نیز با تمام توان در خدمت نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیمان جبلی درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در ۲ سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و افزود: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیوهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به‌صورت زنده پخش شد و بر این اساس برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

جبلی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748987

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن