Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریعتی گفت: برای جمع‌آوری آب های سطحی به مجموعه‌ای به قیمت 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا کنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، ظهر امروز در حاشیه افتتاح 9 پروژه برق در استان خوزستان رئیس جمهور از استاندار خوزستان خواست وی را در جریان آخرین وضعیت آبگرفتگی در خوزستان قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این رابطه با اشاره به آبگرفتگی سال گذشته در اهواز و سایر شهرها، اظهار کرد: زیر ساخت‌های اهواز متناسب با این بارش نیست به همین دلیل آبگرفتگی‌های شدیدی که در سال گذشته اتفاق افتاد اهواز و شهرهای کارون و آبادان زیر آب رفت.

وی افزود: آبگرفتگی در این شهرها بیش از 10 روز طول کشید و خساراتی زیادی را به دنبال داشت. سیستم فاضلاب و جمع آوری آبهای سطحی دو مقوله جدا هستند که در بحث فاضلاب با حمایت دولت و عنایت مقام معظم رهبری 50 میلیون یورو به منظور اصلاح شبکه فاضلاب در اختیار ما قرار گرفت.

استاندار خوزستان بیان کرد: 40 میلیون یورو فایناس خارجی برای تصفیه خانه غرب اهواز شروع شده و 50 میلیون یورو دیگر را امیدوارم در سال 1400 به استان تخصیص داده شود.

شریعتی با بیان اینکه با این 140 میلیون یورو 50 درصد نیاز مالی برای تکمیل شبکه فاضلاب تامین می‌شود، ادامه داد: با طراحی‌های که مشاور نیز انجام داده است مشخص شد 67 درصد تا 70 درصد فاضلاب اهواز حل می‌شود که اگر به این حد برسد نورم متوسط استفاده از فاضلاب اهواز ممکن است نسبت به نورم کشور بیشتر هم بشود.

وی وظیفه جمع آوری آبهای سطحی را وظیفه شهرداری‌ها دانست و گفت: شهر اهواز به دلیل اینکه فِلَت است و شیب ندارد جابجایی فاضلاب و آبهای سطحی صیغلی صورت نمی‌گیرد و نیاز به ایستگاه‌های پمپاژ دارد.

شریعتی اظهار کرد: برای جمع‌آوری آبهای سطحی به مجموعه‌ای به قیمت 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا کنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: امسال طرحهای ضربتی بین شهرداری و آبفا توزیع کردیم تا در مناطقی که مشکل جدی آبگرفتگی داریم طوری عمل شود که آب های سطحی در اسرع وقت تخله شود.

شریعتی ادامه داد: این طرح ها اجرا شد و عمده مناطق اهواز که سال گذشته 8 تا 10 روز درگیر آب بودند امسال پس از 16 تا 20 ساعت از آب تخلیه شد.

وی گفت: امسال مناطقی مانند منبع آب، پادادشهر، شهرک دانشگاه و ... از آب خالی است اما در دو منطقه کمپلو و کوی علوی ایستایی آب داشتیم، البته آبگرفتگی در این مناطق ظرف دو سه روز گذشته تخلیه شد.

شریعتی عنوان کرد: ظرف دو روز و نیم 97 میلیمتر در اهواز بارندگی داشتیم که 56 میلیمتر ظرف چهار ساعت اتفاق افتاد.

وی در توضیح علت آبگرفتگی بندرامام خمینی(ره)، گفت: متوسط بارش سالیانه در دراز مدت در بندرامام خمینی(رض) حدود 170 تا 180 میلیمتر بود اما در بارش امسال168 میلیمتر ظرف دو روز رخ داد که سیستم را دچار مشکل کرد.

شریعتی در پایان گفت: در بارش سال گذشته حدود 3 هزار منزل گرفتار آبگرفتگی شدند اما امسال اگر چه هنوز برآورد دقیقی نشده اما حدود 250 تا 300 خانه درگیر آبگرفتگی شدند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جمع آوری آبهای سطحی میلیون یورو جمع آوری آب سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد

شهردار بافت تاریخی یزد با اشاره به اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد گفت: اتصال فاضلاب‌های خانگی به قنات‌های متروکه اصلی‌ترین عامل فرونشست در شهر یزد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری بافت تاریخی یزد، علیرضا نقوی با اشاره به انتشار مطالب نادرستی در فضای مجازی مبنی بر انتقال شبکه دفع آب‌های سطحی به قنات‌های متروکه سطح شهر و فرونشست‌ها اظهار کرد: منطقه بافت تاریخی در سال گذشته با هزینه ۱۰۷ میلیارد ریال، پروژه دفع آب‌های سطحی از بلوار دهم فروردین تا رودخانه مرکزی را اجرا کرد که خوشبختانه امسال هیچیک از خیابان‌های مسیر دچار آبگرفتگی نبود و روان آب‌ها به رودخانه مرکزی هدایت شد و خبر منتشر شده مبنی بر هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه صحت ندارد.

وی به فرونشست‌هایی که پس از بارندگی‌های اخیر ایجاد شد پرداخت و افزود: در تقاطع ایرانشهر حفره ایجاد شده در مسیر پوکه متروکه‌ای بود که عمده دلیل آن اتصال فاضلاب خانگی و واحدهای صنفی اطراف به مسیر قنات بوده که متأسفانه بارها نسبت به تخلف این قبیل اقدامات شهروندان تذکر داده شد و همشهریان بر اصلاح آن اقدام نکردند و ضروری است تا شرکت آب و فاضلاب هم به این مهم تاکید بیشتری داشته باشند.

شهردار بافت تاریخی یزد ضمن تأکید بر اصلاح مسیر فاضلاب‌های خانگی از سوی شهروندان گفت: بخشی از کسبه و ساکنین اقدام به اتصال لوله‌های فاضلاب خانگی به مسیرهای پوکه قنات می‌کنند که این کار علاوه بر تخلف و جرم بودن آن، منجر به این قبیل فرونشست‌ها در سطح معابر که باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیر و جانی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، برای جلوگیری از اینگونه مخاطرات، همکاری بیشتر دستگاه‌های خدمت‌رسان در آموزش‌های بیشتر به شهروندان را می‌طلبد.

کد خبر 751179

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع آوری آب های سطحی
  • سقوط کارگر شهرداری به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • اطلاعیه شهرداری در مورد افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز