Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: در هفته‌های آینده با کمیته امداد تفاهم‌نامه‌ای خواهیم داشت و قرار است طبق این قرارداد، ۱۵ هزار تبلت توسط استانداری و ۱۰ هزار تبلت توسط کمیته امداد تامین شود.

غلامرضا شریعتی در آیین توزیع ۳ هزار تبلت میان دانش آموزان کم برخوردار که امروز (۱۳ آذر) در استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از معلمان، اظهار کرد: این روزها معلمان آنچه را که در توان دارند انجام داده اند تا دانش آموزان از تحصیل بازنمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار معلمان ارزشمند است و شاید به چشم دیده نشده است اما باید از معلمان تقدیر و تشکر کرد. معلمان این روزها رشد و آموزش دانش آموزان را به سلامت خود ارجحیت داده اند و در مدارس حاضر می‌شوند. همه این ها باید دیده شود و ما نیز به عنوان مسئول باید از معلمان تقدیر کنیم و سپاسگزار زحمات آنها باشیم، زیرا کم‌توجهی ما ممکن است باعث دلسردی معلمان شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: کار خیر توزیع تبلت ها مانند مدرسه سازی است چرا که با این شرایط هر تبلت، یک مدرسه است و باید افراد در این کار خیر باهم رقابت کنند و هر کس تلاش کند تا سهم بییشتری در این کار داشته باشد. در قرآن کریم نیز به کار خیر و احسان توجه شده است. اولین آیه ای که بر پیامبر نازل شد آیه "اقراء" بود. در قرآن کریم به قلم سوگند یاد شده که نشان‌دهنده اهمیت آموزش است. علم آموزی در اسلام تکریم و توصیه شده است. همه این ها برای ما نشانه است تا اهمیت آموزش را دریابیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تمام دانش آموزان استعدادهایی برای یادگیری پژوهش و بازکردن قفل نادانی بشر هستند، زیرا هر کدام دارای یک استعداد خاص هستند و بستگی به شرایط و امکانات مهیا شده، استعداد این دانش آموزان می‌تواند بروز کند. یکی از مشکلات ما در بازماندگی از تحصیل به ویژه بازماندگی دختران در این است که در همه روستاها مدارس متوسطه نداریم، زیرا باید تعداد دانش آموزان به یک سطح برسد و در هر چند روستا یک مدرسه متوسطه در نظر گرفته شده است. در برخی نقاط استان به دلیل مسائل فرهنگی، امکان رفتن دختران به مدارس در روستاهای اطراف وجود ندارد و معمولا پس از گذراندن دوره دبستان، تحصیل را ادامه نمی‌دهند. آموزش مجازی می‌تواند راه را برای ما بگشاید و شرایط تحصیل دانش آموزان را فراهم کند. به آموزش و پرورش پیشنهاد می‌شود که حتی پس از کرونا، در استان خوزستان آموزش مجازی را در دستور کار قرار دهند. ما نیازمند ادامه یافتن آموزش مجازی در مقطع متوسطه اول و دوم هستیم.

شریعتی ادامه داد: اگر از هر ۱۰۰ دانش آموز تنها یک نفر منشا خیر باشد و بتواند پله های ترقی را طی کند و تحولی در جامعه خود ایجاد کند، در کارمان موفق خواهیم شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: تعدادی از دانش آموزان تبلت در اختیار ندارند که باید برای آن ها تبلت تامین کنیم. در این راستا با کمیته امداد نیز در هفته های آینده تفاهم نامه ای خواهیم داشت و قرار شد که ۱۵ هزار تبلت توسط استانداری و ۱۰ هزار توسط کمیته امداد تامین شود. سازمان منطقه آزاد اروند نیز اعلام آمادگی کرده تا برای دانش آموزان این منطقه تبلت فراهم کند. آنچه در توان داریم را برای زیرساخت توسعه که آموزش و پرورش است، فراهم می‌کنیم، زیرا تاثیر این کار را در دهه های بعد خواهیم دید. حق فرزندان استان بر ما است و اگر این حق را ادا نکنیم نسبت به آنها مدیون خواهیم بود و اگر از این وظیفه سر باز بزنیم، کوتاهی و غفلت این مساله متوجه ما خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر توجه به دانش آموزان بازمانده از تحصیل، عنوان کرد: در گذشته برنامه هایی برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل داشتیم و اکنون نیز بر این مساله تاکید می‌کنیم و از خیرین دعوت می‌کنیم تا به این مساله توجه و در این حوزه هزینه کنند، زیرا ارزش این کارها کمتر از مدرسه سازی نیست. از اداره کل نوسازی نیز برای تدارک دیدن این تبلت ها تشکر می‌کنم و بابت تاخیر در تامین تبلت‌ها تذکر می‌دهم. آموزش دانش آموزان بر گردن ما است و تاخیر در آن پذیرفته نیست، زیرا زمان به عقب باز نمی‌گردد. تبلت هایی که قرار است از طریق تفاهم نامه ها تامین شود، نباید در توزیع با تاخیر مواجه شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تبلت کمیته امداد دانش آموزان هزار تبلت تبلت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند

 به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «نادعلی رضا نژاد» در خطبه های این هفته نماز جمعه مصلای شهر گالیکش ضمن تبریک هفته معلم و اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان، اظهار کرد: معلمان عزیز باید مراقب اخلاق، رفتار و گفتارشان باشند چون دانش آموزان آنها را به عنوان الگوی خود می پذیرند.
 
به گفته وی؛ آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف مورد انتظار هم تلاش زیاد می‌ خواهد هم همت مضاعف، معلم باید دانش آموزان را هم تعلیم دهد و هم تربیت، معلم در کنار آموزش و تعلیم باید دانش آموزان را تربیت کند، مدرسه خانه دوم است، اگر دانش آموزی در خانه تربیت نشده است باید در مدرسه با همت و تلاش و زحمات معلم تربیت شود.
 
امام جمعه شهر گالیکش با بیان اینکه جامعه و به ویژه خانواده ها از معلمان انتظارات زیادی دارند، تصریح کرد: پرورش هویت و تربیت دانش آموزان، امید آفرینی در بین دانش آموزان، تشویق آنها به مشارکت در فعالیت های اجتماعی ومهارت آموزی از جمله انتظارات از معلمان است.
 
وی افزود: معلم، مربی، دانشمند و عالم می‌ تواند جامعه را هدایت کرده و به خوشبختی و سعادت برساند.
 
حجت الاسلام رضا نژاد با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، ابراز کرد: امام صادق علیه السلام حق بزرگی به گردن ما دارد چون آنچه الان در دست ماست از معارف دین، احکام و تفسیر قرآن از وجود امام صادق علیه السلام است.
 
وی ادامه داد: صبر و استقامت، امانتداری و صداقت، ادب و اخلاق و ساده زیستی از ویژگی های شیعیان امام صادق علیه السلام است.
 
امام جمعه شهر گالیکش مسئله فلسطین را مهمترین مسئله دنیای امروز دانست و گفت: امروزه می بینم که دانشجویان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی قیام کرده اند؛ اما پلیس آمریکا و کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند با برخورد وحشیانه با دانشجویان مقابله می کنند.
 
وی در پایان با گرامیداشت هفته صلیب سرخ و هلال احمر خاطر نشان کرد: نیروهای خدوم و زحمتکش هلال احمر همیشه در خط مقدم رفع مشکلات ناشی از اتفاقات و حوادثی که در کشور رخ می‌دهد بوده و برای رفع این مشکلات تلاش می‌کنند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی