Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:04:41 GMT

انجام رسالت انسانی آری یا خیر!

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۴۰۵۴

انجام رسالت انسانی آری یا خیر!

ایسنا/قزوین خدیجه مهدوی، کارشناس تئاتر و مدرس نمایش خلاق در یادداشتی که در باب رسالت انسانیت حین انجام وظیفه اداری نوشته و آن را در اختیار ایسنا قرار داده است می‌نویسد؛ سرخوردگی از انجام رسالت انسانی آن هم حین مأموریت اداری کابوسی وحشتناک است که می‌تواند وجدان بیدار میلیون‌ها انسان خدوم و شاغل در قامت کادرهای دولتی و فرهنگی را به چالش بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حادثه‌ای که فقط در انجام صرف وظیفه شغلی در کسوت هنرمند یا کارشناس خلاصه نمی‌شود و وجدان بیدار و وظیفه انسانی را در محکمه عدالت و انسانیت به شهودیت می‌طلبد. ماجرا جایی اسفبارتر می‌شود که رد پای این ناعدالتی را باید در مراکز فرهنگی و محفلی که داعیه‌دار توسعه بصیرت و انسان دوستی است جستجو کرد. تضاد غم انگیزی است آنچه در دنیای کلمات و عبارت در لفافه احقاق حق و سوق دادن مردم به دستگیری از یکدیگر در زرورق کلمات غلط انداز پیچیده می‌شود با آنچه در واقعیت روی می‌دهد.

در زمانی نه چندان دور بود که در حین مأموریت اداری برای نجات یکی از اعضای نوجوان کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زیرمجموعه وزارت آموزش‌وپرورش برای ممانعت از زیرگرفته شدن آن دانش‌آموز سدی شدم تا سانحه تصادف برای من رخ دهد و از آن صحنه شوم آسیب‌دیدگی شدید پاها، کمر و فلج شدن اعصاب انگشتان پا برایم به یادگار باقی بماند؛ حادثه‌ای که خم به ابروی مسئولان ذی‌ربط نیاورد.

 برای ادامه روند درمان و با توجه به هزینه‌های سنگین این عارضه به یادگار باقی‌مانده از تصادف به‌صورت مکرر به مدیرعامل و معاونین سازمان متبوع همچنین به وزارتخانه آموزش‌وپرورش مراجعه کردم ولی هیهات از یک پاسخ دلسوزانه و پیگیرانه. پشت هم اندازی و عدم پیگیری با چاشنی بی‌احترامی و تمسخر ماحصل درخواست‌های بنده از معاونین محترم وزیر آموزش و پرورش بوده است. به گفته آن‌ها این امر به ما مربوط نمی‌شود و از اینکه چرا من را به دفترشان راه دادند معترض هم بودند! در ادامه پیگیری‌های من در پی اجابت ملاقات با شخص وزیر متأسفانه این امر راه به‌جایی نبرد و در ادامه این روند به‌نوعی معاونین وزیر هم از پاسخگویی طفره رفتند.

تا به امروز برای تأمین مخارج هزینه جایی که باید سازمان متبوع طلیعه‌دار و پیش‌قدم بود تا هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ مادی کارشناس هنری آن ارگان را که در چنین شرایطی صدمات جدی جسمی و روحی به وی وارده شده است حمایت می‌کرد، متأسفانه شرمسارم از اینکه بگویم در پیگیری‌ها مرا از سرخود باز کرده‌اند. در این جریان که تصادف مذکور برای نجات جان کودکی از سرزمینم رقم خورد مرا متهم می‌کنند که نباید خود را سپر بلای کسی می‌کردی! آری این‌گونه است پاشیدن بذر نفاق، تزویر در دل انسان‌ها تا چنین مواردی را آیینه عبرتی بدانند که اگر از بد روزگار چنین حادثه‌ای برایمان رخ داد خود را در حاشیه امن قرار دهیم بدون آنکه خود را درگیر کنیم بگذاریم قضا و قدر کار خود را بکند نه دستی بگیریم نه جانمان را به خطر بیاندازیم و نه در آماج بی‌مهری‌ها و سرزنش‌ها قرار بگیریم. این همان نتیجه‌ای است که بسیاری از همکاران من با دیدن و شنیدن وصف حالم با تکان دادن سری از سر تأسف برای هم نقل می‌کردند.

اما به صراحت بگویم که نه این کابوس بی‌مهری‌ها و عدم اجرای تکالیف قانونی سازمان‌های متبوع نه سرزنش‌ها هیچ‌یک نمی‌تواند وجدان و انسانیت را به خواب زمستانه فروببرد. هرچند باید گفت اگر این پیگیری‌ها قبل از اشاعه کرونا به ثمر می‌نشست از لحاظ پزشکی و روانی در شرایطی امن‌تر مداوای پای آسیب دیده صورت می‌گرفت.

حال باید مسئولان ذی‌ربط را با وجدان‌هایشان تنها گذاشت برای پاسخ به یک پرسش: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری که سال‌ها پیش در خصوص ارزش کار کارمند بیان فرموده‌اند؛ چرا عده‌ای با بی‌مبالاتی سعی در خدشه‌دار کردن انسانیت و توسعه عدالت محوری در قاموس کار خدمت‌گزاری به مردم این مرز و بوم دارند؟!

امثال چنین نیروهایی که آستین خود را مدت‌ها پیش بالا زده‌اند و در حوادثی خانمان برانداز همچون زلزله بم با حرکتی جهادگونه بدون هیچ چشمداشتی از تقدیر و تشکر مدیران دولتی برای انجام فرایض دینی و معنوی در کنار کودکان این خطه ویران شده جای گرفته بوده‌اند تا سازمان‌هایی همچون یونیسف از کاری چنین خالصانه قدردانی کند، آیا انصاف است که هم سنگرهای خودمان با بی‌توجهی این اقدامات را بی‌معنی و بی‌ارزش قلمداد کنند؟!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش ایثار و فداکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

دفترچۀ سوالات منتشر شد و کلید اولیۀ سوالات از سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در دسترس خواهد بود.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • فیلم/ پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها