Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@04:43:06 GMT

واکنش پاکستان به ترور فخری‌زاده

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۷۶۲۱

آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه‌ پنجشنبه شب وزارت امور خارجه پاکستان که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در اسلام‌آباد قرار گرفت آمده است: دولت پاکستان با خانواده شهید فخری‌زاده دانشمند ایرانی و مردم این کشور همدردی و صمیمانه‌ ابراز تسلیت می‌گوید.

براساس این بیانیه، ترور دانشمند ایرانی نه تنها مغایر با هنجارهای روابط بین کشورهاست و حقوق بین الملل است بلکه صلح و ثبات منطقه‌ای که از قبل متشنج است، را نیز تهدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه پاکستان از همه طرف‌ها خواست تا حداکثر خویشتنداری را داشته و از تشدید تنش ها در منطقه جلوگیری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز امروز در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا ترور ناجوانمردانه شهید دکتر فخری‌زاده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای کشورمان را محکوم کرد.

پیش‌تر احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان در کراچی از جمله سیاستمداران و روسای اندیشکده‌های مطرح این کشور ترور دانشمند برجسته ایرانی را نتیجه اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و متحدان آن در منطقه دانسته و این اقدام بزدلانه را محکوم کردند.

دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که مقام معظم رهبری ایشان را دانشمند ممتاز و برجسته هسته ای و دفاعی ایران توصیف کردند، عصر جمعه هفتم آذرماه در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در شرق تهران در جریان یک عملیات تروریستی و بدست عناصر جنایتکار رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محسن فخری زاده پاکستان فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد : تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا برده و هزینه امنیت را پایین می‌آورد.

محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: ایران و پاکستان دو کشور محوری منطقه بوده و دارای مشترکات بسیار زیاد و علایق مشترک هستند.

وی افزود :  پاکستان همانند ایران ظرفیت‌های فراوانی دارد.

عباس زاده اظهارداشت : تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا برده و هزینه امنیت را پایین می‌آورد.

وی افزود : یک سری سوءتفاهمات بین دو کشور بوجود آمده که باید برطرف شوند. هر دو کشور باید برای رفع این سوءتفاهمات تلاش کنند.

عباس زاده ابرازداشت : انتظار می‌رود دولت پاکستان اجازه ندهد از خاک خود تهدیدی علیه مردم و منافع ایران شکل بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در تعمیق و توسعه روابط با پاکستان هیچ مشکلی نداریم، هم جدی هستیم هم حسن نیت داریم؛ هر دو این عنصر باید در کشور مقابل نیز باید تقویت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایرانی با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • بازگشت امپراتور آسیا به جام‌جهانی/واکنش رسانه‌ها به پنالتی ایران
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • (ویدئو) واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن!
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود