Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در واکنش به توئیت عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در توئیتی نوشت: برای چندین دهه، وهابیت - پرورش یافته قدرت‌های استعماری - منبع تعصب کور، نفرت و تروریسم در منطقه ما و فراتر از آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت: همه گروه‌های تروریستی در منطقه ما آموزش ‌دیده مدارس تحت حمایت مالی عربستان سعودی هستند.

خطیب زاده اضافه کرد: هیچ میزانی از ابهام‌آفرینی توسط سعودی‌ها نمی‌تواند این واقعیت کریه را پنهان کند. جنایات در یمن و پرونده بدنام خاشقچی برخی از دیگر شیرین‌کاری‌های آن‌هاست.

تازه‌ترین مورد: ایستادن دوشادوش حامی اصلی تروریسم دولتی [اسرائیل]  علیه فلسطینی‌ها.

وی تصریح کرد: سعودی‌ها باید این رویه را تغییر دهند. سیاست تنش‌آفرینی دیگر قابل تداوم نیست.

به گزارش فارس، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان، شامگاه روز (سه‌‌شنبه)، به اظهارات اخیر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه روز دوشنبه در صفحه اینستاگرامش با ارائه دو نمودار به تشریح کارزار ضد اطلاعاتی و جنگ روانی علیه ایران پرداخته و نوشته بود: «سفرهای سراسیمه پامپئو به منطقه، ملاقات‌ سه جانبه در عربستان و بیانیه‌های نتانیاهو همگی نشانگر این توطئه است که متأسفانه در روز جمعه در اقدام بزدلانه تروریستی و شهادت یکی از مدیران برجسته کشور متبلور شد؛ اما همزمان با این اقدام تروریستی، کارزار ضداطلاعاتی و جنگ روانی هدایت شده از سوی همین محور اهریمنی آغاز شد، به این امید واهی که برنامه پلید پامپئو، نتانیاهو و بن سلمان برای تشنج آفرینی کامل شود».

الجبیر در حساب کاربری در توئیتر در واکنش به اظهارات ظریف نوشت: «به نظر می‌رسد که ناامیدی، باعث شده، جواد ظریف وزیر خارجه ایران عربستان سعودی را سرزنش کند و آن را مسبب آنچه در ایران جریان دارد، بداند و به آن متهم کند».

این وزیر سعودی در ادامه با کنایه گفت که شاید هنگام وقوع سیل و زلزله نیز ایران، عربستان سعودی را متهم کند.

او در ادامه مدعی شد «ترورها را به هیچ شکلی تأیید نمی‌کنیم و این جزء سیاست‌های عربستان سعودی نیست»؛ با این حال او در ادامه با اتهام‌زنی به ایران ادعا کرد که نظام این کشور «مبتنی بر ترور» است.

وزیر مشاور عربستان سعودی همچنین، با ذکر ادعایی بی‌اساس مدعی شد که رفتار  ایران باعث شده است، بسیاری از مردم عربستان سعودی کشته شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید خطیب زاده عادل الجبیر عربستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا به دلیل مخالفت خود با سیاست واشنگتن در رابطه با جنگ غزه، استعفا کرد.

وب سایت این وزارتخانه نشان داد که هاله گریت همچنین معاون مرکز رسانه منطقه‌ای دبی بود و تقریباً دو دهه پیش به عنوان افسر سیاسی و حقوق بشر به وزارت امور خارجه پیوست.

او در وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی لینکدین نوشت: من پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در مخالفت با سیاست غزه آمریکا، در آوریل ۲۰۲۴ استعفا کردم. 

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه که در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه درباره این استعفا گفت این وزارتخانه کانال‌هایی برای نیروی کار خود دارد تا در صورت مخالفت با سیاست‌های دولت، نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

پیش از این نیز سه مسئول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

نزدیک به یک ماه قبل، آنل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش پل، مقام وزارت امور خارجه در ماه اکتبر استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا که فلسطینی-آمریکایی است، در ماه ژانویه از سمت خود کناره گیری کرده بود.

آمریکا در بحبوحه حمله مداوم اسرائیل به غزه که ده‌ها هزار شهید برجای گذاشته و سبب ایجاد یک بحران انسانی شده است، در سطح بین المللی و گروه‌های حقوق بشری به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با ادامه افزایش تلفات در جنگ وجود دارد.

در ماه نوامبر، بیش از هزار مقام در آژانس توسعه بین المللی آمریکا بخشی از وزارت امور خارجه، نامه سرگشاده‌ای را امضا کردند که در آن خواستار آتش بس فوری شدند. اسنادی که از سیاست دولت انتقاد می‌کنند نیز به کانال مخالف داخلی وزارت امور خارجه ارسال شده است.

این جنگ همچنین باعث بحث شدید و تظاهرات ضد جنگ در سراسر آمریکا، مهمترین متحد اسرائیل شده است.

دیگر خبرها

  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • واکنش وزارت خارجه عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض