Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-28@19:17:30 GMT

نفوذ هکرها به گوشی‌های آیفون از طریق وای‌فای

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۸۳۹۵

نفوذ هکرها به گوشی‌های آیفون از طریق وای‌فای

ایتنا - این آسیب‌پذیری به هکرها امکان می‌دهد از راه دور کنترل گوشی‌های آیفون را از طریق شبکه‌های وای فای در دست بگیرند.
محققان امنیتی از شناسایی نقص امنیتی خطرناکی در سیستم عامل آی او اس ۱۳ خبر داده‌اند که به هکرها امکان می‌دهد از طریق شبکه‌های وای.فای به گوشی‌های آیفون نفوذ کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، اولین بار یان بیر محقق امنیتی گوگل موفق به شناسایی آسیب پذیری یادشده گردید که به هکرها امکان می‌دهد از راه دور کنترل گوشی‌های آیفون را از طریق شبکه‌های وای فای در دست بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفره امنیتی که چنین حمله‌ای را ممکن می‌کند مربوط به پروتکل‌های شبکه‌ای مورد استفاده آیفون است.

مهاجمان با سو استفاده از این مشکل می‌توانند بدافزارها و جاسوس افزارهای خود را بر روی اسنادی که قصد دارند به آیفون منتقل کنند نصب کنند و از این طریق برای سرقت اطلاعات مدنظر خود اقدام کنند. به عنوان مثال از این طریق می‌توان یک عکس آلوده به بدافزار را از طریق شبکه‌های وای فای به آیفون منتقل کرد و به آن نفوذ کرد.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد از این روش می‌توان برای نفوذ به گوشی‌های آیفون از طریق رایانه‌های عادی، لپ تاپ، آداپتورهای وای فای نت گیر و غیره استفاده کرد. یکی از خطرات این روش حمله مخفی کاری و نامحسوس بودن آن است که باعث می‌شود کاربران متوجه وقوع آن نشوند و سرقت داده‌های شخصی به سرعت و به شکلی نامحسوس صورت بگیرد.

نکته مهم اینکه اپل با عرضه آی او اس ۱۳.۳.۱ آسیب پذیری یادشده را برطرف کرده، اما بسیاری از کاربران هنوز این به‌روزرسانی را نصب نکرده‌اند و لذا امکان آلوده شدن گوشی‌های آنها وجود دارد. لذا ضروری است کاربران آیفون سیستم عامل‌های خود را به روز کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: وای فای هکر حمله سایبری طریق شبکه های وای فای گوشی های آیفون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام سید ابوالفضل امام گفت:به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.
 حجت الاسلام سید ابوالفضل امام افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.
وی، همچنین از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

دیگر خبرها

  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی