Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@15:52:17 GMT

مدت قرنطینه کرونایی‌ها کاهش پیدا کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۸۷۶۳

مدت قرنطینه کرونایی‌ها کاهش پیدا کرد

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) گزینه‌های کوتاه‌مدت‌تری را برای قرنطینه شدن افراد قرارگرفته در معرض ویروس کرونا اعلام کرده است.

به گزارش برنا؛ CDC قبلا توصیه کرده بود که هر کس که در معرض کروناویروس قرار گرفته است، باید خودش را برای ۱۴ روز قرنطینه کند.

اما اکنون مقامات این سازمان می‌گویند گرچه قرنطینه ۱۴ روزه هنوز به عنوان بهترین شیوه کاهش خطر انتشار کووید-۱۹ توصیه می‌شود، اما «دو گزینه قابل‌قبول دیگر» هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گزینه این است که قرنطینه را پس از ۱۰ روز در صورتی که فرد دچار هیچ علامتی نشده باشد، پایان داد و گزینه دیگر پایان دادن به قرنطینه پس از ۷ روز در صورت بی‌علامت بودن فرد و نیز منفی بودن آزمایش کرونای او است.

نمونه‌ای که نتیجه آزمایش آن منفی شده است، باید در طول ۴۸ ساعت مانده به روز نهایی قرنطینه گرفته شده باشد.

همچنین بدون توجه به مدت قرنطینه، افراد باید علائم خودشان را برای ۱۴ روز کامل پس از قرارگیری در معرض ویروس زیر نظر داشته باشند.

مقامات CDC می‌گویند براساس مدل‌سازی‌ها پایان دادن به قرنطینه پس از ۱۰ روز بدون آزمایش منفی به خطر حدود یک درصد انتشار ویروس به دیگران می‌انجامد و پایان دادن به قرنطینه پس از هفت روز با وجود آزمایش منفی خطر حدود ۵ درصدی انتشار ویروس را ایجاد می‌کند.

این مدت توصیه‌شده قرنطینه برای افرادی است که در «تماس نزدیک» با بیمارن کووید-۱۹ بوده‌اند و تماس نزدیک به «قرار گرفتن در فاصله دو متری شخص دچار عفونت برای مجموع مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر در مدت ۲۴ ساعت است که از ۲ روز پیش از بروز علائم بیماری یا آزمایش مثبت شروع شده باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس روز برنا قرنطینه آزمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار شهرستان خانمیرزا در این مراسم گفت: سه راهی گوشکی نقطه اتصال سه شهرستان لردگان، فلارد و خانمیرزا است و مسیر حمل کالا و مسافر از فلات مرکزی ایران به جنوب و غرب کشور است و از این رو بسیار حائز اهمیت است.
خالدی افزود: با احداث پست قرنطینه دامپزشکی سعی می‌شود بر روند جابجایی دام و فراورده‌های خام دامی نظارت بیشتری صورت بگیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان نیز در این مراسم گفت: پست قرنطینه دامپزشکی گوشکی با بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • ویرجیل فن دایک: اسلوت برای جانشینی کلوپ گزینه مناسبی است
  • آاس رم مدیر ورزشی جدید خود را پیدا کرد؛ نیکولاس بوردیسو در آستانه بازگشت به جالوروسی
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • روی کین باتعصب برگرد به تیمت!‏
  • از ژابی به اسلات: کلوپ جدید پیدا نشد!
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • پایان پیولی: زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا