Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، این روز‌ها دانش آموزان و دانشجویان روستای پردان شهرستان زیرکوه باید روزانه ۵ تا ۹ کیلومتر راه بروند تا در نزدیکی شهر به اینترنت برسند و از تحصیل بازنمانند.

والدین و دانش آموزان این روستا از این وضعیت و مشکلات ناشی از آن گله مندند.

یکی از دانشجویان روستا می‌گوید: دو سال است که دکل در این روستا نصب شده است، ولی هنوز از اینترنت خبری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به خاطر شرکت در کلاس باید ۵ کیلومتر راه برویم تا بتوانیم در کلاس هایمان به صورت اینترنتی شرکت کنیم.

یکی از اهالی روستا می‌گوید: با سرد شدن هوا و شروع بارندگی ها دانش آموزان و دانشجویان با مشکل رو به رو خواهند شد.

نبود اینترنت، شبکه شاد و نداشتن تلفن همراه تنها معضل این روستا نیست و این مشکل در روستا‌های دیگر این منطقه نیز به چشم می‌خورد.

در روستای بنمرود شهرستان زیرکوه نیز دانش آموزان و دانشجویان باید به بلندای کوه‌ها بروند تا چند نفر با یک گوشی به درس و مشقشان برسند.

بیشتر بخوانید

شاد؛ همچنان دغدغه دانش آموزان و معلمان

واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این خصوص می‌گوید: در خیلی از این روستا‌ها دانش آموزان هم به صورت حضوری با معلمین در ارتباط هستند و هم به صورت درس نامه‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، آموزش می‌بینند.

او افزود: در بحث زیرساخت‌ها و اینترنت شاید با مشکلاتی رو به رو باشیم، اما ارتباط معلمان با داش آموزان قطع نیست.

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در دو ماه آینده مراحل اتصال روستای پردان و روستا‌های اطراف آن به شبکه ملی اطلاعات انجام خواهد شد.

حدود ۲ ماه پیش بود که کودکی به نام مصطفی در یکی از روستا‌های قائن برای دسترسی به اینترنت از بالای کوه سقوط کرد و دچار سانحه شد.

در شرایطی که این روز‌ها اصلی‌ترین مسیر آموزش بر بستر اینترنت است، رفع مشکلات این حوزه نیازمند توجه به موقع مسئولان است.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اینترنت شبکه شاد دانش آموزان دانشجویان دانش آموزان روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، صبح سه شنبه در مراسم نواخته شدن زنگ سپاس معلم که در دبیرستان شاهد شهیده مقبل ناحیه یک این شهر برگزار شد اظهار کرد: اموزش و پرروش در شکل گیری شخصیت یک انسان نقش مهم و محوری دارد.

هاشم ناظمی جلال افزود: آموزش و پرورش اساسی‌ترین سنگ بنای توسعه و شکل‌دهنده شخصیت فرهنگی جامعه است.

وی به نقش مهم معلم اشاره کرد و ابراز داشت: شکل گریر شخصیت یک فرد و دانش آموز با نقش‌آفرینی معلم و دانش‌آموز حاصل می‌شود.

وی در ادامه به روز شمار هفته معلم اشاره کرد و بیان داشت: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه با عنوان نور مهطر، پنجشنبه فرزانه زمان، جمعه ایثار به توان تو، شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه محور جامعه، یکشنبه پا جای پای انبیا، دوشنبه پاک جوهران و سه‌شنبه آخرین روز آینده در دستان تو نام‌گذاری شده است.

ناظمی جلال از برگزاری برنامه های متعدد به مناسبت روز معلم اشاره کرد و گفت:: همزمان با هفته پاسداشت مقام معلم برنامه‌های متنوعی در سطح استان اجرا و از معلمان نمونه و تلاشگر تجلیل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بر لزوم قدر شناسی دانش آموزان از فرصت های علم و تحصیل تاکید و عنوان کرد: دانش‌آموزان باید قدر فرصت دوران تعلیم و تربیت را بدانند و از تجارب معلمان خود استفاده کنند تا زمینه اعتلای اخلاقی و شایستگی‌های فردی و اجتماعی آنها فراهم آید.

وی شهید مطهری را متفکر قرن و استاد بی‌بدیل علم و عمل دانست و خاطر نشان کرد: لازم است دانش‌آموزان با اندیشه‌ها و تفکرات این علامه اندیشمند آشنا شوند.

کد خبر 6092855

دیگر خبرها

  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • عشق معلمی دَربیابان
  • آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی