Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکر الله بنار رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه هزار و یک شهر در منطقه ۲۲ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۳۹ هکتار قرار دارد که شهرداری برای اجرای طرح هزار و یک شهر با شریک خود قرار داد بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران با بیان اینکه طبق این قرارداد به ازای هر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۵.۱۳ درصد سند پروژه به نام شریک آن ثبت شد، گفت: پروژه در سال ۹۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی کرد، اما شهرداری برای انتقال سند با ارتش به مشکل برخورد، زیرا راه و شهرسازی ادعای مالکیت این ملک را کرد و مانع اجرای آن شد.

وی افزود: در دوره جدید مدیریت شهری، ارتش علیه راه و شهرسازی رأی گرفت و موضوع سند هزار و یک شهر حل شد و سند را به نام شهرداری زدند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران با بیان اینکه با حل مسأله موضوع را به شریک اعلام کردیم، گفت: همزمان شریک بحثی را مطرح کرد مبنی بر اینکه ۷ بلوک تجاری و دو هتلی که قرار است ساخته شوند، روبروی ایران مال است و با توسعه ایران مال دیگر این بخش‌ها غیر اقتصادی هستند، لذا باید فکری دیگر برای این چند میلیون متر مربع زمین کرد.

بنار ادامه داد: جلسات زیادی را برای حل این مسأله در هیئت مدیره برگزار کردیم و آخرین تصمیم در هیئت مدیره این شد که شریک، توسعه گردشگری فاز یک را در دستور کار قرار دهد و در بهار ۱۴۰۰، فار یک آن بهره برداری شود.

وی افزود: برای فاز ۲ که بخش تجاری است، در حال حل مشکلات هستیم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سهم شهرداری از پروژه هزار و یک شهر ۳۱ درصد است و ۸۹ هکتار مجموعه به منظور کاربری گردشگری و ۵۰ هکتار هم به منظور کاربری تجاری ایجاد می‌شود.

بنار در پایان اظهار کرد: مجموعه هزار و یک شهر در ۷ بخش ساخته می‌شود که هر کدام بر اساس تاریخ ایران مفاهیم معنایی دارد.

بیشتر بخوانید

ضریب اشغال هتل‌ها به زیر ۱۰ درصد رسید تصویب طرح جامع منطقه ویژه گردشگری سلامت در فارس تسریع می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت شهری پروژه های عمرانی سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران هزار و یک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح چندمنظوره اومااویا با حضور رئیسی در سریلانکا افتتاح شد

به گزارش قدس انلاین، با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد.

پروژه ۱۲۰ مگاواتی اومااویا دارای دو سد بتن-غلطکی و لوله انتقال آب ۱۹ کیلومتری است. نیروگاه تولید برق این طرح در عمق ۷۵۰ متری زمین جای دارد.

پروژه چند منظوره اومااویا، همچنین ۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سریلانکا را تحت آبیاری قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا
  • طرح چندمنظوره اومااویا با حضور رئیسی در سریلانکا افتتاح شد
  • طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی