Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: وزیر امور خارجه انتخابی تیم بایدن زمانی کارهای امنیتی و اطلاعاتی کرده است و چینش مهره های امنیتی و دیپلماتیک، بر عهده وزیر امور خارجه است

«علی بیگدلی»، کارشناس مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با ترکیب تیم بایدن در دولت جدید آمریکا گفت: وزیر امور خارجه انتخابی تیم بایدن، شخصیتی شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در زمان کلینتون وارد سیستم دیپلماسی آمریکا می شود و از شایستگی های زیادی، برخوردار است و تجربه بالایی دارد. او زمانی کارهای امنیتی و اطلاعاتی کرده است و چینش مهره های امنیتی و دیپلماتیک، بر عهده وزیر امور خارجه است، حتی کسانی که مسئولیت های امنیتی کاخ سفید را بر عهده دارند با نظر موافق وزیر امور خارجه انتخاب می شوند، از این رو پست مهمی است که بعد از رییس جمهور جزو مهمترین پست ها در دولت آمریکا است.

بیگدلی افزود: او اعلام کرده است که آمادگی دارند تا بر سر مساله برجام با ایران به گفتگو بپردازند. البته نه برجامی که در زمان اوباما مطرح بود، بلکه پکیجی پیشنهاد شده است که باید در مورد همه موضوعات از جمله حقوق بشر در داخل ایران و میزان حضور ایران در کشورهای منطقه و غیره، مذاکره کرد.

این کارشناس روابط بین الملل تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ایران و دشمن سرسختش اسرائیل، موقعیت کشورمان بسیار حساس است. از این رو اگر قرار است از زیر بار سنگین این شرایط اقتصادی رها شویم باید در برخی استراتژی های خود تجدیدنظر کنیم.

او در پایان گفت: ما در علم سیاست اصطلاحاتی چون بدعهدی و غیر قابل اعتماد بودن نداریم. دیپلماسی برای برطرف کردن اختلافات است من نظر کلی خود را عرض کردم آمریکای بایدن با پکیجی به سمت ما می آید. در روابط بین الملل، ما باید کمی امتیاز بدهیم و کمی امتیاز بگیریم. این معنای سیاست است.4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علی بیگدلی بایدن وزیر امور خارجه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزای ریانوستی، وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از رایزنی وزیر امور خارجه عربستان با همتای روس خود خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، رایزنی امروز به صورت تلفنی انجام شده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: سرگئی لاوروف و وزیر امور خارجه عربستان در مورد چشم انداز توسعه روابط بین دو کشور و نیز موضوع تشدید درگیری ها میان فلسطینیان و (رژیم) اسرائیل گفتگو کردند.

از سوی دیگر، الشرق الاوسط نیز در این باره نوشت: فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر امور خارجه عربستان روز سه شنبه با سرگئی لاوروف همتای روس خود تماس تلفنی داشت.

دو طرف در مورد روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو کردند.

کد خبر 6099640

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد