از قیمتگذاری بلیت تا انتخاب فیلم در شورای اکران آنلاین
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۹۳۹۲
نظام نامه شورای اکران آنلاین در حال بررسی است و اگر زودتر تصویب شود شاید دوباره رونق به این اکران برگردد.
به گزارش ایسنا، پس از شروعی نسبتا طوفانی در اکران آنلاینِ فیلمهای سینمایی که کرونا آنها را از صف نمایش در سینما خارج و راهی پلتفرمهای اینترنتی کرده بود، حالا انتظار میرود راهی برای از نفس نیفتادن یک امکان تازه در اکران آثار سینمایی اندیشیده شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در چند وقت اخیر که اکران آنلاین در سامانههای نمایش درخواستی دچار رکود شده، دلایل متعددی برای از رونق افتادن این اکران برشمرده میشود از جمله نبود امنیت برای صیانت از فیلمها، نبود راهی مطمئن برای جلوگیری از کپی غیرمجاز و نیز تمایل نداشتن تهیهکنندهها به اکران که آن هم ارتباط مستقیم با دلیل اول و دوم دارد. البته برخی گلهها نسبت به نوع قرادادها و رقم نامناسبی که بابت خرید فیلمها از سوی VODها پرداخت میشود هم دلیل دیگری است که رغبت سازندگان فیلمهایی را که پشت خط اکران ماندهاند به اکران آنلاین کم کرده است.
در این مدت اظهاراتی مبنی بر کنترل اکران آنلاین مطرح شده و هم شورای صنفی نمایش و هم برخی انجمنها در مقطعی مدعی در اختیارگیری مدیریت نمایش فیلمها را در سامانههای نمایش درخواستی عنوان کرده بو دند.
در این باره معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی میگوید، برای اکران آنلاین یک شورا در نظر گرفته شده که جزئیات آن در نظامنامهاش آمده است.
سعید رجبی فروتن با اشاره به چالشهای مربوط به VODها و اینکه «انتظار داریم مراجع مسئول بالادستی و فراسازمانی ضمن تعریف صوت و تصویر فراگیر که مدتی است به معرکه آرا بدل شده، سهم و نقش دستگاهها را در قبال آن روشن کنند، به مطالبه جامعه اصناف سینمایی در همین رابطه توجه لازم را نشان دهند» در گفتوگویی با ایسنا درباره وضعیت شورای اکران آنلاین بیان کرد: مدتی است که پیشنویس نظامنامه اکران آنلاین در بین ذینفعان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است تا پس از نهایی شدن تصویب شود. به موجب مفاد نظام نامه، شورای اکران آنلاین با حضور دو تن از نمایندگان اتحادیه صنفی تهیهکنندگان، دو نماینده از انجمن صنفی شرکتهای نمایش آنلاین و مدیر کل نظارت بر نمایش کار خود را با هدف ساماندهی امر اکران آنلاین طبق ترتیباتی که در نظام نامه پیش بینی شده است، آغاز میکند. با تصویب نظام نامه توسط رئیس سازمان سینمایی از دو تشکل یاد شده خواهیم خواست نمایندگان خود را معرفی کنند.
او افزود: در حال حاضر برای بررسی پیشنویس، دایره افراد مطلع و صاحب نظر را وسیعتر کردهایم تا متن نظامنامه جامعالاطراف باشد و ابعاد مورد نظر را به خوبی پوشش دهد.
رجبی فروتن درباره کارکرد این شورا نیز گفت: وظیفه شورای اکران آنلاین، ثبت قرارداد فیلمهای در نوبت اکران، قیمتگذاری بهای بلیت، رسیدگی به شکایات، تنوع محصول در سبد نمایش و مسائلی از این دست است.
در حال حاضر دو فیلم «سراسر شب» و «جمشیدیه» در اکران آنلاین هستند و از فروردین تاکنون حدود 30 فیلم به صورت آنلاین نمایش داده شده اند. با تصویب نظامنامه اکران آنلاین و راهاندازی شورای آن انتظار میرود اطلاعات فروش و میزان بازدید هر فیلم به طور شفاف در دسترس قرار گیرد.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
کلیدواژه: شورای اکران آنلاین پلتفرم های اینترنتی شورای اکران آنلاین نظام نامه فیلم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اعلام آمار فروش سالنهای دولتی تئاتر
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابطعمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایشهای مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد.
نمایش «گالیله» به کارگردانی شهابالدین حسینپور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت ۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۱۳ اجرا و میزبانی از ۵ هزار و ۳۱۷ مخاطب (با احتساب بلیت تمامبها، نیمبها، تخفیفدار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۱ میلیارد و ۲۳۸ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «روال عادی» به کارگردانی کیارش رُست که اجرای خود را از ۳۰ فروردین در تالار چهارسو، با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۳ اجرا و میزبانی از ۸۴۱ مخاطب توانست به فروشی معادل ۱۱۵ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان برسد.
نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطایی فر که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۹ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۳۵۲ مخاطب، توانست به فروشی معادل ۱۸۳ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «آن بُرد» به کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۲۱ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۸۰۵ مخاطب، فروشی معادل ۲۷۳ میلیون و ۵۸۱ هزار تومان داشته است.
نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی، با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۴۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۹ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۶۴۲ مخاطب به فروشی معادل ۱۹۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «آبی گونه» به کارگردانی کاوه مهدوی که از ۲۳ فروردین در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۱۹ اجرا و میزبانی از ۶۶۴ مخاطب به فروشی معادل ۶۸ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «کان لم یکن» به کارگردانی سید علی موسویان که از ۲۶ فروردین در تالار سایه با ظرفیت صندلی۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان روی صحنه رفته است، با ۱۷ اجرا، ۴۶۷ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۴۴ میلیون و ۴ هزار تومان دست پیدا کرده است.
نمایش «نظام ابن عربی» به کارگردانی یاسمین عباسی که از ۲ اردیبهشت در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان به صحنه رفته است، با ۱۱ اجرا میزبان ۲۲۲ مخاطب بوده و به فروش ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.
در تماشاخانه سنگلج، نمایش «سلطان عمرا بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی که از ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳به صحنه رفته است؛ نهمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۴۳۱ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیتهای تمام بها، نیمبها، مهمان و تخفیفدار با بلیت ۱۰۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، مبلغ ۷ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان فروخته است.
همچنین نمایش «جادوی شهرزاد» به کارگردانی احمد دهقان نیز که اجرای خود را از ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز کرده است با ۴ اجرا توانسته است ۲۰۴ تماشاگر را به تماشاخانه سنگلج جلب کند. این نمایش با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، مبلغ ۷ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان فروش داشته است.
در تالار هنر، نمایش«انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالنی با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است، با ۱۱ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانست ۱ هزار و ۱۰۰ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۷۱ میلیون و ۱۸۱ هزار تومان دست پیدا کند.
همچنین نمایش «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی که از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است، با ۲۱ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانسته ۱ هزار و ۱۳۲ تماشاگر را جلب کند و فروش ۷۸ میلیون و ۴۶۸ هزار تومانی داشته باشد.
نمایشنامه «پینوکیو» به کارگردانی داود زارع که ۷، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری نمایشنامهخوانی شد، با ۳ اجرا و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان، توانست ۶۷۵ تماشاگر را به سالن جلب کند و به فروش ۵۵ میلیون و ۸۸ هزار تومانی برسد.
کد خبر 6097144 فریبرز دارایی