Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با شیوع ویروس کرونا نان کارگران فصلی لرستان بیش از پیش آجر شده و در این روزهای سخت کرونایی این کارگران برای تامین معیشت خانواده‌شان همچنان آواره خیابان و میادین هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، بیماری کووید 19 موسوم به کرونا  علاوه بر ایجاد بحران در شاخه‌‌های بهداشت و درمان، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در بخش اقتصادی نیز چالش جدی برای قدرت‌های بزرگ اقتصاد جهان و به تبع آن ایران ایجاد کرده است اما ایران به‌ دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان  شرایطی متفاوت از سایر کشورها را تجربه می‌‌کند، شرایطی که هزینه آن را بخش‌‌های ضعیف جامعه از جمله قشر کارگر می‌‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها اگر از میدان‌ها و خیابان‌های پرترد شهر عبور کرده باشیم حتما تعداد زیادی از مردانی  را می‌بینیم که به درخت تکیه داده، روی نیمکت یا لبه جداول نشسته‌‌اند، مردانی که دستان پینه بسته و صورت‌های  آفتاب سوخته‌شان نشان می‌دهد که خیلی بیشتر از سنشان بالا و پایین روزگار را دیده‌اند، مردان نان آوری که آواره  خیابان‌ها می‌شوند و برای درآوردن یک لقمه نان کلی دوندگی می‌کنند  تا درآمدی کسب کنند.

اما این روزها با شیوع کرونا همان اندک درآمد گاه‌ وبیگاه این کارگران هم قطع یا بسیار کم شده و از طلوع تا غروب آفتاب با اینکه می‌دانند کار نیست با در دست داشتن کیسه‌ای دائم پیاده‌ رو‌ها را طی می‌کنند و در این روزهایی که همه باید بیشتر از قبل نگران سلامت خودشان  باشند در خیابان های شهر در میان مصوبات ستاد کرونا فراموش شده‌اند مردانی که  حتی اگر سن شناسنامه‌‌ای آنها را هم ندانیم  از چین‌ وچروک‌های روی صورتشان می‌توان فهمید که جزء گروه‌های پرخطری هستند  که این روز‌ها نباید از خانه بیرون بیایند.

قصه «پرغصه» کارگران فصلی کاشان| صدایی که به گوش هیچ مسئولی نمی‌رسد/دردمندی هنوز درد آنان را دوا نکرده است«بازنگری مزد 99 کارگران»|تمام حقوق کارگر کفاف اجاره مسکن را نمی‌دهد/ چاره‌ای جز افزایش مجدد دستمزد نداریمقصه «پرغصه» کارگران فصلی چهارمحال و بختیاری| کارگران در بام ایران حال و روز خوشی ندارند/ شنیدن در دل‌هایشان قلبی بزرگ می‌خواهد+ فیلم

مشکل امنیت شغلی کارگران مساله‌‌ای است که سال‌ها با آن مواجه هستیم ولی با آمدن کرونا بیشتر از گذشته خودنمایی می‌کند و حالا که ویروس کرونا شاهرگ معیشتی مشاغل کارگران روزمزد را قطع کرده است متاسفانه هیچ نهاد مشخصی برای حمایت  ازاین گروه وجود ندارد.

در این کلیپ صحنه‌های دردناکی از دل پرد درد کارگران فصلی و عدم وجود هیچ گونه کمکی به آنان در شرایط بیکاری ناشی از کرونا را مشاهده می‌کنید.

گزارش از پگاه دالوند

انتهای پیام/645/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگران فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند

امام جمعه رشت گفت: امنیت شغلی و رفاهی کارگران باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) شهر با اشاره یازدهم اردیبهشت‌ماه گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه لوازم زندگی مردم محصول رنج و زحمت کارگران است، افزود: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را ۸۹ روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و همه کسانی که درصدد جذب کارگر هستند باید به امنیت شغلی آنها توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی، معتقد و پایبند به آموزه‌های اسلامی و یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام عیار بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان گفت: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود؛ یکی از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به پاکستان‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

وی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است، افزود: دشمن در تلاش بود تا روابط میان ایران و پاکستان تیره شود و این موضوع توسعه اقتصادی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

آیت الله فلاحتی با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاهی خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

وی با قدردانی از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرایی خاطرنشان کرد: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

کد خبر 748130

دیگر خبرها

  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند
  • مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد