Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در حالی از ابتدای امسال تاکنون در سه مرحله شاهد افزایش قیمت در بازار لاستیک هستیم که هم مردم و هم فروشندگان از این افزایش قیمت‌ها گلایه‌مند و معتقدند هر کالایی که گران شود تقاضا برای خرید آن کم می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، چرخ ماشینش نمی‌چرخد، گویی گرانی‌ها چوب لای چرخ ماشین گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک روز به بهانه دلار، روز دیگر به بهانه مواد اولیه و هر روز یک داستانی برای گرانی لاستیک در کشور وجود دارد.

گویی بازار لاستیک نمی‌خواهد آرام بگیرد و در روزهای پر تلاطم و آشفته بازار گرانی در خواب عمیق فرو رود.

از ابتدای امسال تاکنون سه بار شاهد افزایش قیمت در بازار لاستیک بوده‌ایم و آقایان مسئول که از حال و دل مردم خبر ندارند که چگونه با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند تا می‌توانند افزایش قیمت‌ها را به نفع تولیدکنندگان مصوب می‌کنند و این ماجرا از همان ضرب المثل "سواره از پیاده خبر ندارد" حکایت می‌کند.

اینها درددل یکی از شهروندان بیرجندی با خبرنگار تسنیم بود که از افزایش قیمت‌های بی رویه گلایه‌مند است.

وی گفت: امسال بازار عرضه کالا و قیمت‌های آن یک روز خوش و آرام به خود ندیده و در یک بازه زمانی کالا یافت نشده و در وقتی دیگر قیمت‌های آن به حدی بالا رفته که دیگر کمتر کسی قدرت خرید آن را داشته است.

مصوبه گرانی لاستیک هنوز ابلاغ نشده/ تصمیم تولیدکنندگان به افزایش 50درصدی قیمتزمزمه گرانی لاستیک در هفته آینده/ تایرسازان در پی مجوز افزایش 50درصدی قیمت

این شهروند بیرجندی افزود: در بازار خودرو از یک سو شاهد نوسانات قیمتی شدید هستیم و از سوی دیگر هیچ ثباتی در بازار جانبی آن یعنی وسایل یدکی دیده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: این روزها در بلبشوی این بازار، عرضه لاستیک هم حکایت خود را دارد. با وجود اینکه شیوع بیماری کرونا سبب کاهش بسیاری از مسافرت‌های بین‌شهری شده و انتظار می‌رفت که لاستیک خودرو اگر کاهش قیمت نداشته حداقل افزایش هم نداشته باشد ولی این اتفاق رخ نداد.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی که معتقد است اگر مسئولان با این امید که با گرانی لاستیک دست دلالان کوتاه می‌شود و قیمت‌ها با بازار آزاد یکسان می‌شود آن را گران کرده‌اند باید دید این اوضاع گرانی به نفع چه کسی است؟ آیا در این اوضاع مشتری سود می‌برد یا فروشنده؟

وی با بیان اینکه افزایش 105 درصدی قیمت لاستیک در مدت 9 ماهه به نفع مردم نیست گفت: هیچ نظارتی در بازار توزیع وجود ندارد.

این شهروند بیرجندی ادامه داد: آنچه مطرح است اینکه نظارت دقیقی بر بازار وجود ندارد و گویا بازار بدون متولی است. آقایان مسئول پای درد دل فروشندگان نمی‌نشینند و گر از کارشناسان و افرادی که در کار خرید و فروش لاستیک سال‌ها تجربه دارند استفاده مشورت بگیرند وضعیت بهتری خواهیم داشت.

آری این روزها قیمت بسیاری از اقلام روند صعودی گرفته و گرانی‌ها به صنعت لاستیک هم رسیده است.

افزایش چشمگیر قیمت لاستیک باعث شده که بسیاری از افراد به بازار فروش لاستیک دست دوم پناه ببرند و از این رو این بازار رونق زیادی نسبت به قبل گرفته است.

از هفته‌های اخیر مجوز افزایش 50 درصدی قیمت لاستیک اعلام شد و این روزها با گرانی لاستیک اگر لاستیک ماشینی پنچر شود دیگر توان خرید لاستیک نو وجود ندارد و بیشتر افراد به دنبال تعمیر لاستیک و یا تعویض آن با لاستیک دست دوم هستند.

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان بیرجند در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در 9 ماهه اخیر این سومین مرحله است که لاستیک روزهای گرانی را به خود دیده است و از چند روز گذشته  مصوبه افزایش 50 درصدی قیمت لاستیک ابلاغ شده است.

علیزاده افزود: در چند ماه اخیر در یک بازده زمانی 25 درصد و در برهه‌ای دیگر افزایش قیمت 30 درصدی و حال 50 درصد قیمت لاستیک افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در این بازار گرانی‌ها گویا کسی نظارتی بر این افزایش قیمت‌ها ندارد و این افزایش شامل تمامی برندهای لاستیک ایرانی موجود در بازار شده است و منحصر به برندهای خاص نیست.

انتهای پیام/254/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت ها گرانی لاستیک قیمت لاستیک درصدی قیمت گرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟

حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.

وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

منبع: خبرآنلاین

tags # پیاز سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • بازار لاستیک ترمز برید