Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به اینکه منکر گرانی میوه و محصولات نسبت به سال قبل نیستیم، اظهار کرد: با توجه به افزایش نهاده‌های تولید، نوسان قیمت میوه امری طبیعی است، اما برخی قیمت‌های اعلامی واقعیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال کسی که در یک مغازه قیمت میوه را گران ببیند، دلیل نمی‌شود که آن را به کل شهر تعمیم دهد.

وی با اشاره به اینکه انار برحسب نوع و کیفیت قیمت مختلفی دارد، افزود: قیمت کنونی هر کیلو انار شیراز ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، انار دماوند ۱۲ تا ۱۹ هزار تومان، انار ساوه ۷ تا ۱۲ هزار تومان و انار کوهستان ۱۵ تا ۲۱ هزار تومان است و مردم می‌توانند هر کدام را که مایل هستند، خریداری کنند.

کارگر قیمت هر کیلو انگور بی دانه زرد را ۷ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو انگور بی دانه قرمز ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۸ تا ۱۲ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۹ تا ۱۲ هزار تومان، پرتقال ناول ۱۳ هزار تا ۱۹ هزار تومان، خرمالو شمال ۵ تا ۸ هزار تومان، خرمالو شهریار ۹ تا ۱۴ هزار تومان، خرمالو کن ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، سیب زرد دماوند ۵ تا ۹ هزار تومان، سیب زرد لبنانی ۷ تا ۱۲ هزار تومان، سیب قرمز دماوند ۵ تا ۹ هزار تومان، سیب قرمز مراغه ۸ تا ۱۳ هزار تومان، کیوی ۹ تا ۱۶ هزار تومان و گریپ فروت توسرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو گلابی بیروتی با نرخ ۱۷ هزار تا ۳۰ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۱۸ هزار تا ۳۰ هزار تومان، لیموشیرین ۸ تا ۱۱ هزار تومان، نارنگی یافا ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار تومان، نارنگی انشو ۸ تا ۱۲ هزار تومان، خیار گلخانه ۶ هزار تا ۹ هزار تومان، خیار بوته ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، خربزه ۳ تا ۶ هزار تومان، هندوانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ و شاه پسند ۴ تا ۶ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود خرده فروشی در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.
وی از افزایش قیمت موز خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو موز در میدان مرکزی ۲۳ تا ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کارگر قیمت کنونی هر کیلو بادمجان دلمه را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۴ تا ۶ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۵ تا ۷ هزار تومان، پیاز شیری ۵ تا ۷ هزار تومان، پیاز قرمز ۶ تا ۸ هزار تومان، پیاز زرد ۵ تا ۷ هزار تومان، ترب سیاه ۵ تا ۸ هزار تومان، تره فرنگی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، سیرخشک ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، سیب زمینی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و نارنج ۴ تا ۶ هزار تومان است.

کارگر با اشاره به نرخ سایر صیفی در بازار بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو شلغم با نرخ ۴ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل تند ریز ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، فلفل شیرین۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، کدوحلوایی ۴ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، چغندر ۵ تا ۷ هزار تومان، کلم بروکلی ۸ تا ۱۵ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۵ هزار تا ۷ هزار تومان، کاهو رسمی ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، کدومسمایی ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، کلم سفید ۲ تا ۴ هزار تومان، کلم قرمز ۴ تا ۶ هزار تومان، گل کلم ۴ تا ۶ هزار تومان، گوجه فرنگی انباری ۴ تا ۸ هزار تومان، گوجه فرنگی بوته ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و هویج ۵ تا ۷ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سودخرده فروشی در مغازه‌های شهر تهران عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ کنونی هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان و سبزی خوردن ۴ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد.

کارگر در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه شب یلدا نداریم، تصریح کرد: طبق روال همه ساله، بخش خصوصی بر مبنای پیش بینی بازار شب عید و یلدا اقدام به دپو محصول می‌کند و سعی دارد در این ایام با سود کمتر محصولات خود را عرضه کند تا خانوار‌ها در تامین این اقلام دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میوه میوه شب یلدا ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار ۵ تا ۷ هزار تومان ۴ تا ۶ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۲ هزار تومان تا ۸ هزار تومان کنونی هر کیلو ۵ هزار تومان ۹ هزار تومان هزار تومان ۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا

محمدحسین اسلامیان، اظهار داشت: واقعیت این است که ما واردکننده تکنولوژی هستیم و قطعات را با توجه به آن مونتاژ می‌کنیم و جالب اینکه می‌خواهیم همان محصولات را صادر کنیم؛ بنابراین باید ببینیم که کالای مونتاژشده ما در بازار داخلی تا چه میزان مورد استقبال قرار می‌گیرد تا در مرحله بعد انتظار داشته باشیم که کشور‌های خارجی، کالای ما را به سایر برند‌ها ترجیح دهند.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی ادامه داد: ما امروز لباسشویی‌ای را که تکنولوژی آن وارداتی است، با کیفیت به‌مراتب پایین‌تری از نمونه اصلی مونتاژ می‌کنیم؛ اما قیمت آن از قیمت جهانی کالای مورد نظر بالاتر است. امروزه قیمت لباسشویی‌ای که بالاترین سطح جهانی را از نظر کیفی دارد و در بسیاری از کشور‌های دنیا از آن استقبال می‌شود، ۲۰۰ دلار است، در حالی که لباسشویی‌های ایرانی با کیفیت به مراتب پایین‌تر، کمتر از ۲۰ میلیون به مردم فروخته نمی‌شود؛ بنابراین تهیه زیرساخت‌ها توسط دولت مساله دوم است و مساله اول این است که چگونه تکنولوژی وارداتی را دوباره صادر می‌کنیم.

اسلامیان افزود: امروز تنها به معدود کشور‌هایی می‌توانیم محصولاتی همچون لباسشویی را صادر کنیم که بعد مسافتی بالایی از کشور اصلی دارند یا مانند لباسشویی دو قلو و کولر آبی صرفه اقتصادی برای ایجاد خط تولید آن‌ها وجود ندارد.

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی، تصریح کرد: مشتری در هر صورت نیاز خود را به صورت واردات غیرقانونی با برند اصلی وارداتی تامین می‌کند؛ اما مسوولان اصرار دارند که به جای این لباسشویی ۱۵ میلیون تومانی که کیفیت بسیار بالایی دارد، در داخل کشور شبیه آن را با ۲۵ میلیون تومان به مردم بفروشند و تازه برای صادرات آن هم برنامه‌ریزی کنند. طبیعی است وقتی در یک کشور، برند ایرانی را با کیفیت پایین‌تر و قیمت دو برابری در کنار برند کره‌ای و آلمانی قرار دهیم، موفق نمی‌شویم.

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب