Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:45:01 GMT

وزرای خارجه اردن و رژیم صهیونیستی دیدار کردند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۰۹۴۵

وزرای خارجه اردن و رژیم صهیونیستی دیدار کردند

وزارت خارجه اردن از دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای صهیونیستی‌اش خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایمن الصفدی، وزیر خارجه این کشور با گابی اشکنانی، وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی در منطقه "جسر النبی" واقع در مرز اردن و اراضی اشغالی فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، وزرای خارجه اردن و رژیم صهیونیستی در این دیدار درباره تحولات مربوط به ازسرگیری مذاکرات میان این رژیم و فلسطین رایزنی کردند.

الصفدی در این دیدار بر ضرورت ازسرگیری مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و فلسطین بر اساس قانون بین‌الملل و ایجاد چشم‌انداز واقعی برای تحقق صلح عادلانه میان آنها تأکید کرد.

وی همچنین تأکید کرد، باید تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی که فرصت صلح عادلانه بر اساس راه حل دو کشوری و تشکیل کشور مستقل فلسطین را از بین می‌برد، متوقف شود.

الصفدی در ادامه بر ضرورت توقف اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در مسجدالأقصی و احترام به وضعیت قانونی و تاریخی موجود در آن تأکید کرد.

وی همچنین گفت که اردن بر اساس قیمومیت بر مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس، به تلاش خود برای حفظ وضعیت تاریخی و قانونی موجود و محافظت از هویت عربی، اسلامی و مسیحی قدس و مقدسات آن ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه اردن در ادامه خاطرنشان کرد که هیچ جایگزینی برای راه حل دو کشوری و به طبع آن تحقق صلح عادلانه و فراگیر به عنوان یک ضرورت منطقه‌ای و بین‌المللی وجود ندارد.

الصفدی و اشکنازی همچنین درباره مسائل میان اردن و رژیم صهیونیستی؛ ازجمله مسئله آب، لغو محدودیت‌های صادرات اردن به کرانه باختری، انتقال برق اردن به فلسطین و مسائل دیگر گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اردن رژیم صهیونیستی ایمن الصفدی گابی اشکنازی رژیم صهیونیستی خارجه اردن وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم