Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در بازدید سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از فرایند توسعه مرکز جامع سلول های بنیادی و طب بازساختی مرکز شهید مطهری، ضمن تاکید بر اهمیت این پروژه ملی با محوریت سلول درمانی بیماری‌ها و تولید محصولات کاربردی در حوزه مهندسی بافت و سلول‌های بنیادی؛ ابراز امیدواری کرد که این پروژه تا پایان دولت به ثمر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر فرید نجفی در بازدیدی از فرایند توسعه مرکز جامع سلول‌های بنیادی و طب بازساختی مرکز شهید مطهری، حمایت خود را برای تکمیل این پروژه اعلام کرد و افزود: این مرکز از جهت استقرار اتاق تمیز  و بخش های آزمایشگاهی در یک بیمارستان آموزشی و ایجاد بخش های بالینی برای استفاده مستقیم از محصولات فناورانه در درمان بیماران (در قالب کارآزمایی های بالینی)  مرکزی منحصر به فرد در حوزه فناوری به شمار می رود و دانشگاه علوم پزشکی ایران در این راستا پیشرو است.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در حیطه فناورانه  باید در جایی انجام شود که قابلیت بهره‌وری داشته باشد.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، تامین سرمایه، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص را در این پروژه ملی مهم دانست و افزود:  استفاده از ظرفیت متخصصین برای تکمیل و توسعه این فرایند حائز اهمیت است تا هرچه سریعتر این مرکز مورد بهره برداری قرار گیرد.

نجفی تصریح کرد:  معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حمایت خود را در  اجرای پروژه، دریافت مجوز ها و مشارکت در تامین تجهیزات تا حد امکانات وزارت بهداشت اعلام می دارد.

تدوین برنامه عملیاتی، تنظیم تفاهم نامه و تعیین تکالیف حوزه های مختلف از دیگر موارد مطرح شده توسط معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بود.

در ادامه‌ی این بازدید، دکتر جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، ضمن تاکید بر اهمیت این پروژه ملی با محوریت سلول درمانی بیماری‌ها و تولید محصولات کاربردی در حوزه مهندسی بافت و سلول‌های بنیادی؛ ابراز امیدواری کرد که این پروژه تا پایان دولت به ثمر برسد.

در این بازدید دکتر مسعود اعتمادیان، به نیابت از موسسه محب حضور داشت و ضمن ارائه توضیحات در مورد سابقه موفق این موسسه در به اجرا درآوردن ایده های نوآورانه بیان کرد که این موسسه در صورت اطمینان از عزم جدی برای بهره برداری مرکز طب بازساختی و سلول های بنیادی که درمان های جدید را به دست بیماران نیازمند برساند، از این پروژه حمایت خواهد کرد. 

دکتر سید عباس متولیان؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این بازدید بیان کرد: حوزه طب بازساختی یکی از فعال‌ترین شاخه‌های در حال پیشرفت پزشکی است و در ده سال آینده درمان‌های مبتنی بر این فناوری ها، پزشکی را متحول خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برای اطمینان از دسترسی مردم به این فناوری‌ها در آینده وجود مراکزی مانند این مرکز که بتوانند تحقیق، فناوری و خدمت را به هم پیوند دهند، ضروری است.

در این بازدید مقرر شد روند ادامه تکمیل این پروژه با حمایت های دانشگاه، وزارت بهداشت و موسسه محب؛ طی تفاهم نامه مشترکی تنظیم شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از سال گذشته در حمایت از بخش فناورانه این پروژه شامل ایجاد شتاب دهنده تخصصی طب بازساختی و پروژه های فناورانه و تولید محصولات دانش بنیان مشارکت داشته است که روند آن طبق تفاهم‌نامه منعقدشده در حال اجرا  است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران سلول های بنیادی طب بازساختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم