Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@11:07:34 GMT

وجود ۵۰ هزار معلول در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۱۹۹۷

وجود ۵۰ هزار معلول در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریبرز نجفی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: ۲.۵ درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می‌دهند که  حدود ۵۰ هزار نفرهستند.

او افزود: معلولان بخشی از جامعه ما هستند و با توجه به محدودیت‌های جسمی که دارند باید بتوانیم برای رفاه هرچه بیشترشان محیط زندگی را برای آن‌ها مناسب سازی کنیم تا بتوانند مانند دیگر افراد به راحتی از خدمات و فضا‌های شهری استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی  مهر تصریح کرد:  برخی ادارات استان در این زمینه تلاش‌های خوبی داشته اند، اما باید بپذیریم علی رغم اقدامات صورت گرفته هنوز راه بسیاری باقی مانده تا قانون جامع حمایت از معلولین در حوزه مناسب سازی اجرایی گردد.

او افزود: متاسفانه هنوز بسیاری از پیاده رو‌ها و فضا‌های عمومی برای دسترسی و عبور و مرور معلولین اصلا مناسب نیست.

نجفی مهر تصریح کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها مدت هاست قانون حمایت از معلولین به آن‌ها ابلاغ شده اما هنوز ورودی ساختمان هایشان فاقد رمپ‌های ملایم، نرده‌های دست گرد و یا آسانسور برای حمل ویلچر است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه  گفت: متاسفانه در برخی از  ادارات  نیز با نصب گیت‌های مختلف امکان عبور و مرور  از معلولین سلب شده  است.

نجفی مهر به نقش مهم شهرداری در مناسب سازی محیط شهری برای معلولان اشاره کرد وافزود: در همین رابطه شهرداری‌ها نقش بسیار مهمی دارند چرا که  قادرند هنگام ساخت و ساز‌ها از مناسب سازی اماکن، مجتمع هاوادارات برای استفاده معلولین مطمئن شوند و از ظرفیت کمیسیون ماده صد برای مواجهه با قانون شکنان استفاده کنند.

انتهای پیام /س 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معلولان حمایت معلولان مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی قهرمانان تالوکار قمی

با برگزاری  مسابقات ووشوی قهرمانی پسران استان قم در بخش تالو ،در رده سنی نونهالان علیرضا سلم آبادی، محسن باقری، امیرمهدی سراجه، پرهام رضایی، محمدپارسا و پرهام حسینی، سهیل صمدی، امیرمحمد قرنلی و محمدمهدی بلند در فرم‌های مختلف قهرمان شدند.


در تالو نوجوانان محمدحسن صاحبی، طا‌ها نجفی، محمدجواد شراهی، سروش فلاحیان، مهدی مسعودنیا و طا‌ها نجفی به عناوین قهرمانی فرم‌های مختلف رسیدند.


در دو فرم تالو جوانان هم محمدسعید محمدی دو عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • معرفی قهرمانان تالوکار قمی
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد