Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر تأکید کرد که حل بحران این کشور با سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، «یک روزه» نیست.

شبکه خبری الجزیره به نقل از آل ثانی گزارش داد: «ما به حل بحران خلیج [فارس] خوش‌بین هستیم، ولی نمی‌توانیم بگوییم که همه مشکلات، طی یک روز حل خواهد شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد که هر گونه راهکاری برای حل بحران کشرهای حاشیه خلیج فارس، باید فراگیر باشد و اتحاد خلیج فارس را حفظ کند.

وزیر خارجه قطر ابراز امیدواری کرد که کارها در مسیر درست حرکت کند، «ولی نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که این اقدام، فوری خواهد بود یا این درگیری را کاملا حل خواهد کرد».

آل ثانی در عین حال گفت که حل این بحران، «به توافقات آبراهام یا هر گونه عادی‌سازی با اسرائیل، هیچ ارتباطی ندارد».

امارات، بحرین و سودان در جریان این توافقات، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند. عربستان سعودی نیز تأکید دارد که این توافق با صهیونیستها باید صورت بگیرد و از آن حمایت می‌کند.

عربستان، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور،  ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را از برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.

دوحه همواره بر ضرورت حل بحران خلیج فارس از طریق گفت‌وگو و بدون اعمال هیچ گونه پیش شرطی تاکید کرده است چیزی که کویت  و عمان هم برای پیشبرد آن از طریق میانجی‌گری دراین قضیه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: قطر خلج فارس بحران خلیج فارس حل بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف تغییر نام استقلال مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه استقلال روز ۵ اردیبهشت ماه به صورت رسمی به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و این هلدینگ با در اختیار گرفتن ۸۵ درصد مالکیت آبی‌پوشان، عهده‌دار امور این باشگاه شد.

پس از این اتفاق صحبت‌هایی مبنی بر تغییر نام باشگاه مطرح شد و حتی عبدالعلی علی عسکری رئیس هلدینگ خلیج فارس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نام باشگاه به زودی به «استقلال خلیج فارس» تغییر خواهد کرد. با این وجود بعد از بررسی‌های به عمل آمده این موضوع منتفی شده و قرار است این تیم با همان نام «استقلال» و پسوند «تهران» در مسابقات مختلف حضور داشته باشد.

پیش از این پسوند «ایران» از انتهای نام باشگاه حذف شده بود.

کد خبر 850379 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • پیمایش در مرز ۶G
  • چالش های عربستان و آمریکا برای انعقاد پیمان امنیتی
  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • پایان یک شایعه؛ نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • تکلیف تغییر نام استقلال مشخص شد
  • امیرعبداللهیان: در مسیر بازگشت روابط عادی دیپلماتیک بین ایران و مصر هستیم
  • نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی