Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بااشاره به وجود دارو برای بیماری کرونا در بیمارستان‌ها تاکید کرد: اگر بیمارستانی، بیماری را برای تهیه داروی کرونا به بیرون بفرستد،تخلف کرده است و ما پیگیری خواهیم کرد.

آقای حسینعلی شهریاری در گفتگو با  خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون بهداشت مجلس در زمینه تست دارو‌های خارجی بر روی بیماران کرونایی نظارتی دارد؟ اظهار داشت: قطعاً همکارانم این مسائل را پیگیری می‌کنند و اگر تخلفی انجام شده باشد، قطعاً برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره مراحل ورود داروی خارجی به کشور افزود: در این شرایط کرونایی، دارویی که رسماً برای درمان کرونا تأیید شده باشد، وجود ندارد.

آقای شهریاری در خصوص تاثیرگذاری آمپول رمدیسیویر در روند بهبود بیماری کرونا، ادامه داد: به جهت مسئولیتی که در کمیسیون بهداشت مجلس دارم و به اعتقاد خیلی از پزشکان، اگر به موقع از این دارو در مرحله اولیه استفاده شود، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا با شرایط هر بیماری احتمال مرگ را بهمراه دارد، بسیاری از بیماران نیز با مراجعه به نمایندگان اعلام می‌کنند که این دارو (آمپول رمدیسیویر) را برایشان فراهم کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین گفت: خوشبختانه اکثر دارو‌ها تولید داخل است و به اندازه مکفی نیز وجود دارد و در اختیار تمام بیمارستان‌ها قرار داده شده است، اگر بیمارستانی بیماری را برای تهیه داروی کرونا به بیرون بفرستد، قطعاً تخلف است و ما نیز پیگیری خواهیم کرد.

آقای شهریاری درباره واردات انسولین با چند برابر قیمت واقعی به کشور هم گفت: پیگیری‌هایی در خصوص واردات انسولین به چند برابر قیمت اصلی از مدیران سازمان غذا و دارو داشتیم که گفته شده است، شرکت خارجی انسولین قلمی را با قیمت غیر واقعی فروخته اند و مذاکراتی انجام شده که بعد از این انسولین با همان قیمتی که به سایر کشور‌ها عرضه می‌شود به ایران بفروشند و اکنون این مشکل برطرف شده است.

وی درباره تخلفات برخی مدیران وقت سازمان غذا و دارو در خصوص واردات دارو با قیمت غیر واقعی گفت: در مورد این تخلفات هم قوه قضاییه، هم سازمان بازرسی و هم نیرو‌های اطلاعاتی ورود می‌کنند که برخورد‌هایی هم تاکنون صورت گرفته است و نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/003BUB

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا بیمارستان سازمان غذا و دارو کمیسیون بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله دارو در زابل

  سردار دوستعلی جلیلیان  گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در یک منزل مسکونی در سطح شهرستان زابل در امر تهیه و توزیع داروی خارج از شبکه توزیع، قاچاق و غیرمجاز فعالیت گسترده‌ای دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس شهرستان زابل قرار گرفت.

 این مقام انتظامی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و در بازرسی مأموران انتظامی از این منزل بیش از ۷۲۷ هزار و ۷۰۰ عدد انواع قرص و داروی خارج از شبکه توزیع و غیرمجاز کشف و منزل مسکونی متخلف نیز پلمب شد.

 سردار "جلیلیان" با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی اقلام دارویی مکشوفه ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: دراین خصوص ۲ متهم دستگیر وپرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

  فرمانده انتظامی استان درپایان با بیان اینکه فروش دارو‌های غیر مجاز سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • ببینید | بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟
  • بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟ + فیلم
  • کشف محموله دارو در زابل
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟