Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه دارو به اندازه کافی برای بیماری کرونا در بیمارستان‌ها وجود دارد، تاکید کرد: اگر بیمارستانی، بیماری را برای تهیه داروی کرونا به بیرون بفرستد، قطعاً تخلف کرده است و ما پیگیری خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسینعلی شهریاری در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون بهداشت مجلس در زمینه تست دارو‌های خارجی بر روی بیماران کرونایی نظارتی دارد؟ اظهار داشت: قطعاً همکارانم این مسائل را پیگیری می‌کنند و اگر تخلفی انجام شده باشد، قطعاً برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره مراحل ورود داروی خارجی به کشور افزود: در این شرایط کرونایی، دارویی که رسماً برای درمان کرونا تأیید شده باشد، وجود ندارد.
آقای شهریاری در خصوص تاثیرگذاری آمپول رمدیسیویر در روند بهبود بیماری کرونا، ادامه داد: به جهت مسئولیتی که در کمیسیون بهداشت مجلس دارم و به اعتقاد خیلی از پزشکان، اگر به موقع از این دارو در مرحله اولیه استفاده شود، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا با شرایط هر بیماری احتمال مرگ را بهمراه دارد، بسیاری از بیماران نیز با مراجعه به نمایندگان اعلام می‌کنند که این دارو (آمپول رمدیسیویر) را برایشان فراهم کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین گفت: خوشبختانه اکثر دارو‌ها تولید داخل است و به اندازه مکفی نیز وجود دارد و در اختیار تمام بیمارستان‌ها قرار داده شده است، اگر بیمارستانی بیماری را برای تهیه داروی کرونا به بیرون بفرستد، قطعاً تخلف است و ما نیز پیگیری خواهیم کرد.
آقای شهریاری درباره واردات انسولین با چند برابر قیمت واقعی به کشور هم گفت: پیگیری‌هایی در خصوص واردات انسولین به چند برابر قیمت اصلی از مدیران سازمان غذا و دارو داشتیم که گفته شده است، شرکت خارجی انسولین قلمی را با قیمت غیر واقعی فروخته اند و مذاکراتی انجام شده که بعد از این انسولین با همان قیمتی که به سایر کشور‌ها عرضه می‌شود به ایران بفروشند و اکنون این مشکل برطرف شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی درباره تخلفات برخی مدیران وقت سازمان غذا و دارو در خصوص واردات دارو با قیمت غیر واقعی گفت: در مورد این تخلفات هم قوه قضاییه، هم سازمان بازرسی و هم نیرو‌های اطلاعاتی ورود می‌کنند که برخورد‌هایی هم تاکنون صورت گرفته است و نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرستادن بیمار بیمارستان کمیسیون بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر حادثه یا بیماری در هفت سال زندگی بچه ها رخ دهد، در بقیه عمر او باقی می ماند و می‌تواند سلامت او را مختل کند و به همین خاطر و بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیات دولت طرحی به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان در مراکز دولتی داده شود تا سلامت کودکان تامین شود و این مصوبه، به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم؛ لذا در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص بدهد.

وی ادامه داد: کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌کنیم.

در حال تکمیل…

کد خبر 6093984

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو