Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@12:33:34 GMT

جاده‌های مواصلاتی استان مازندران برفی است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۳۶۳۱

جاده‌های مواصلاتی استان مازندران برفی است

تین نیوز

با توجه به بارش‌های شدید برف در ارتفاعات طی روزهای اخیر هم اکنون پوشش سطح محورهای مواصلاتی استان برفی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مازندران دارای شش محور شریانی هراز، سوادکوه، کندوان، گلوگاه، کیاسر و رامسر بوده که چهار محور کوهستانی هراز، سوادکوه، کندوان و کیاسر همواره در این فصل سال شاهد پوشش برف، باران شدید و مه گرفتگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش راهداران و نیروهای امدادی در محورهای استان نیز محسوس بوده تا اینکه سطح جاده‌های برفی مازندران برای تردد رانندگان گذری و سواری ایمن‌سازی شود.

هم اکنون به دلیل بارش‌های شدید برف در محورهای هراز و کندوان، اطراف جاده‌ها پوشیده از برف بوده و نیروهای راهداری اقدام به برف روبی محورهای استان کردند.

بر اساس اعلام سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هراز، در  24 ساعت گذشته بیش از 30 کیلومتر از محور ارتباطی هراز  در چهار مرحله برف روبی شد.

وی گفت: با توجه به کاهش دما و بارش برف در سطح محورهای کوهستانی به رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

محمودی بیان کرد: مسافران و رانندگان می‌توانند جهت کسب آگاهی از آخرین وضعیت راهها، انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www.141.ir مراجعه تا و یا با تلفن گویای 141 تماس بگیرند.

سرهنگ قدمی، فرمانده پلیس راه مازندران نیز با اشاره به اینکه تردد در محورهای شریانی استان به صورت آرام و جو نسبتا ابری در محورها حاکم است، افزود: تردد در محورهای کوهستانی استان با زنجیر چرخ باشد و در صورت ممکن از سفرهای غیرضرور خودداری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راهداری زمستانی برف مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

بارش باران در روز‌های اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران استان آذربایجان شرقی شده است.

اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه تشدید سامانه بارشی موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی استان و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

 سامانه بارشی تا بعد از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت و آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، صاعقه، تگرگ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، مه گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی توصیه کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادر‌های مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بارش باران در محورهای مواصلاتی استان سمنان/ جاده‌ها لغزنده است
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • ۸۴۹ هزار تردد در تعطیلات نیمه اول اردیبهشت در جاده‌های مازندران
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • محور کندوان از سمت شمال به جنوب یک‌طرفه شد
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی