Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:22:28 GMT

یونسکو ترور فخری‌زاده را محکوم کند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۳۸۰۵

یونسکو ترور فخری‌زاده را محکوم کند

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو خواستار محکوم کردن این جنایت تروریستی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، سکوت و بی‌عملی در برابر ترور دانشمند شهید محسن فخری زاده را غیرقابل توجیه دانست و با توجه به مسئولیت این سازمان در حوزه دانش و آموزش، خواستار محکوم کردن این جنایت تروریستی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 «احمد جلالی»، سفیر کشوز در یونسکو، در بخشی از سخنان خود در اجلاس شورای اجرایی این سازمان گفت: به یاد بیاوریم که در پیشنهاد اولیه تاسیس، قرار بود نام این سازمان، uneco «یونسکو» باشد و حرف s در آن نبود، اما گروه دانشمندان جوان، بنیان گذاران این سازمان را قانع کردند که «علوم» باید مشخصا از ارکان این سازمان باشد، UNESCO «یونسکو»، زیرا پیشگامان توسعه، دانشمندان، پژوهشگران و فرهیختگان جامعه هستند.

او افزود: در کشورهای در حال توسعه، این دانشمندان هستند که باید بر اساس نیازهای بومی، ساختارهای علمی ایجاد کنند اما افسوس که بسیاری از این کشورها گرفتار پدیده فرار مغزها و از آن بدتر ربایش مغزها و از همه فاجعه بارتر، ترور دانشمندان خود هستند.

جلالی با اشاره به ترور دکتر محسن فخری زاده اظهار داشت: شما همگی در جریان هستید که تروریست ها شش روز پیش پنجمین دانشمند برجسته ایرانی را ترور کردند. سالیان متمادی صدها دانشمند در کشورهای در حال توسعه به قتل رسیدند و جامعه جهانی دست روی دست گذاشت.

نماینده دائم کشورمان در سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاکید کرد: همکاران گرامی، برای پرداختن به این مهم، کدام مجمع جهانی، از یونسکو سزاوارتر است؟ انتظار این است که یونسکو مسئولیت بپذیرد و اقدام کند همانگونه که درباره امنیت ژورنالیست ها مسئولیت پذیرفت و به چاره جویی برخاست.

او با خطاب قرار دادن کشورهای عضو این سازمان اظهار کرد: من امروز نه فقط به عنوان یک ایرانی، یا یک دانشگاهی که به عنوان کسی که بیست سال از عمر خود را در این خانه علم و آموزش و فرهنگ سپری کرده ام، موکداً از یونسکو می خواهم ساکت ننشینیم، بلکه این اقدام را که زخمی بر وجدان بشری است، محکوم کنیم و با یکدیگر چاره ای بیندیشیم. تروریسم اساسا محکوم است صرفنظر از اینکه قربانی او کیست، دانشمندی است، معلمی است یا روزنامه نگار و یا هرکس دیگر.

تاکنون بسیاری از کشورها و شخصیت ها ترور شهید فخری زاده را محکوم کرده اند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فخری زاده ترور شهید فخری زاده شهید محسن فخری زاده فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد امام زمان (عج) در شهر هرات در افغانستان را به شدت محکوم کرد.
 
گزارش ها حاکی از آن است که در این حمله خونین حداقل شش نمازگزار شهید و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.
  
این سازمان از مقامات کابل خواست تا تلاش‌های بیشتری را برای پایان دادن به چنین خونریزی‌هایی علیه غیرنظامیان افغان در سراسر کشور به کار گیرند.
 
سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که عاملان این حمله باید شناسایی شده و برای پاسخگویی به اقدام وحشتناک خود به دست عدالت سپرده شوند.
 
این سازمان در پایان مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز و برای مجروحان طلب شفای عاجل کرد.
 
گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در شهرستان گذره در هرات و شهادت شماری از نمازگزاران این مسجد را برعهده گرفت.
 

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر