Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:33:18 GMT

پیام دژپسند به مناسبت روز بیمه

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۳۸۲۴

پیام دژپسند به مناسبت روز بیمه

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی پیامی به مناسبت ۱۳ آذرماه روز صنعت بیمه خواستار شرایطی شد که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه شود.

به گزارش ایسنا، متن پیام فرهاد دژپسند به مناسبت روز صنعت بیمه به شرح زیر است:

 باسمه تعالی

بیمه به عنوان یک مؤلفه اقتصادی، در اقتصاد کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر چه ضریب نفوذ این صنعت افزایش یابد، اقتصاد کشور مسیر پیشرفت را در بستر مطمئن تری طی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
صنعت بیمه با طراحی، ارائه محصولات و خدمات نوآورانه برای واکنش سریع به رویدادهای فردی و گروهی در هنگام بروز زیان‌های مالی، واگذاری و توزیع ریسک فعالیت‌ها، حفاظت از سرمایه‌ها، مشارکت در سیاست‌های اجتماعی، حفظ و تقویت زنجیره تولید، تزریق سرمایه به اقتصاد ملی، حمایت از ایجاد زیربناهای کشور، تسهیل ابداع و ابتکار و تسهیل تأمین مالی، نقشی بی بدیل در حمایت از اقشار جامعه، فعالان اقتصادی، کسب و کارها و اقتصاد کشور ایفا می‌کند.
در این صنعت باید شرایطی ایجاد شود که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه شود، به گونه‌ای که هر فردی که در معرض نا اطمینانی قرار گرفت، احساس کند یک پناه دارد و آن صنعت بیمه است و مردم بیمه را فقط بیمه‌های اجباری مانند شخص ثالث ندانند، بلکه برای هر کاری ابتدا به دنبال شناسایی بیمه نامه متناسب بوده تا ریسک خود را با صنعت بیمه پوشش دهند.
خوشبختانه صنعت بیمه از سال ۱۳۹۷جهش قابل توجهی را آغاز کرده که اکنون شاهد نتایج  مثبت آن هستیم، با تلاشهای انجام شده توسط خدمتگزاران مردم در صنعت بیمه اقدامات خوبی در زمینه الکترونیکی کردن و دیجیتالی نمودن خدمات بیمهای انجام شده است، همچنین سهم بیمه‌های غیردولتی با هدف کاهش ضریب تمرکز در این صنعت و همچنین ضریب نفوذ بیمه در سطح جامعه افزایش یافته و این ضریب از ۲.۴ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۲.۵ درصد در سال ۱۳۹۸ ارتقاء پیدا نموده است. پرتفوی بیمه‌ای در هفت‌ماهه سال جاری نیز به عدد ۴۲.۶ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ به بیش از دو برابر افزایش‌یافته است.
پوشش بیمه‌ای تمامی ریسک‌های موجود در کشور در شرایط تحریمهای سخت دشمنان، طراحی «بیمه نامه تعطیلی کسب و کار به دلیل اپیدمی و پاندمی» برای حمایت از کسب و کارها در شرایط کرونا و همچنین  ارایه خدمات  بیمهای در حوادث طبیعی سال های اخیر از جمله موارد نقش آفرینی مطلوب صنعت بیمه در کشور است.
یقین دارم به ثمر نشستن تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، که با همکاری خوب مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اینک مراحل نهایی خود را برای عملیاتی شدن طی می کند، پیشبرد بیمه هوشمند و ارتقای فرهنگ بیمه در جامعه، ارتقای بیش از پیش صنعت بیمه کشور را در پی خواهد داشت.
اینجانب در ۱۳ آذرماه، روز ملی بیمه، فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تبریک  این روز به همه فعالان، ذینفعان و متخصصان شبکه بیمه ای کشور، از تلاش های دلسوزانه آنان که نقش بی بدیلی در دستاوردهای این صنعت راهبردی و ارائه خدمات شایان توجه به مردم داشتهاند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
سلامتی و تداوم توفیق همگان را در خدمت به مردم شریف ایران اسلامی از خداوند متعال مسالت دارم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت اقتصاد فرهاد دژپسند بيمه صنعت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی