Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامان جمعه شهرهای مختلف ترور دانشمندان ایرانی را نشانه ترس دشمنان از ایران توسعه یافته و قدرتمند دانستند و تاکید کردند: جوانان غیور ایرانی با جهاد علمی خود راه شهید محسن فخری‌زاده و دیگر دانشمندان کشورمان را ادامه می‌دهند.

در چهل و یکمین جمعه کرونایی، همچون هفته‌های گذشته خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه به صورت مکتوب یا مجازی در اختیار رسانه ها قرار گرفت زیرا به دلیل تداوم موج سوم شیوع ویروس کرونا، نماز جمعه در شهرهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، برگزار نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده ای از خطبه‌های نماز جمعه که در برخی شهرهای کشور برگزار یا به صورت مجازی و مکتوب در اختیار رسانه ها قرار گرفت، به شرح زیر است:


دانشگاهیان راه مورد تاکید رهبری را ادامه دهند

آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت با اشاره به ترس دشمن از ایرانیان و دانشمندان کشورمان گفت: اینکه دشمن ناجوانمردانه نه در میدان نبرد بلکه از راه نیرنگ و حیله نسبت به ترور دانشمندان ما اقدام می کند، دلیل ضعف و زبونی آن است.

وی با اشاره به ترور محسن فخری‌زاده از دانشمندان ایران اسلامی و اینکه خداوند شهادت را نصیب این دانشمند کرد، افزود:  آمریکا و صیهونیسم با چنین اقداماتی خودشان این مهم را به اثبات می رسانند که دشمن ما هستند، زیرا آنان اگر به فکر سرنوشت مردم ایران بودند به چنین کارهایی دست نمی زدند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تاکید کرد: امروز جوانان و دانشگاهیان ما باید همانند جوانان شهید دانشجو و سایر جوانان مبارزه علیه ظلم و ستم و در مسیر رهبری را پیش گیرند.


جوانان غیور ایرانی پرچم شهید فخری زاده را بالا نگه می‌دارند

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ایران اسلامی همواره باصلابت و مقتدر است و جوانان این مرز و بوم پرچم علمی شهید فخری زاده را بالا نگه می‌دارند و به دشمنان ثابت خواهند کرد که ترور و توطئه بر اراده آنان اثری ندارد.

وی افزود: شهید فخری زاده سرمایه‌ ارزشمند علمی کشور بود که در حیات با برکتش همواره الگویی از وفاداری به ولایت، امامت و ملت را ارایه کرد و  منشاء خدمات زیادی برای جامعه شد.

وی بیان کرد: این شخصیت علمی پژوهشگران و دانشمندان زیادی را در دامانش پرورش داده که راهش را با افتخار دنبال خواهند کرد و ایران اسلامی در سایه تلاش فرزندان برومند و متعهدش جهاد علمی را در صدر امور قرار داده و گام‌های استوار در این راه بر می‌دارد.

امام جمعه اراک ادامه داد: تلاش برای رشد علمی کشور از راهبردهای کلان ترسیم شده و از این منظر سراسر ایران اسلامی باید دانشگاه پیشرو در علم، جهاد، اخلاق و اجتهاد باشد.


شهید فخری‌زاده الگوی نسل جوان این سرزمین است

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شهید فخری‌زاده الگوی برجسته‌ای برای نسل جوان است، بر معرفی و تببین دقیق ابعاد شخصیت این دانشمند برجسته، متعهد و مخلص تاکید کرد.

وی شهید فخری‌زاده را الگویی برجسته برای نسل جوان و امروز کشور دانست و تصریح کرد: بدون شک کارنامه درخشان و سراسر شور و حماسه این دانشمند برجسته الگوی بارز شجاعت، اخلاص، ایمان و ایثار برای نسل جوان امروز و فردای ایران بزرگ خواهد بود.

به گفته وی، مجاهدت علمی برای تحقق اهداف بلند الهی و حرکت مستمر در مسیر انقلاب، همراه با خلوص و گمنامی می‌تواند راهی برای کسب عزت دنیا و آخرت باشد.


شهادت فخری‌زاده نشان داد استکبار قابل اعتماد نیست

حجت الاسلم عبدالرضا محی الدینی امام‌جمعه مهریز به ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان شهید دکتر محسن فخری‌زاده توسط عوامل خودفروخته رژیم جعلی صهیونیستی و حامیان جهانی و منطقه‌ای او اشاره کرد و با محکوم کردن این جنایت بزرگ بیان کرد: این اقدام پلید نشان داد که استکبار و آمریکا اصلا قابل اعتماد نیستند.

وی با تبریک ۱۶ آذر ( روز دانشجو ) به نقش دانشگاهیان در نظام  و انقلاب اسلامی اشاره کرد و اساسی‌ترین رسالت جنبش دانشجویی را افزایش بصیرت و ارتقای سطح آگاهی‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و نقش‌آفرینی در فراگیر سازی گفتمان امامین انقلاب و نظام انقلابی و اسلامی برشمرد.


دانشمندان متعهد راه شهید فخری‌زاده را ادامه می‌دهند

آیت الله سیدمرتضی محمودی امام جمعه شهرستان ورامین گفت: هر چند که شهادت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده ضایعه بزرگی برای کشور محسوب می‌شود ولی به طور قطع دانشمندان متعهد و متخصص ایران اسلامی راه این شهید سرافراز را ادامه می‌دهند.

وی اظهار داشت: ترور ناجوانمردانه دانشمند شهید فخری‌زاده مایه تأثر و ضایعه‌ای بزرگ برای کشور محسوب می‌شود؛ محروم شدن جامعه از چنین انسان‌های بزرگی، صدمات جبران ناپذیری برای کشور به همراه دارد ولی به طور قطع دانشمندان متعدد و یاران او در کشور، راه این شهید را ادامه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با تأکید بر لزوم شناسایی و مجازات عاملان این جنایت گفت: این جنایت بار دیگر ثابت کرد که آمریکا و اسرائیل در دشمنی با ملت ایران کوتاه نمی‌آیند و ما نیز باید با تمام توان در برابر آنها ایستادگی کنیم.


شهادت‌طلبی از حقایق فرهنگ انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به شهادت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، تاکید کرد: شهادت‌طلبی از حقایق فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی ایران بوده و گرفتن انتقام خون شهید فخری‌زاده مطالبه عامه مردم است.

وی ادامه داد: مقابله با دشمن تنها با رشد در عرصه علمی و متوقف نشدن در این عرصه نیست بلکه سستی و رخوت هم جایز نیست، مردم این را جایز نمی‌دانند که ما در عرصه انتقام گرفتن از دشمن، سستی و رخوت داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد، شهادت‌طلبی را از حقایق فرهنگ دینی اسلام برشمرد و تصریح کرد: شهادت در راه این مکتب مرگ نیست بلکه بقاء است و مکتبی که شهادت دارد، آن مکتب پیروز است، این را دشمن بداند پیروزی از آن این مکتب و این انقلاب است.

نکونام با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۷ هزار شهید ترور از سوی دشمنان علیه انقلاب اسلامی صورت گرفته است، اظهار داشت: هیچ کدام از این شهدا، رفتن‌شان عاملی برای  بازدارندگی روند رو به رشد انقلاب نشد، اما دشمن بداند که ما حرکتمان پرشتاب‌تر و مردم‌ بیدارتر و راهی که طی می‌کنیم، به مقصد منتهی می‌شود.


دانشگاهیان مسیر پرافتخار علمی کشور را ادامه دهند

آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه موقت قم با اشاره به شهادت شهید محسن فخری زاده گفت: این شهید مصداق جمع بین علم و اخلاق و مظهر تعامل دین و حوزه و دانشگاه بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اساتید و دانشجویان کشور ما علم اندوزی و پیشرفت را مهم بشمارند و مسیر پرافتخار علمی کشور را ادامه دهند.

به گفته اعرافی، دانشگاه ها باید به دنبال کاربردی کردن علوم باشند و با اقدامات خود بتوانند مشکلات کشور را برطرف نمایند.

وی عنوان کرد: مردم از مسئولان انتظار دارند با شجاعت، حکمت و قاطعیت انتقام سختی از ترور سردار سلیمانی و محسن فخری زاده گرفته و پاسخ محکمی به آنها بدهند.


شهید فخری‌زاده در اغلب پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای نقش داشت

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به نقش شهید فخری زاده در اغلب پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای گفت: دانشگاهیان مومن و انقلابی باید برای توسعه علمی کشور وارد میدان کار شوند و جای شهدای هسته‌ای به خصوص شهید فخری‌زاده را پر کنند.

وی افزود: شهید فخری‌زاده با کار و جدیتی که داشت در اغلب پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای نقش ایفا کرد و با روحیه جهادی در مسیر پیشرفت علم هسته‌ای قدم برداشت و جوانان باید این ویژگی را الگو قرار دهند.

آیت الله ناصری ادامه داد: خلاقیت، خستگی‌ناپذیری و نوآوری از ویژگی‌های دیگر این شهید دانشمند است و امروز نیز خلاقیت حلقه مفقوده آموزش‌هاست و سیستم آموزشی ما باید نسبت به گذشته در مسیر تحول قرار گیرد زیرا در سیستم فعلی، خلاقیت، تفکر و تعقل به شکل هدفمندی از سوی دشمنان بسیار کمرنگ دیده شده است.

امام جمعه یزد اظهار کرد: دشمن توطئه‌های خود را آغاز کرده و مهمترین هدف آن، شکستن عظمت کشور ماست اما بدانید که ایران اسلامی و جوانان ما بسیار دارای عظمت و جایگاه هستند و هرگز خود را دست کم نگیرند زیرا دشمن از توانمندی آنها آگاست و به همین دلیل از پیشرفت می‌هراسد.


دشمن از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران وحشت دارد

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل پور امام جمعه خرمشهر شهادت دانشمند دفاعی و هسته ای کشورمان را اقدامی جنایتکارانه و بیانگر عمق دشمنی دشمنان با نظام اسلامی دانست و گفت: دشمنان چون آنها نمی‌توانند پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را تحمل کنند، به ترور دانشمندان و شخصیت‌های علمی اقدام می‌کنند.‌

وی با بیان اینکه دشمن از پیشرفت‌های شگفت‌انگیز جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال اخیر وحشت دارد، افزود: شخصیت‌های علمی سرمایه‌های جمهوری اسلامی هستند و بایستی از اینها صیانت کنیم اما حذف دانشمندان توسط دشمنان نمی‌تواند منانع پیشرفت‌های علمی کشور ما شود.

حجت‌الاسلام عادل‌پور گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد ترور و حذف دانشمندان و رجال سیاسی هستیم اما ملت ایران اسلامی در مقابل هر اقدام خصمانه دشمن مقتدرتر و قوی‌تر شده است و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیشرفت‌های علمی باید ادامه پیدا کند و عاملان و آمران این ترورهای کور باید به سزای اعمالشان برسند.
 

تروریسم با خروج آمریکا از منطقه ریشه‌کن می‌شود

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه با تسلیت شهادت محسن فخری زاده گفت: این جنایت با حمایت و هدایت دشمنان خارجی صورت گرفته و اقدامات تروریستی در منطقه با خروج آمریکا از خاورمیانه ریشه‌کن خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید آمران و عاملان شهادت این دانشمند هسته‌ای هر چه سریعتر شناسایی و  مزدوران خارجی و داخلی این جنایت به سزای عمل خود برسند.

وی اظهار کرد:  وقتی حرف از مجازات و انتقام از رژیم تروریستی اسرائیل و حامی آن آمریکا می شود به معنی جنگ و کشتار نیست بلکه به معنای این است که جهان اسلام را باید عرصه تنگ را بر آنها تنگ سازد تا مناطق اشغالی و پایگاه های نظامی ایجاد شده در کشورهای اسلامی و خاورمیانه را ترک و به خانه خود برگردند .


ترور شهید فخری زاده نشان از عظمت علمی ایران است

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ترور شهید محسن فخری زاده نشان از عظمت علمی ایران و به خطر افتادن کاخ‌های ظلم و جنایت جهان استکبار است.

وی اظهار داشت: جهان ظلم و ستم بداند شهادت این شهید موجب سرعت بخشی در فرو ریختن کاخ سیاه ظلم و جنایت و حرکت قوی‌تر نخبگان ایران در مسیر پیشرفت علمی و محصولات دانش بنیان خواهد شد.

وی بیان کرد: این ترور نشان از حاکمیت روح توحّش سران آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و مرتجعان منطقه دارد و به طور قطع  دست انتقام الهی تومار ظلم و جنایت طراحان، مسببان و عاملان به سختی را نابود خواهد کرد.


ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده ذلت دشمنان رانشان داد

حجت‌الاسلام مهدی علیزاده امام جمعه شوش گفت: ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده، نشان از ناکامی و ذلت دشمنان در تداوم تحریم‌ها و تهدیدها و فشار حداکثری علیه انقلاب اسلامی است.

وی افزود: شهید فخری‌زاده با کار و جدیتی که داشت در بیشتر پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای نقش ایفا کرد و با روحیه جهادی در مسیر پیشرفت علم هسته‌ای قدم برداشت که جوانان باید این ویژگی را الگو قرار دهند.

وی ادامه داد: خلاقیت، خستگی‌ناپذیری و نوآوری از ویژگی‌های دیگر این شهید دانشمند است؛ امروز نیز خلاقیت حلقه مفقوده آموزش‌هاست و سیستم آموزشی ما باید نسبت به گذشته در مسیر تحول قرار گیرد زیرا در سیستم فعلی، خلاقیت، تفکر و تعقل به شکل هدفمندی از سوی دشمنان بسیار کمرنگ دیده شده است./ ایرنا 

آیت الله نورمفیدی: اراده بکنیم تا کجا آباد را موشک باران می‌کنیم/ اگر اشکالی در کشور وجود دارد، متوجه همه است واعظی: از انتخاب بایدن ذوق‌زده نیستیم/ برخی شهید فخری‌زاده را حتی یک بار ندیدند اما به دولت حمله می‌کنند سفیر ایران در چین: شهید فخری‌زاده خدمات زیادی به انقلاب اسلامی ارائه کرد سفیر ایران در یونسکو خواستار محکوم کردن ترور دانشمند ایرانی بورل: ایرانی‌ها حق دارند حس کنند به آن‌ها خیانت شده است نشانه‌های جدی از نقش اسرائیل در ترور شهید فخری‌زاده وزیر اطلاعات اسرائیل: فخری‌‌زاده را تعقیب می‌کردیم واکنش نتانیاهو به ترور شهید محسن فخری‌زاده  


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان پیشرفت های علمی و هسته ای شهید محسن فخری زاده شهید فخری زاده ادامه می دهند جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی ترور دانشمند ایران اسلامی حجت الاسلام علمی کشور امام جمعه ترور شهید نسل جوان آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در شهر «خان ببین» با اشاره به جایگاه مهم امامت جمعه، اظهار کرد: به طوری که دامن پر مهر امامان جمعه برای اقشار مختلف مردم آن شهر پهن باشد و مختص برای عده ای خاص نباشد.
 
به گفته وی؛ نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس است.
 
امام جمعه شهر گرگان با بیان اینکه شأن امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود، تصریح کرد: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا کرده و عامل شکاف در بین افراد جامعه باشد.
 
وی افزود: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سال ها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند.
 
به گفته وی؛ مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار است؛ چون علما میراث ‌داران میراث گرانبهای پیامبراسلام (ص) هستند.
 
آیت الله نورمفیدی با عنوان اینکه ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید در رفتار، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند، ابراز کرد: «اتکاء به خدا» اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیز همزمان در گرگان این فریضه را شروع و اقامه کردیم.
 
قدیمی ترین امام جمعه کشور با تأکید بر اهل تحقیق و مطالعه بودن امامان جمعه، گفت: بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشور از شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید.
 
وی افزود: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • سپاه پاسداران جان می‌دهد تا عزت ایران و ایرانی باقی بماند
  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند