Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@05:43:56 GMT

کرونا قیمت مواد غذایی در بازارهای جهانی را بالا برد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۴۵۸۱

کرونا قیمت مواد غذایی در بازارهای جهانی را بالا برد

قیمت جهانی مواد غذایی به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان، به بالاترین سطح شش ساله رسیده است.

به گزارش مشرق، براساس گزارش آژانس غذایی سازمان ملل متحد، قیمت‌های جهانی کالاهای غذایی در ماه نوامبر تقریباً به بالاترین سطح در شش سال گذشته رسیده است و بیشترین رشد ماهانه خود را از ژوئیه ۲۰۱۲ به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاخص که توسط سازمان غذا و کشاورزی (فائو) منتشر شده بود، در ماه گذشته مقابل ۱۰۱ در ماه اکتبر به ۱۰۵و احد افزایش یافت و ماهانه ۳.۵ درصد افزایش نشان داد. این شاخص که نشان دهنده تغییرات ماهانه سبد غلات، دانه‌های روغنی، محصولات لبنی، گوشت و شکر است، به بالاترین سطح از دسامبر ۲۰۱۴ رسیده است.

بر اساس گزارش آژانس مستقر در رم، قیمت روغن نباتی دارای روند صعودی بوده و ظاهراً به دلیل جهش قیمت روغن پالم در مقایسه با ماه قبل ۱۴.۵ درصد رشد کرده است.

قیمت غلات ماهانه ۲.۵ درصد افزایش نشان داد، گرچه هنوز تقریباً ۲۰ درصد از سطح سال گذشته بود. قیمت گندم به دلیل چشم‌انداز کاهش برداشت در آرژانتین رشد کرد، قیمت ذرت افزایش داشته و گزارش شده است که برنج ثابت مانده است.

قیمت گوشت و لبنیات ۰.۹ درصد بالاتر از رقم اعلام شده در ماه اکتبر بود. قیمت گوشت در مدت مشابه سال ۲۰۱۹، ۱۳.۷ درصد کاهش داشت، اما گوشت‌های گاو، گوسفند با افزایش ماهانه روبرو شدند.

نگرانی‌ها در مورد کمبود احتمالی تولید جهانی شکر در میان چشم‌انداز ضعیف محصولات زراعی در اتحادیه اروپا، روسیه و تایلند، قیمت این ماده غذایی را ۳.۳ درصد افزایش داد. شاخص لبنیات ۰.۹ درصد صعود کرد و به بالاترین سطح تقریباً ۱۸ ماهه رسید.

فائو اعلام کرد که بیماری همه گیر Covid-۱۹ عامل مهمی در سطح ناامنی جهانی غذا است، در حالی که افزایش قیمت‌ها به یک بار اضافی برای کسانی تبدیل می‌شود که درآمدشان به دلیل ویروس کرونا کاهش یافته است.

آژانس گزارش داد: همه گیری در حال حاضر شرایط بی ثبات ناشی از درگیری‌ها، آفات و شوک‌های جوی از جمله طوفان‌های اخیر در آمریکای مرکزی و سیل در آفریقا را تشدید می‌کند.

طبق گزارش فائو، ۴۵ کشور، که ۳۴ کشور از آنها در آفریقا هستند، برای تأمین غذای کافی به کمک خارجی نیاز داشتند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده فائو اتحادیه اروپا روغن پالم آرژانتین آفریقا سازمان ملل متحد روسیه آمریکای مرکزی بالاترین سطح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • پیام «وعده صادق» به قیمت نفت در بازارهای جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳