Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ویروس کرونا با احتساب سه فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه ( سیزدهم تا چهاردهم آذر)، از زمان شیوع تاکنون منجر به فوت ۷۸۵ بیمار در استان سمنان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر این گزارش، ۳۱۲ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اکنون در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته (از سیزدهم تا چهاردهم آذر) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ بیمار مثبت جدید مبتلا به کرونا در شهرستان های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به سه هزار و ۹۲۵ نفر رسیده است.
نوید دانایی بیان کرد: ۱۰ هزار و ۷۸ بیمار مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع تاکنون در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان به صورت سرپایی شناسایی شدند.
وی اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۴ هزار و سه مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به سه هزار و ۲۲۱ نفر رسید و متأسفانه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۷۴ نفر در مراکز تحت پوشش این دانشگاه به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند.
شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، گرمسار و آرادان تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و با فوت ۳۴۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و۶۹۵ نفر رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۴آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد ۱۹۹۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۶هزار و ۸۳۵ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان بهداشت و سلامت ویروس کرونا سمنان بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی تحت پوشش دانشگاه ۲۴ ساعت گذشته بیماری کرونا استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون

ایتنا - مدت‌هاست که مشخص شده است که قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌های کشاورزی می‌تواند تا حد زیادی احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.
تحقیقات جدید ژنتیکی، اکنون افرادی را که ممکن است آسیب‌پذیرتر باشند را نشان می‌دهد. تیمی در دانشگاه کالیفرنیا، اطلاعات ژنتیکی 800 بیمار پارکینسونی را که در مرکز کشاورزی آن ایالت، زندگی و کار می‌کنند، بررسی کردند.

محققان در انتشار خبری خاطرنشان کردند که بسیاری از این افراد حداقل یک دهه قبل از ابتلا به این بیماری در معرض 10 آفت کش مورد استفاده در محصولات پنبه قرار داشتند و برخی از بیماران تا سال 1974 در معرض این بیماری قرار داشتند.

آن‌ها انواع ژن‌های مرتبط با لیزوزوم‌ها، بخش‌هایی از سلول‌ها که ضایعات سلولی را تجزیه می‌کنند، تقویت کردند. گروهی به سرپرستی دکتر برنت فوگل، استاد نورولوژی و ژنتیک انسانی توضیح دادند که اختلال در عملکرد لیزوزومی مدت‌هاست با پیدایش پارکینسون مرتبط است. این مطالعه نشان داد که انواع فرآیندهای لیزوزومی در بیمارانی که مدت طولانی در معرض آفت‌کش‌ها قرار داشتند "غنی" شد.

این یافته‌ها در 25 آوریل در مجله NPJ Parkinson’s Disease منتشر شد.

به نظر می‌رسد که این گونه‌های ژنی با عملکرد مناسب پروتئین تداخل داشته باشند. به گفته محققان، این نشان می‌دهد که دفع نابهنجار متابولیت‌ها در سلول می‌تواند یکی از دلایل زمینه‌ای پارکینسون باشد که در کنار قرار گرفتن در معرض مزمن با آفت‌کش‌ها رخ می‌دهد.

 
همانطور که ترکیبات سمی - از جمله پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین، که مدت‌هاست با پارکینسون مرتبط است - در سلول‌های مغز ساخته می‌شوند و می‌توانند اجسام لویی در بافت‌ها را تشکیل دهند. محققان خاطرنشان کردند که تجمع اجسام لوی یکی از مشخصه‌های پارکینسون در مغز است.

فوگل گفت:« این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که استعداد ژنتیکی ناشی از تغییرات جزئی در ژن‌هایی است که با عملکرد لیزوزومی مرتبط هستند. به صورت روزانه، این گونه‌ها تاثیر زیادی ندارند. اما تحت استرس مناسب، مانند قرار گرفتن در معرض برخی آفت‌کش‌ها، ممکن است از بین بروند و به مرور زمان منجر به توسعه بیماری پارکینسون شود که به آن تعامل ژن-محیط می‌گویند.»

آیا می‌تواند گونه‌های ژنی دیگری وجود داشته باشد که افراد را مستعد خطر کند و در مسیرهای عصبی دیگر عمل کند؟ دکتر کیمبرلی پاول، سرپرست تیم تحقیق، گفت که این بسیار ممکن است. پاول، استادیار عصب شناسی در UCLA گفت: «این بیماران به نوعی مستعد بودند و اگر بتوانیم بفهمیم که چرا آنها مستعد هستند، شاید بتوانیم در این مسیرها عمل کنیم.»

فوگل گفت: «داده‌هایی برای بسیاری از اختلالات رایج وجود دارد که نشان می‌دهد تأثیرات محیطی بر توسعه این بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد، اما ما هنوز راه خوبی برای اندازه‌گیری این تأثیر یا تعیین اینکه چه کسی به‌طور خاص در معرض خطر است، نداریم. این یک گام رو به جلو در این مسیر است.»

دیگر خبرها

  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟