Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-26@15:43:50 GMT

به بهانه تولد مهدی قائدی | باشوی آبی 22 ساله شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۵۰۰۶

به بهانه تولد مهدی قائدی | باشوی آبی 22 ساله شد

باشوی سرزمین آبی، 22 ساله شد

مهدی  قائدی امروز تولد 22 سالگی خود را جشن گرفت.

به گزارش طرفداری، غروب یکشنبه 15 شهریور 1396 بود که خبر انتقال مهدی قائدی به استقلال رسمی شد. آن زمان شاید نام مهدی قائدی در خریدهای پر زرق و برق استقلالی ها گم شده بود و کسی فکر نمی کرد روزی مرد بوشهری به عنصری کلیدی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن روزهایی که استقلالی امیدوار بودند شاید با علیرضا منصوریان دوباره به روزهای خوبشان برگردند. دقیقه 70 دیدار برابر استقلال خوزستان بود، هواداران نا امیدانه به ساعت و نتیجه مسابقه نگاه می کردند و حواس کسی به مرد شماره 16 کنار زمین نبود. با این حال چند ثانیه بعد از ورود به زمین توپ به مهدی قائدی رسید، قائدی توپ را برداشت و بازیکن حریف را با سرعتی مثال زدنی از پیش رو برداشت.

مهدی قائدی و علیرضا منصوریان

حالا دیگر نگاه ها نه به توپ بلکه به مهدی قائدی بود. عده ای سرگردان می پرسیدند او چه کسی است؟ 

مهدی قائدی آن روزها جوان بود و بیشتر به حرکات انفرادی می پرداخت، حرکاتی که هرچند باعث به وجد آمدن هواداران می شد اما گاهی هم این انتقاد به قائدی وارد می شد که او تیمی بازی نمی کند.

مهدی قائدی به مرور و در زمان شفر به مهره ای کلیدی تر در ترکیب استقلالی ها تبدیل شد و مرد آلمانی بیشتر از علیرضا منصوریان از مهاجم بوشهری استفاده می کرد. قائدی در زمان شفر بیشتر در اختیار تیم بود. با همه تفاسیر قائدی در زمان شفر هم آنطور که باید و شاید نتوانست فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا کند و همین موضوع با واکنش مهاجم آبی پوشان همراه بود و باعث شد او این بار خشم خود را آشکارا نشان دهد. اعتراض مهدی قائدی به کم بازی کردنش باعث شد تا او از سوی وینفرد شفر برای مدتی از شرکت در تمرینات منع شود.

مهدی قائدی و وینفرد شفر

داستان قائدی و استقلال ولی گویا قرار نبود آنجا به پایان برسد. جولین بارنز نویسنده مشهور انگلیسی همیشه می گوید:

اگر می خواهید مردم به آنچه می گویید توجه کنند، صدایتان را بلند نکنید بلکه یواش حرف بزنید؛ این کار توجه همه را جلب می کند.

مهدی قائدی فصل بعد و با رفتن وینفرد شفر و آمدن استراماچونی متفاوت شده بود. قائدی در سکوت گام های موفقیت را بر می داشت و گویی دیگر برایش مهم نبود چه کسی در خصوص او چه می گوید. قائدی در سکوت گام بر می داشت و کنار آندره آ استراماچونی به مردی کلیدی در استقلال تبدیل شد.

همان بازیکنی که حالا در بازی های مهم می شد به ساق های او چشم دوخت تا گره بازی را باز کند. بازیکنی که حالا وقتی در موقعیت های خوب گلزنی قرار می گرفت، ابتدا شرایط را می سنجید و اگر هم تیمی هایش شانس بیشتری داشتند، به آن ها پاس می داد. دیگر خبری از آن مهدی قائدی که توپ را بر می داشت و به صورت انفرادی سعی در به وجد آوردن طرفداران داشت، نبود. قائدی حالا در خدمت تیم بازی می کرد.

مهدی  قائدی و آندره آ استراماچونی

مهدی قائدی امروز 22 ساله شد. بازیکنی که با پیراهن شماره 16 شروع کرد و پس از اثبات شایستگی اش به پیراهن شماره 10 رسید. در همین مدت کوتاه هم از او سکانس های زیادی با پیراهن آبی به دفترچه خاطرات استقلالی ها اضافه شده است. درست مثل دربی برگشت، جایی که قائدی توپ را برداشت و از کنار زمین و پس از عبور از چند بازیکن قرمز پوش با یک پاس عرضی تماشایی زمینه سازی گل تیمش شد یا دربی حذفی جایی که قائدی با یک لایی تماشایی به بشار رسن و یک بغل پای تمیز، تیمش را خیلی زود پیش انداخت یا بازی های لیگ قهرمانان آسیا، جایی که مدافعان گران قیمت تیم های عربی مسافت زیادی را طی می کردند تا هر طور شده قائدی را متوقف کنند.

مهدی قائدی در دربی حذفی

با این حال به نظر می رسد مهدی قائدی در اوایل ماجراجویی بزرگی است که در دنیای فوتبال آغاز کرده و هنوز سال ها از آن باقی مانده است... او بعد از آن تصادف شبانه که می توانست منجر به نابودی یک استعداد ناب در فوتبال ایران شود، پخته تر و باتجربه تر به زندگی ادامه می دهد و تلاش دارد از حاشیه ها دور بماند. آن تصادف شبانه را هم باید به پای کسانی نوشت که یک جوان را از شهرستان به تهران آوردند و کنار استفاده فوتبالی از او به رشد فرهنگی اش توجه نداشتند. قائدی خوش شانس بود که خیلی زود راه را از چاه شناخت و حالا در مسیری ردست جلو می رود.

گلی که مهدی به بوسنی زد، اگرچه در یک بازی دوستانه به ثمر رسید اما همین اولین گل ملی مهدی، به قائدی این باور را داد که او حالا یک فوتبالیست ملی است و یک فوتبالیست ملی باید بیشتر از خودش مراقبت کند.

باشوی کوچک حالا کم کم بزرگ می شود.

 

همچنین بخوانید:

قائدی: رویای مرد سال آسیا شدن را دارم / اسکوچیچ از نظر فنی بی نظیر است

با مهدی قائدی؛ از بازیگر محبوب تا الگوهای فوتبالی

درد مشترک استقلال و پرسپولیس؛ در حسرت گلزن

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مهدی قائدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز

به گزارش "ورزش سه"، شهروز همایونفرمنش که در سه فصل گذشته لیگ برتر والیبال ایران بهترین دریافت کننده قدرتی لیگ بوده، در حال حاضر در آستانه سی و شش سالگی در بهترین فرم خود قرار دارد.

همایونفر منش حالا با آمدن موریسیو موتا پائز انگیزه‌اش در تمرینات بیشتر هم شده است. او که حدود یک ماه پیش پدر خود را از دست داده، حالا تا حدودی روحیه خود را بازیابی کرده و به دنبال نشان دادن بهترین عملکرد خود به سرمربی تیم ملی است.

شهروز همایونفرمنش که در چند تورنمنت سال قبل تیم ملی توسط بهروز عطایی در ترکیب ثابت تیم ملی قرار می‌گرفت، حالا با این نوع تمرینات خوبش در اردوی تیم ملی باز هم می خواهد یکی از شش بازیکن اصلی داخل زمین باشد.

موریسیو موتا پائز که قطعا تا کنون به او رسانده اند که شهروز همایونفر منش بهترین دریافت کننده لیگ برتر والیبال ایران بوده است، روی دریافت های بی نقص او حساب ویژه ای باز خواهد کرد. شهروز همایونفرمنش در فصلی که گذشت نشان داد در آبشار و حمله نیز نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و حالا به یک بازیکن کامل تبدیل شده است.

سبک بازی او و میلاد عبادی پور تقریبا شبیه به هم است، و اگر پائز بخواهد رویه سابق را ادامه دهد باید یکی از این دو را در ترکیب اصلی قرار دهد، اما شاید این مربی با دانش برزیلی- فرانسوی به قرار گرفتن هم زمان این دو در میدان نیز می‌اندیشد.

دیگر خبرها

  • گل مهدی قائدی به النصر امارات / فیلم
  • باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز
  • اولین واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات (عکس)
  • (عکس) اولین واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات
  • شکست سکوت همسر سابق مهدی قایدی با یک استوری
  • واکنش عجیب و رازآلود همسر مهدی قایدی به شایعات اخیر؛ مخاطب ستاره معصومی کیست؟
  • استوری همسر سابق مهدی قائدی؛ می‌رسد آن روز که چرخ بر مدار حق گردد! + عکس
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک
  • تلسکوپ فضایی هابل ۳۴ ساله شد
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان