Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از شبکه خبری "الجزیره" قطر، بن فرحان در این باره افزود: در چند روز گذشته به خاطر تلاش‌های کویت و آمریکا به پیشرفت قابل توجهی برای حل بحران موجود در میان کشورهای حاشیه خلیج [فارس] دست یافته‌ایم.

بن فرحان افزود: بسیار قدردان تلاش‌های کویت و آمریکا برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها در خصوص بحران خلیج [فارس] هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطان نشین عمان نیز در این باره از بیانیه کویت در خصوص نتایج مثبت برای آشتی میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس استقبال کرد.

این کشور در بیانیه‌ای نوشت: تلاش‌ها برای آشتی میان کشورهای شورای همکاری خلیج [فارس] بیانگر تمایل همه طرف‌ها برای همبستگی و ثبات در این شورا و در میان کشورهای عربی است تا یک توافق نهایی میان آنها ایجاد شود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر نیز روز جمعه با ابراز خوشبینی نسبت به حل بحران میان کشورش با عربستان و متحدانش گفت: حل این بحران باید فراگیر باشد و اتحاد خلیج فارس را حفظ کند.

وی افزود: بحران خلیج [فارس] ارتباطی به توافق آبراهام (توافق سازش میان اسرائیل با امارات و بحرین) یا هرگونه توافقی برای عادی سازی روابط با تل‌آویو ندارد.

وزیر خارجه قطر اضافه کرد: عادی سازی روابط با اسرائیل در برهه کنونی هیچ ارزشی برای مردم فلسطین نخواهد داشت.

پیش‌تر برخی رسانه ها گزارش داده بودند که با میانجیگری آمریکا، گشایشی برای حل بحران قطر با عربستان و متحدانش صورت گرفته است.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را هم به روی دوحه بستند.

این کشورها برای از سرگیری روابط، ۱۳ شرط تعیین کرده‌ بودند اما قطر با بیان اینکه شروط تعیین شده ناقض حق حاکمیت این کشور است، تاکنون به آن تن نداده است.

برچسب‌ها جرد کوشنر قطر شورای همکاری خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرد کوشنر قطر شورای همکاری خلیج فارس جرد کوشنر قطر شورای همکاری خلیج فارس اخبار کنکور شورای همکاری میان کشورهای حل بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، در پایان مسابقات هندبال پنج نفره بانوان کیش تیم‌های خلیج فارس، المپیک و موج‌های خروشان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

این مسابقات در سالن چند منظوره دهکده ورزشی المپیک برگزار شد.

دیگر خبرها

  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • بررسی یک اتفاق بزرگ؛ مصطفی آجورلو به مدیرعاملی استقلال نزدیک است؟