Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@09:24:55 GMT

کرواسی شهادت شهید فخری زاده را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۵۷۰۵

کرواسی شهادت شهید فخری زاده را تسلیت گفت

به گزارش جمعه شب ایرنا از وزارت امور خارجه، در تماس تلفنی امشب گردان گرلیچ رادمان با وزیر امور خارجه ایران، وی ضمن تسلیت ترور شهید فخری زاده با دولت و مردم کشورمان ابراز همدردی کرد.

بررسی روابط دوجانبه، شرایط منطقه ای و بین المللی و موضوعات مربوط به برجام از دیگر محورهای مورد بحث وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کرواسی در این گفت وگوی تلفنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه کرواسی پیش از این نیز با انتشار بیانیه ای اقدام تروریستی منجر شده به شهادت دکتر فخری زاده را محکوم و از سوی دولت و مردم کرواسی با دولت و مردم کشورمان ابراز همدردی کرده بود.

به گزارش ایرنا، دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که مقام معظم رهبری ایشان را دانشمند ممتاز و برجسته هسته ای و دفاعی ایران توصیف کردند، عصر جمعه هفتم آذرماه در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در شرق تهران در جریان یک عملیات تروریستی و بدست عناصر جنایتکار رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

برچسب‌ها شهید صنعت دفاعی محمد جواد ظریف کرواسی پروندهٔ خبری ترور دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهید صنعت دفاعی محمد جواد ظریف کرواسی شهید صنعت دفاعی محمد جواد ظریف کرواسی اخبار کنکور امور خارجه فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به ارمنستان درباره همراهی با غرب

وزارت امور خارجه روسیه گفت که با ایروان درباره همراهی آن با سیاست‌های ضد روسی آمریکا و «غرب جمعی» در حال مذاکره است تا به آن هشدار بدهد.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو در حال گفت‌وگو با ارمنستان درباره نقش داشتن در سیاست‌های ضد روسی کشورهای غربی به منظور هشدار دادن درباره خطرات آن است و برخی از استدلال‌های آن مورد قبول ایروان بوده است.

روز پنج‌شنبه، «آرارات میزوریان» وزیر امور خارجه ارمنستان از راهکار پارلمان اروپا استقبال کرد که خواستار تقویت روابط دوجانبه میان بروکسل و ایروان و دعوت از ارمنستان برای بررسی وضعیت نامزد در اتحادیه اروپا شده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که زاخارووا در این باره گفت: «متاسفانه، مدت زیادی است که شاهد این جریان(ضد روسی) بوده‌ایم و در حال گفت‌وگو دربار آن هستیم. ما با همکاران و شرکای ارمنستانی خود، از جمله به طور غیرعلنی، مذاکره می‌کنیم که تنها هدف آن هشدار دادن است».

او با اشاره به این که برخی از استدلال‌های روسیه مورد قبول ایروان بوده است، گفت که اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «ما به خوبی می‌دانیم که آمریکا و غرب جمعی، دهه‌ها یا حتی قرن‌هاست که از تاکتیک‌های رفتار ابزاری با افراد و کشورها استفاده کرده و در عین حال، پشت مقاصد خوب خود را پنهان کرده‌اند. اگر چنین مثال‌هایی در منطقه ما مشهود نبود، لابد فکر می‌کردیم که آمریکا و غرب جمعی قرار نیست از این تاکتیک در قبال صلح پسا-شوروی استفاده کنند».

در اوایل ماه جاری میلادی، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان گفت که کشورش مسیر گوناگون‌سازی اقتصادی، سیاسی و امنیتی را دنبال می‌کند و در حال پیدا کردن شرکایی نه‌تنها در غرب، بلکه در آسیا است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در اوایل مارس گفته بود که روسیه منتظر تصمیم‌گیری نهایی ارمنستان درباره عضویت در سازمان پیمان امنیت جمعی است.

او گفت حاکمیت ارمنستان تصمیم گرفته روی کشورهای خارج از منطقه شرط‌بندی کند؛ کشورهایی که «ایروان را تحریک می‌کنند و به آن وعده می‌دهند اگر روابط با روسیه و سازمان‌های یک‌پارچه‌ای را قطع کند که در منطقه ایجاد شده‌اند، در حل‌وفصل تمامی مشکلاتش به آن کمک می‌کنند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «بلینکن» برای ششمین بار به غرب آسیا سفر می‌کند
  • قاضی زاده هاشمی : تمام قوانین حوزه ایثار و شهادت در دولت سیزدهم اجرا شده است + فیلم
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درگذشت مادر شهیدان «عاملی» را تسلیت گفت
  • دیدار هیئتی از وزارت امور خارجه چین با اسماعیل هنیه
  • انتقاد جالب وزیر امور خارجه مولداوی: بودجه دفاعی این کشور از رئال مادرید کم تر است!
  • انتقاد به سبک وزیر فوتبالی؛ بودجه دفاعی این کشور از رئال مادرید کم‌تر است!
  • تلاش وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و سوریه
  • هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در تجارت ایران با عراق
  • حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور
  • هشدار روسیه به ارمنستان درباره همراهی با غرب