Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@03:57:17 GMT

ببر نر در باغ‌وحش ارم یک ماده ببر را کشت

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۵۷۹۲

ساعت 24 - سازمان حفاظت از محیط زیست شهر تهران از مرگ یک ماده ببر در باغ وحش ارم در شهر تهران خبر داده است. این ببر پنج روز پیش در اثر حمله یک ببر نر که با شکستن حصارها وارد محوطه ببر ماده شده بود، به شدت زخمی شده بود.

فاطمه برنا، رئیس اداره محیط زیست شهر تهران روز جمعه ۱۴ آذر ماه به خبرگزاری ایسنا گفت که مسئولین باغ وحش ارم دیروز بعدازظهر، چهار روز پس از این حادثه در یک تماس تلفنی زخمی شدن این ببر را به سازمان محیط زیست شهر تهران اطلاع دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خانم برنا بر اساس گزارش اولیه باغ وحش ارم علت مرگ این ببر ماده " پارگی کامل نای و پارگی طولی مری و خفگی در اثر پنومونی استنشاقی بدلیل حمله ببر نر" بوده است.او درباره جزئیات این حادثه گفت: " در بخشی از گزارش ارسالی باغ وحش آمده است که ببر نر در روز یکشنبه ٩ آذرماه پس از شکستن و تخریب حصار مجاور محل نگهداری ببر ماده وارد محدوده نگهداری این حیوان شده و به نزاع با آن پرداخته است"او گفت که "نظارت ناکافی از سوی مسئولان باغ وحش ارم" می‌تواند یکی از دلایل روی دادن چنین اتفاقی باشد و تاکید کرد: "لازم است مدیران باغ وحش‌ها جدیت بیشتری در خصوص محل‌های نگهداری حیواناتی که بایستی به طور کلی و یا فصولی از سال از هم جدا باشند و یا با فاصله مناسبی از هم نگهداری شوند" داشته باشند.حدود ده ساله پیش یک قلاده ببر سیبری که از روسیه به این باغ وحش منتقل شده بود، پس از چند روز تلف شد.مسئولان وقت باغ وحش ارم به روزنامه همشهری گفته بودند که ببر از قبل از انتقال به ایران مبتلا به بیماری مشمشه بود.در همان مصاحبه گفته شد که مسئولان باغ وحش ارم ببرهای تازه وارد را که هوای خنک لازم داشتند در محل نگهداری شیرها گذاشتند و چون شیرها به هوای گرم عادت داشتند "از سرما زجر کشیدند و تلف شدند."خبرگزاری فارس هم پنج سال پیش در انتقاد از وضعیت حیوانات در باغ وحش ارم نوشت: "این در حالی است که برای ببرهای وارد شده به این باغ وحش همواره سرنوشت تلخی رقم خورده است. مرگ ببر سیبری نر بر اثر ابتلا به مشمشه، بلاتکلیفی ببر ماده سیبری پس از تحمل ۴ سال قرنطینه، از بین بردن دردناک ۱۴ قلاده شیر به دلیل احتمال ابتلا به مشمشه، مرگ ببر بنگال در اثر خفگی در آب و بلاتکلیفی یک ببر بنگال که پس از تحمل ۸ ماه قرنطینه در مجموعه ارم، سرانجام توسط حکم دادگاه از قرنطینه خارج و به باغی در حومه تهران منتقل شد."

منبع: ساعت24

کلیدواژه: باغ وحش ارم شهر تهران ببر ماده ببر نر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای کارگران تعطیل است؟

روز کارگر مانند همه کشور‌های دیگر در ایران هم برگزار می‌شود و در این روز از زحمات این قشر مهم قدردانی می‌شود. روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر در تقویم کشورمان است که در تقویم ۱۴۰۳ به دلیل کبیسه بودنش این روز مصادف با ۱۲ اردیبهشت است.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از مهر، بر اساس ماده ۶۳ قانون و مقررات کار جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر تعطیلات رسمی کشور، روز کارگر (۱۱ اردیبهشت) نیز جزو تعطیلات رسمی کارگران به حساب می‌رود.

بنابراین، روز کارگر همچون روز‌های جمعه تعطیل رسمی برای کارگران بوده و چنانچه کارفرما مبادرت به تعطیلی نکند باید ساعت کاری این روز تعطیل کار محاسبه شود.

 

tags # تقویم ، حقوق کارگران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • آیا فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای کارگران تعطیل است؟
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد