Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز جمعه ۱۴ آذر با انتشار جوابیه‌ای نسبت به به اخبار منتشره درباره دو کتاب پاسخ داد.

مشروح متن جوابیه دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد به این‌شرح است:

«مبنای ابلاغ اصلاحیه پنج سطری به یک کتاب داستانی حدود چهارصد صفحه‌ای،  ضوابط نشر مصوب در مورخه ۱۳۸۹/۰۱/۲۴توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است که نشر هر اثری را که موجب اختلاف میان اقوام و مذاهب می‌شود ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشن است که در تطبیق این ضابطه بر یک کتاب با توجه به تفسیرهای مختلف از یک متن به ویژه در بافت‌ها و سیاق‌های مختلف،  امکان اشتباه وجود دارد که آیا مصداق منع است و یا مصداق تبصره‌ای است که در ذیل آن آمده است.  تاکنون مواردی از این دست در صورت اعتراض ناشر مجددا در اداره کتاب طرح و بررسی و اگر اشتباهی از ناحیه این اداره صورت گرفته بود، اصلاح می‌شد. بی تردید مسیر بررسی مجدد کتاب مذکور در صورت اعتراض ، برای ناشر محترم هموار است.

نظر به ضرورت رعایت جوانب امر و پرهیز از هرگونه اختلاف افکنی،  از انتشار نکات پیشنهادی برای اصلاح یا حذف در این کتاب معذوریم. این موارد بر حسب تشخیص بررسان محترم مصداق منع مورد اشاره در ضوابط نشر تلقی شده است و انتظار می‌رفت اگر اعتراضی به تشخیص ارزیابان وجود دارد در همان روال قانونی مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

در این باره تاکید می‌شود، مبنای ارزیابی این اثر در دفتر کتاب صرفا ضابطه قانونی بوده است و هیچ نظر دیگری مورد توجه بررس‌های محترم کتاب که از اهل فضل و متعهد به مبانی تشیع‌اند، نبوده است.

در ادامه ضمن ادای احترام به ساحت مقدس شهیده صدیقه حضرت فاطمه علیهاالسلام، از کسانی که از سر دردمندی و تعهد دینی تذکرات سودمندی دادند تشکر و قدردانی می‌کنیم. امیدواریم با دقت در ارزیابی آثار مذهبی ، ضمن عمل به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوع بودن توهین به مقدسات مذاهب، مانعی برای نشر آثار علمی و تحقیقی که حقائق تاریخی را بازگو می‌کنند، ایجاد  نشود.  

همچنین در پایان در خصوص انتشار کتابی مرتبط با شرایط کرونایی  کشور، به اطلاع می‌رساند  با توجه به عدم دریافت مجوز  اعلام وصول، ضمن جلوگیری از توزیع این کتاب نسبت به اصلاح برخی از موارد آن، در چاپ بعدی اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082748 برچسب‌ها کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش دومین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نمایندگان مجلس از روز گذشته به بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ پرداختند و جدول شماره ۵ مربوط به «درآمدها، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی‌های مالی»، جدول شماره ۷ با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال ۱۴۰۳» و جدول شماره ۹ با عنوان «برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه سال ۱۴۰۳» به تصویب رسید.

کد خبر 6092684 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • واکنش سرمربی پرسپولیس به استوری جنجالی نورافکن
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • پایانی بر واکنش‌ها به جنجال نصیری نیست حمله تازه از یک اصلاح‌طلب
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند