Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:14:30 GMT

۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به لارستان ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۷۱۶۰

۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به لارستان ابلاغ شد

امیر برومند، شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از این میزان در قالب تسهیلات قرض الحسنه مسکن محرومان با کارمزد چهار درصد و برای ۶۰۰ نفر از متقاضیان فاقد مسکن در این شهرستان برنامه ریزی و پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: مبلغ ۳۰ میلیارد از این میزان برای تعمیر و بازسازی برخی منازل آسیب دیده ناشی از زلزله های اوایل امسال در برخی مناطق شهرستان است،مابقی مبلغ ابلاغ شده در قالب کمک های بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان و افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز فاز نخست ساخت مسکن محرومان در شهرستان لارستان گفت: مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۲۷۰ متقاضی پرداخت شده و همچنین برای تمام افراد واجد شرایط نیز حساب بانکی در بانک مسکن افتتاح شده است.

برومند، برخی شرایط را برای افرادی را که مشمول دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در اجرای طرح مسکن محرومان هستند، شامل سرپرست خانوار بودن، داشتن واحد مسکونی در روستا یا بافت‌های فرسوده و همچنین سکونت در روستا و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: مجموع کل زیربنای ساخت هر واحد مسکونی نیز حدود ۶۰ مترمربع است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان اضافه کرد: متقاضیان نباید تاکنون برای مقاوم سازی و ساخت مسکن از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وام دریافت کرده باشند.

برومند اظهار داشت: میزان سود تسهیلات مسکن برای متقاضیان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد چهار درصد است و اولویت پرداخت با روستاها و بافت های فرسوده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام و ۳۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

پیش از این، میزان وام برای هر واحد مسکونی ۴۰۰ میلیون ریال و میزان کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون ریال بود که با توجه به شرایط اقتصادی این میزان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض پاسخگوی نیاز و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نبود.

وی گفت: اکنون دولت با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای کمک به مقاوم سازی مسکن در روستاها، محرومان و افراد نیازمند اقدام به افزایش میزان تسهیلات به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و همچنین ۲۰۰ میلیون ریال در زمینه کمک بلاعوض کرده که به نظر می‌رسد تا حدودی می‌تواند در ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر موثر باشد.

لارستان فارس با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر به مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها تسهیلات مسکن بنياد مسكن انقلاب اسلامی لارستان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات مسکن بنياد مسكن انقلاب اسلامی لارستان فارس تسهیلات مسکن بنياد مسكن انقلاب اسلامی لارستان فارس اخبار کنکور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسکن محرومان واحد مسکونی میلیون ریال مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد