Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:54:45 GMT

۷۵ درصد سلامت جامعه با خود مراقبتی تامین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۷۳۶۵

۷۵ درصد سلامت جامعه با خود مراقبتی تامین می‌شود

به گزارش ایرنا دکتر مهدی حفیظی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگاران و فعالان بسیج رسانه شهرستان با تشکر از همراهی اقشار مختلف مردم ، مسوولان و خبرنگاران در پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا افزود: نتایج شگفت‌ انگیزی با زحمت‌ها و فعالیت‌های فشرده و همراهی همه قشرها به خصوص اصناف به دست آمد و باید همکاری‌ها ادامه پیدا کند تا وضعیت بهبود ایجاد شده، شکننده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با برشمردن فعالیت‌های خانه‌های بهداشت ، بهداشت محیط ، بهداشت حرفه‌ای و واحد نظارت بر درمان اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا در اسفند ماه ۹۸ تاکنون اقدامات غربالگری و آموزش همگانی خودمراقبتی در سطح وسیعی انجام شد و به دنبال آن ۹۸ درصد مردم مورد غربالگری و تحت آموزش قرار گرفتند.

رییس شبکه بهداشت و درمان میبد ادامه داد : روانشناسان و کارشناسان تغذیه نیز در مقابله و پیشگیری از مبتلا شدن مردم به کرونا و  کمک به آرامش بیماران کووید ۱۹ سهم به سزایی داشته و کمتر دیده شدند.

وی بازدید و فعالیت‌های نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بر درمان و نظارت بر ۱۴ روز قرنطینه خانگی افراد مبتلا به ویروس و محدودیت‌ها را نیز یادآور شد.

این مسوول از همکاری نیروهای سپاه و بسیج و قرارگاه شهید قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروهای سپاه قدس در کنترل شیوع کرونا و مبارزه با این ویروس و اقدامات انجام شده از سوی نیروهای بسیجی مانند اجرای محدودیت‌ها ،  گشت‌های شبانه ، ساماندهی غسالخانه و همکاری در غسل و تدفین فوتی‌ها، تب سنجی ها و غربالگری قدردانی کرد.

وی همچنین برقراری ارتباط تنگاتنگ با بسیج و سپاه از سوی مسوولان همه اداره‌ها و مردم را یادآور شد.

معاون فنی شبکه بهداشت و درمان میبد هم گفت: رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان و انتقال دهنده مسایل و مشکلات مردمی و کمک کننده در انجام امور شهری هستند.

دکتر کمال یزدی در ادامه تصریح کرد:  باتوجه به کاهش آمار بیماران و به دنبال آن عادی سازی و توجه کمتر به رعایت پروتکل های بهداشتی ،زمستان سخت و طاقت فرسایی در پیش روست و موج شدید چهارم  شیوع کرونا را در پیش رو خواهیم داشت.

وی تعداد آزمایش ‌ها را یک هزار و ۹۳۲ مورد و تعداد فوتی های کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان را تاکنون ۱۴۸ نفر اعلام کرد.

این مسوول آمار مبتلایان در موج سوم را ۲ برابر موج اول و دوم و دلیل افزایش را آن راجدی نگرفتن کرونا از سوی تعدادی از مردم عنوان کرد و ادامه داد: آمار تفکیک مبتلایان به کرونا در حوزه اصناف ، محله‌ها و کارخانه همراه با تحلیل روزهای آینده به رسانه‌ها ارایه می‌شود .

معاون فنی شبکه بهداشت و درمان میبد در ارتباط با تجمیع آرامستان ها و پرهیز از تدفین به خصوص افراد فوتی کرونا در آرامستان‌های شهر گفت: برای تجمیع آرامستان‌ها اراده قوی نیاز است و فرهنگ سازی و مطالبه گری از مردم بر عهده رسانه‌هاست.

دبیر قرارگاه مرکزی نهضت خدمات رسانی شهید سلیمانی نیز به ایجاد و ساخت و ساز غسالخانه‌ای کم نظیر مخصوص فوتی‌های کرونا در محل آرامستان شهر با همکاری مسوولان و از سوی نیروهای بسیج و سپاه اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدحسین کارگر در ادامه راه اندازی قرارگاه شهید سلیمانی را یادآور شد و گفت: این قرارگاه در میبد شکل گرفت و الگو شد و این الگوی به عنوان ایجاد قرارگاه در استان و سراسر کشور نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌ است.

وی صیانت از اندیشه‌ها و آداب و رسوم ، ذائقه سازی ، ایجاد انگیزه و امید و جلوگیری از روبرو شدن با چالش فرهنگی ، 

اتصال بین مردم و مسوولان و مطالبه گری همراه با نقد سازنده ،  اطلاع رسانی به موقع و ایجاد موج همدلی را از مواردی عنوان کرد که باید مورد توجه رسانه‌ها باشد.

دبیر قرارگاه مرکزی نهضت خدمات رسانی شهید سلیمانی همچنین همت در تجمیع عزم‌ها و اراده ها و انتقال گزارش‌ها به قرارگاه و ابداع روشی برای فرهنگ سازی را از رسانه‌ها درخواست کرد.

فرمانده بسیج ناحیه میبد هم در این نشست گفت: ما باید میراث دار خوبی برای حاج قاسم سلیمانی باشیم و در این ارتباط باید نشست‌هایی برگزار و هم اندیشی کنیم.

سرهنگ دوم پاسدار مصطفی بهشتی بر ارتباط گیری روزانه رسانه‌های شهرستان با بسیج رسانه تاکید کرد.

شبکه بهداشت ودرمان میبد از سال ۱۳۶۵ با تشکیلات شبکه دارای ۶ مرکز بهداشتی ودرمانی  یک مرکز آن شهری روستایی و ۲ مرکز روستاثی و سه مرکز شهری شروع به کار کرد و  بعدها آموزشگاه بهیاری به جمع واحدهای این شبکه پیوست .

مرکز بهداشت ، داروخانه شبانه روزی و آموزشگاه بهورزی شبکه بهداشت و درمان میبد را تشکیل می داد و در سال ۱۳۷۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری به این تشکیلات افزوده شد و مرکز روستایی ندوشن از این تشکیلات جدا شد.

هم اکنون مرکز بهداشت این شبکه علاوه بر هشت واحد بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، سه پایگاه بهداشتی و ۹ خانه بهداشت دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.


 

برچسب‌ها ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی قاسم سلیمانی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی قاسم سلیمانی بهداشت و سلامت ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی قاسم سلیمانی بهداشت و سلامت اخبار کنکور شیوع کرونا رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی


عصرایران - شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی،‌ با ارسال این متن ، ضمن اعتراض به برخی موارد، خواستار رسیدگی به گلایه ها و انتقادات خود شدند.

متن نامه دریافتی به این شرح است:


 با توجه به نقش مسئول فنی کارگاه ها و کارخانجات صنایع غذایی در تضمین ایمنی غذایی و ارتقاء سلامت آحاد جامعه، متاسفانه جایگاه شغلی و وضعیت معیشت مهندسین دارای پروانه مسئول فنی مطلوب نیست. این موضوع باعث عدم امنیت شغلی و در نهایت تهدیدی برای سلامت مصرف کنندگان، سلامت جامعه و افزایش بیماری و سرطان ها گشته است.

با توجه به ضرورت و اهمیت ایمنی غذا، که یکی از مهمترین و حیاتی ترین موضوعات در حفظ امنیت، سلامت جامعه است و نیز از جهت شرایط جبر جهانی و مصون ماندن از دسیسه و ترور غذایی، لازم و ضروریست که افراد متخصص صنایع غذایی، به جهت حفظ این امرمهم و پیرو آن سلامت جسم، جان و روح مردم ایران در خط مقدم تولید در جایگاه مسئول فنی و کنترل کیفی، در شرکت ها و کارگاه های تولید موادغذایی، خوراکی وآشامیدنی و به عنوان کارشناسان غذایی در ادارات مربوطه و نیز سازمان ها و ادارات مرتبط با واردات و صادرات  موادغذایی استخدام شوند، لذا با عنایت به حیاتی بودن این سمت شغلی عدم تامین شرایط حقوقی، مالی و معیشتی مناسب و درخور مسئول فنی جای نگرانی و تاسف دارد که این مهم منجر به مشغله ی ذهنی متخصصان دلسوز و مردم عزیز ایران به جهت سلامت و اعتماد مردم به تولیدات غذایی و آشامیدنی داخلی و مصرف آنها گشته است. 

لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان صنایع غذایی از دانشگاه های مختلف کشور، همان مدافعان سلامت غذا هستند که به سمت مسئولین فنی و کنترل کیفی در شرکت ها و کارگاه های مرتبط با مواد غذایی و آشامیدنی- نوشیدنی مشغول به خدمت می باشند و سال های زیادی درتلاش برای بهبود کیفیت و کمیت شغلی خود بوده اند زیرا که خروجی آن به اعتماد جامعه و سلامت غذایی مردم و سلامت در بخش صادرات و واردات و اقتصاد نیز بر می گردد. 

به همین منظور امروز، کارزاری برای حمایت از مسئولین فنی و کنترل کیفی و مطالبه ی ملی،  سلامت غذای جامعه و کاهش و جلوگیری از تقلبات متعدد در شرکت ها و کارگاه های تولیدی مرتبط و کاهش ضررهای اقتصادی صادرات و نیز جریان درست و کافی علم در تولید موادغذایی، خوراکی و آشامیدنی به راه انداخته‌اند که ، در آن، با هدف حمایت از مصرف کننده و مشتری مداری، همچنین  ایجاد ردیف شغلی با چارچوب صحیح و علمی و قانون‌گذاری کاری برای تولیدکننده، مسئول فنی وکنترل کیفی، می توانند از سلامت و اعتماد جامعه مردمی داخل و خارج از کشور حفاظت و مردم را به مطالبه به حق درمورد اطمینان از سلامت غذایی برسانند.

با توجه به موارد فوق برای جلوگیری از تقلبات و سهل انگاری ها در فرآیند تولید و اجرا توسط برخی کارفرمایان علاوه بر تخصیص اختیارات لازم و قدرت اجرایی کافی در این سمت شغلی و نیز استخدام علمی - تخصصی و درست متخصصان فارغ‌التحصیل صنایع غذایی و نیز حفظ حقوق این عزیزان دلسوز و نگران سلامت غذایی و سلامت جاری در جامعه، جای خالی ارگان تخصصی نظام مهندسی کنترل کیفیت و مسئول فنی صنایع غذایی پشتیبان و حامی، بشدت احساس می شود تا ضمن سازمان دهی مطالبات به حق این سمت، حامی حقوقی و واسطه پرداخت حق الزحمه این عزیزان و حفظ استقلال اجرایی آنها در فرآیند تولید و انجام صحیح خدمات لازم به جامعه ی ایرانی نیز باشند. امید است با توجه به فرمایشات رئیس جمهور محترم مبنی بر حفظ ایمنی موادغذایی توجه لازم و درخور به شرایط صنف مسئولین فنی صنایع غذایی کشور شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه