Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سرمایه‌گذاری و تولید توسط بخش خصوصی می‌تواند در استقلال و پیشرفت کشور اسلامی‌مان بسیار تاثیرگذار است، مقام معظم رهبری بارها و بارها در فرمایشات خود جهش تولید، اجرای اقتصاد مقاومتی و رسیدن به استقلال کشور در حوزه‌های مختلف را منوط به مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در عرصه‌های مختلف تولید بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی صحبت از سرمایه‌گذار و تولید انبوه در عرصه‌های مختلف می‌شود ناخودآگاه اذهان به سوی فردی از جنس مذکر و مرد می‌رود.
«سیده‌گوهرشاد صالحیان» به عنوان یک تولیدگر و کارآفرین نمونه کشوری در عرصه تولید ثابت کرد که تنها مردان در عرصه تولید موفق نبوده و یک زن هم می‌تواند در عرصه تولید و سرمایه‌گذاری وارد میدان شده و مساوی بودن حق زن و مرد در جامعه اسلامی را ثابت کرده و برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال «جهش تولید» گام‌های استواری بردارد.

وی متولد ۱۳۳۸ است و از سال ۵۶ با مدرک دیپلم خیاطی را آغاز کرده است و اکنون به عنوان موسس و مدیرعامل شرکت تعاونی تولید پوشاک و پرده «بهزیست گنبد» با مدرک کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار فعالیت می‌کند.

مدیرعامل تلاشگر و مصمم این شرکت توانسته است با کوشش و تلاش بی‌حد با تمام کارخانجات نساجی داخل و خارج از کشور ارتباط برقرار کرده و مواد اولیه و پارچه‌های مختلفت در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون تهیه و با ابتکار و سلیقه خاص خود رضایت مشتریان و خانواده‌ها را جلب کند.

کیفیت تولیدات و مدیریت صحیح باعث شده است امروزه به عنوان تعاونی برتر کشور، کارآفرین برتر و صنعتگر نمونه استان و تداوم برتر ملی به جامعه بین‌المللی معرفی شود.

خبرگزاری فارس استان گلستان به سراغ این چهره ماندگار عرصه تولید در سطح کشور رفته و طی گفت‌وگو تفصیلی تلاش کرده که  فعالیت این بانو کارآفرین را به مردم معرفی کند، توجه مخاطبان عزیز را به این گفت‌وگو خواندنی جلب می‌کنیم:

خبرگزاری فارس: فعالیت اقتصادی و تولیدی  شما از چه زمانی آغاز شده و جه افرادی هم اکنون با شما همکاری دارند؟

صالحیان: «شرکت تعاونی بهزیست گنبد» در سال ۱۳۸۲ با همت اینجانب به عنوان مدیرعامل و موسس شرکت با آموزش تعداد بیش از ۶۰ نفر از دختران ناشنوا و زنان سرپرست خانوار طی دو دوره ۶ ماهه و سه ماهه کارآموزی و کارورزی در «مجتمع خدمات بهزیستی مقداد» با امکانات کم شروع به کار کرده است، در سال ۱۳۸۳ با مشارکت و عضویت همین افراد مستقلا تحت عنوان «شرکت تعاونی تولیدی پوشاک بهزیست گنبد» طی شماره ۳۴۱۰ به ثبت رسید.

در سال ۱۳۸۳ با تاسیس این شرکت تعاونی وارد عرصه تولید در حوزه کالای خواب و لباس‌های بیمارستانی شده و در این راستا ۶۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و یا ناشنوا را که پیش از این دوره‌های کارآموزی و کارورزی را با بنده به پایان رسانده بودند، مشغول به کار کردم.


۶۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و یا ناشنوا در شرکت تعاونی بهزیست گنبد مشغول به کار هستند


۶۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و یا ناشنوا در شرکت تعاونی بهزیست گنبد مشغول به کار هستند

 

خبرگزاری فارس: هدف‌تان از ایجاد اشتغال و کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه چه بوده است؟

صالحیان: گام اول ایجاد شرکت تعاونی با یک پیشنهاد ساده از سوی بهزیستی برای تدریس خیاطی به دختران ناشنوا و زنان سرپرست خانوار در مجموعه‌ای به نام «مقداد» برداشته شد و با همین بچه‌ها که ۲۵ نفر بودند، شرکت تعاونی تشکیل شد.

ابتدا ارتباط با ناشنوایان برایم سخت بود و گفتن اندازه‌ها و تفهیم طرح‌هایی که باید پیاده می‌شد، دیدم کتابی را با عنوان «کتاب آموزش زبان اشاره» هر روز به همراه دارند، کتاب را از آنها گرفتم و شب‌ها حرکات اشاره با دست را از کتاب آموختم تا بتوانم با آنها صحبت کنم، هر چند بعضی از حرکات را اشتباه ادا می‌کردم و باعث خنده دختران می‌شدم اما آنها متوجه منظورم می‌شدند و ارتباط هر روز بهتر می‌شد.

پس از گذشت سال‌ها از آغاز کار ارتباط خوبی با هم داریم، در خوشی و ناخوشی با هم بودیم، من خیلی دوستشان دارم و امیدوارم روزی آنها را در جایگاهی که لایقش هستند، ببینم.

* بهره‌برداری مجتمع 96 واحدی مسکن کارگران شرکت تعاونی «بهزیست گنبد»

خبرگزاری فارس: با توجه به اینکه کارگران شما از زنان سرپرست خانوار و ناشنوایان تشکیل می‌شوند برای حل مشکلات و بهره‌وری همکاران‌تان چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

صالحیان: با وجود اینکه افراد مشغول به کار در این شرکت تعاونی بیمه شده و از حقوق اداره کار برخوردار بوده ولی متوجه شدم که این افراد مشکلات دیگری در زندگی خود به ویژه در حوزه مسکن دارند.
دغدغه‌مندی حل مشکلات ناشنوایان و زنان سرپرست خانوار همیشه به عنوان یکی از درخواست کارگران و اولویت‌های من بوده که تمام سعی و تلاشم را بکار گرفتم که در کنار اشتغالزایی بتوانم مشکلات دیگر به ویژه مسکن آنها را حل کنم و به همین سبب ۲ هزار متر مربع زمین را برای ساخت مسکن این افراد خریداری کردم.
با توجه به مشکلات فراوان در حوزه ساخت و ساز مسکن این کار آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ساخت ۹۶ واحد مسکونی ۷۵ متری دو خوابه جنب «دریاچه مصنوعی گنبدکاووس» برای کارکنان شاغل و کار در منزل آماده و تحویل شود.

خبرگزاری فارس: واحد تولیدی شما با شیوع ویروس کرونا چه اقدامی برای کاستن مشکلات جامعه بکار گرفتید؟
صالحیان: 
در این روزهای حساس که کشور درگیر مبارزه و مقابله با ویروس منحوس کرونا است، علاوه بر پزشکان، پرستاران و کادر درمانی، شرکت‌های تعاونی نیز با همت و تلاش مضاعف و روحیه جهادی به صورت شبانه‌روزی در خط مقدم این مبارزه در حال خدمتی صادقانه هستند.

با شیوع بیماری کرونا در اواخر سال گذشته در کشور و استان گلستان، علاوه بر فعالیت‌های تولیدی خود دغدغه‌ام این بود که بتوانم در این حوزه نیز به مردم و به ویژه کادر درمان کمک کرده و در این راستا نیز سهم خود را نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری ادا کنم.
بعد از اعلام قرنطینه از سوی ستاد ملی کرونا به دانشگاه علوم پزشکی کشور و گلستان اعلام کردم که شرکت ما توانایی دوخت لباس‌های بیمارستانی برای بیمارستان‌های استان گلستان و استان‌های همجوار داریم، به همین منظور شرکت تعاونی «بهزیست گنبد» با تغییر خط تولید خود، شروع به تولید ماسک و لباس پزشکان کرده است.


تولید لباس بیمارستانی و تحویل به دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مازندران


تولید لباس بیمارستانی و تحویل به دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مازندران

خبرگزاری فارس: آیا خانواده شما مخالفتی از اینکه با حضور در بیمارستان‌ها در معرض ویروس کرونا قرار بگیرید، نداشتند؟
صالحیان:
بله اتفاقا فرزندان و خانواده‌ش با این تصمیم من مخالف بودند، با توجه به اینکه برای تولید و دوخت لباس‌های بیمارستانی مجبور بودم به بیمارستان‌های مختلف سرکشی کرده و اطلاعات لازم را به دست بیاورم، خانواده و فرزندانم به خاطر شرایط جسمانی بنده و خستگی زیاد به دلیل فعالیت‌های زیاد کاری نگران مبتلا شدنم به بیماری کرونا بوده و به همین جهت با تولید و دوخت لباس‌های بیمارستانی مخالف بودند.

* ظرف حدود سه ماه ۱۰۰ هزار دست لباس بیمارستانی آماده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مازندران دادیم

خبرگزاری فارس: مهمترین تولیداتی که شرکت شما در خصوص بیماری کرونا برای بیمارستان‌ها انجام داده‌است، چه بود؟

صالحیان: واحد تولیدی ما با همه مشکلاتی که در آن شرایط خاص و حساس که بیماری کرونا در سطح جامعه به سرعت شیوع پیدا کرده بود توانستیم ظرف حدود سه ماه ۱۰۰ هزار دست لباس بیمارستانی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی آماده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مازندران دهیم.

* تولید روزانه ۳۵۰ هزار عدد و ماهانه یک میلیون عدد ماسک را به صورت اتوماتیک در شرکت تعاونی «بهزیست گنبد»/ شرکت تولید ماسک بهزیست بزرگترین تولیدکننده ماسک در استان گلستان است

خبرگزاری فارس: با توجه به اینکه در زمانی مشکلات کمبود ماسک در جامعه بسیار مردم را نگران کرده بود شرکت تعاونی «بهزیست گنبد» چه برنامه‌ای برای حل این مشکل با عنایت به همتی بلندتان اتخاذ کردید؟
صالحیان:
در حین همین فعالیت‌ها و با توجه به کمبود ماسک در استان در آن برهه از زمان پیگیر وارد کردن دستگاه‌های تمام اتوماتیک ماسک از چین شدم و موفق شدم این دستگاه‌ها را در مهر ماه امسال وارد و آغاز به کار کنم.
در حال حاضر دو دستگاه تمام اتوماتیک به همراه دستگاه بسته‌بندی خودکار در حال فعالیت بوده و روزانه ۳۵۰ هزار عدد و ماهانه یک میلیون عدد ماسک را به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست تولید می‌کند که شرکت تولید «ماسک بهزیست» بزرگترین تولیدکننده ماسک در استان گلستان است.

خبرگزاری فارس: هم اکنون چند نفر در کارگاه تولید شرکت تعاونی «بهزیست گنبد» مشغول به کار هستند؟
صالحیان:
در حال حاضر این کارگاه در دو شیفت و اشتغالزایی ۳۰ نفر در حال فعالیت است و تا پایان مقابله با بیماری کرونا کارگاه تولیدی ما در راستای خدمت به مردم فعالیت خواهد کرد.

* دغدغه‌های اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد/ دولت جلوی  سودجویان را بگیرد

خبرگزاری فارس: به نظر شما توجه به ظرفیت‌های داخلی چقدر می‌تواند مشکلات کشور را برطرف سازد؟

صالحیان: دغدغه‌های اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و تحریم نیز فرصت خوبی برای تقویت تولید داخلی است، تحریم من را ساخت و توانستم از روی طرح‌های آماده‌ای که داشتم تولیداتی داشته باشم و پا به پای کشورهای مختلف گام بردارم، ما از تولید دور شده‌ایم و اکنون فهمیدیم که می‌توانیم.

در حال حاضر تولیدکننده خود را شناخته است به شرطی که جلوی سودجویان توسط دولت گرفته شود.

خبرگزاری فارس: آیا برنامه‌ توسعه برای فعالیت‌های تولید خود دارید و میزان همکاری مسوولان استانی و انتظاری که از آنان دارید، چیست؟

صالحیان: درباره فعالیت‌های گسترده شرکت «بهزیست گنبد» باید عرض کنم که در حاضر تلاش دارم در حوزه تولید ماسک به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کرده و حوزه کاری خود را گسترده دهم.

بر همین اساس در حال خرید ۲۰ هکتار زمین و اخذ مجوز برای احداث مجموعه «تولید ماسک» و «پد الکی» در شهرستان گنبدکاووس بوده و «کارخانه ملت بلوون» (تولید لایه میانی ماسک) را در کنار این فعالیت‌های دیگر خود داشته باشم.

هر تولیدکننده در عرصه فعالیت‌های خود مشکلاتی دارد، با توجه به اینکه تولیدات ماسک واحد تولیدی ما در حال توزیع و تامین نیاز بخشی وسیعی از مناطق کشور انجام می‌شود درصدد اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های اجرایی استان و در سطح کشور از وزراتخانه‌های مربوطه هستیم که البته در استان با مساعدت و همکاری استاندار گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان و در سطح شهرستان فرماندار گنبدکاووس در حال انجام بوده و امید داریم در سطح کشوری نیز این همکاری‌ها و مساعدت لازم انجام شود، تا انگیزه خدمت ما به مردم دوچندان شود.


بازدید استاندار گلستان، مدیران استانی و فرماندار گنبدکاووس از واحد تولیدی «بهزیست گنبد»

خبرگزاری فارس: برای ریشه‌کنی این بیماری نقش واحد‌های تولیدی و سازمان‌مردم نهاد باید چگونه باشد؟

صالحیان: ماه‌های سختی را هم تولیدکنندگان و هم مردم شریف پشت سرگذاشتند و واحدهای تولیدی و شرکت ما تلاش داریم تا با همکاری یکدیگر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی این بیماری را ریشه‌کن کنیم.

نقش گروه‌های مردمی و جهادی هم در برطرف کردن مشکلات مردم هم بسیار حایز اهمیت است و الحمدالله شاهد هستیم هرکسی در حد توان خود براساس حس نوعدوستی که همه ایرانیان با خود دارند به همنوع خود کمک کنند این کارها بسیار ارزشمند است و باید تشویق شوند.

دخترم به عنوان عضو یک سمن و سازمان مردم‌نهاد بخش محیط زیست از ابتدای کرونا تاکنون با کمک شهرداری به ضدعفونی کردن معابر شهری و خودپردازهای بانک‌ها پرداخته و برای حفظ سلامت مردم جان و سلامت خود را به خطر انداخته است.


دختر خانم صالحیان در حال ضدعفونی دستگاه‌های خودپرداز شهرستان گنبدکاووس

خبرگزاری فارس: صحبتی پایانی اگر با مردم دارید بفرمایید؟

صالحیان: در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار داریم و از همه شهروندان و مردم عزیز می‌خواهم که برای سلامتی خود و خانواده محترمشان در مرحله نخست و سپس سلامتی جامعه نکات بهداشتی را رعایت و از تجمع و رفتن به مراسمات مختلف جدا خودداری کنند.
اولویت ما در شرکت تعاونی «بهزیست گنبد» و شرکت تولید ماسک بهزیست خدمت به مردم برای بهتر زیستن است.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید رهبر معظم انقلاب مقام معظم رهبری جهش تولید یک میلیون ماسک زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار لباس های بیمارستانی لباس بیمارستانی مقام معظم رهبری شرکت تعاونی خبرگزاری فارس بیمارستان ها بیماری کرونا استان گلستان مشغول به کار واحد تولیدی حال حاضر عرصه تولید تولید ماسک دستگاه ها فعالیت ها ۶۰ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایت حاکمیت به پوشش زنان ۲۰ سال پیش | همان بدحجابانی که کافر بودند!

عباس عبدی در یادداشتی با عنوان «پیش‌بینی دو دانش‌آموز» در روزنامه اعتماد نوشت:

اخیرا یک فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای بازنشر شده که دو دختر خانم دبیرستانی به مدت یک دقیقه درباره فشارهای اجتماعی نسبت به دختران حرف می‌زنند. این فیلم تولید سال ۱۳۸۲، یعنی ۲۱ سال پیش است. هر دو دختر خانم که حدود ۱۵ تا ۱۷ساله هستند با حجاب و مقنعه کامل و روپوش مدرسه بدون ذره‌ای آرایش به خوبی و مسلط حرف می‌زنند. آنان فشارهای اجتماعی را به خوبی به فنر تمثیل می‌کنند. جامعه را متحول می‌دانند که اگر فشار نباشد مردم خود را تطبیق می‌دهند. ولی اگر جلوی این فنر گرفته و فشرده شود، به جایی می‌رسد که دیگر، توان حفظ آن را ندارند و یک باره فنر باز می‌شود.

آنان قاعده‌ای را با زبانی ساده توضیح می‌دهند که «مردم از آنچه منع می‌شوند به آن حریص‌تر می‌شوند.» سپس شرح می‌دهند که چرا مردم به سوی تبلیغات ماهواره‌ای می‌روند. اینها عین جملات آن دو دختر خانم نبود ولی مضمون دقیق آن‌ها است. ای کاش می‌دانستیم که اکنون آن‌ها کجا هستند؟ چه پوششی دارند؟ چه تفکری دارند؟ و آیا همچنان با همان آرامش و متانت سخن می‌گویند یا به افرادی عصبی تبدیل شده‌اند؟

پس از رها شدن این فنر در سال ۱۴۰۱ چه رفتاری از خود نشان داده‌اند؟ اکنون نمی‌دانیم که آن دو دختر خانم چه وضعی دارند ولی از روی موارد مشابه فراوان آن‌ها که در دور و نزدیک می‌بینیم، می‌توانیم بگوییم که سرنوشت آن نسل به کجا رسیده است؟ آنان متولدین دهه ۱۳۶۰ بودند که اواخر جنگ به دنیا آمدند. در دوره اصلاحات به بلوغ رسیدند. ولی هیچ کس وقعی به سخنان بدیهی آنان نداد.

آنان در آن مقطع زمانی دانش‌آموزانی عادی بودند؛ نه مدرک دانشگاهی داشتند و نه تجربه عمیق سیاسی و اجتماعی، ولی با همان چند سالی که در متن جامعه حضور داشتند، به صورت شهودی و حسی متوجه شده بودند که تحت فشار اجتماعی هستند. آنان چنین می‌اندیشیدند که تحت فشارند که چگونه فکر کنند، چه بپوشند، کجا بروند، کجا نروند و… و این را حس می‌کردند، که این فشارها در حال افزایش است و می‌دانستند که به جایی خواهد رسید که دیگر سیاستمداران و پدرخوانده‌های جامعه قادر به نگهداری این فنر در حالت فشرده شده نخواهند شد، خسته می‌شوند و دیر یا زود این فنر رها خواهد شد، و آنگاه باطن جامعه آشکار می‌شود. باطنی که شاید در یک فرآیند طبیعی و متعارف به گونه دیگری ظاهر شود.

امروز حکومت به پوششی از زنان رضایت می‌دهد که ۲۰ سال پیش آن را کفر ابلیس می‌دانست. ولی رسیدن به این پوشش با هزینه‌های زیاد برای دو طرف بوده، و هنوز هم معلوم نیست که چند سال بعد به کجا برسد؟

این نسل اعم از دختر و پسر و البته دختران بیشتر، نادیده گرفته شدند ولی کسی توان حذف آنان را نداشت و ندارد به همین علت در فردای برداشتن اهرم از روی فنر، به میدانی پرتاب می‌شوند که خواسته خودشان نبوده است.

پرسش این است که چرا گوش شنوا و ساز و کاری مناسب برای شنیدن آن نجواهای آرام وجود نداشت تا با بحران ۱۴۰۱ مواجه نشویم؟

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه از صندوق‌های خرد روستایی در دولت سیزدهم
  • افتتاح کارگاه تولید تجهیزات پزشکی در کرج/ «ما می توانیم» محقق شد
  • روتین روزانه ایلان ماسک چگونه است؟
  • حق بیمه اجتماعی ۱۰۴ بانوی سرپرست خانوار در قشم پرداخت شد
  • ثبت بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان
  • مراسم روز کارگر در شرکت نیشکر (+عکس)
  • اهمیت کارگر و اثر کار و تولید در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست
  • رضایت حاکمیت به پوشش زنان ۲۰ سال پیش | همان بدحجابانی که کافر بودند!
  • امیدواریم مسیر مجموعه فولاد اکسین در جهت تولید به بهترین شکل طی شود
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل