Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: طی امروز شبنه 15 آذرماه، با تاثیر موجی ضعیف در برخی نقاط غربی و شمالی استان افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.دریا در جزایر غربی استان طی ساعات بعدازظهر با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی کمی مواج خواهد بود و در سایر مناطق، شرایط ترددهای دریایی مساعد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ظهر یکشنبه 16 آذرماه، با نزدیک شدن یک سامانه بارشی جنوبی، ابتدا از  مناطق غربی استان و جزایر غربی و به  تدریج در سایر نقاط  استان رگبار باران و رعد وبرق و افزایش سرعت وزش باد مورد انتظار است.

طی روز دوشنبه تا ظهر سه شنبه  تاثیر این موج بارشی در مناطق مرکزی و شرقی استان پیش بینی شده،  لذا توصیه می شود از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

از لحاظ دمایی طی امروز تا روز دوشنبه، کاهش نسبی دمای بیشینه و از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری  کاهش محسوس دمای کمینه در غالب مناطق استان پیش بینی می شود.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان سامانه بارشی هواشناسی باران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار هواشناسی اظهار کرد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان و وضعیت جوی حاکم، هشدار جدیدی امروز مبنی بر بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و نیز وقوع رعد و برق صادر شد.

مهدی کریمی با بیان اینکه رگبار باران و رعد و برق در نقاط مستعد وقوع تگرگ نیز دور از انتظار نیست و وزش تند باد لحظه‌ای نیز برای استان پیش بینی شده است هشدار داد: شهروندان در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند.

وی گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها، خسارت به سازه‌های موقت در اثر تند باد و گردو خاک نیز برای استان تا روز دوشنبه پیش بینی می‌شود.

شوط با ۲۹ میلی‌متر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: شوط با ۲۹ میلی‌متر بارندگی طی ۲۴ ساعت، پربارش‌ترین شهرستان استان بود و بعد از آن نیز شهرستان‌های خوی و پیرانشهر قرار داشتند.

کریمی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌های خوبی را از شمال و جنوب استان ثبت کرده ایم به طوری که بعد از شوط، ۱۲ میلی‌متر بارندگی از خوی و ۱۰ میلی متر نیز از پیرانشهر گزارش شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۹.۶ میلی‌متر از سلماس، ۸.۵ میلی متر از ماکو، ۶ میلی متر از سردشت، ۵.۷ میلی متر از چایپاره و ۳.۴ میلی متر از پلدشت ثبت بارندگی داشته ایم.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سایر شهر‌های استان هم بارش‌هایی ثبت شده است، اظهار کرد: میزان بارندگی‌ها در خود شهر ارومیه کمتر از یک میلی متر بود ولی در مناطق انزل و باری حدود سه میلی متر بارندگی ثبت شد.

کریمی گفت: کاهش دمای هوای در ۲ روز گذشته نیز در استان محقق شده و چالدران با مثبت هشت درجه سانتی گراد خنک‌ترین و پلدشت با مثبت ۲۳ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقطه آذربایجان غربی بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به کشور از فردا؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت
  • تهران تا فردا ظهر بارانی است/ احتمال وقوع تندر و آذرخش
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌های فصلی در ایلام
  • ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۴ اردیبهشت
  • خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده