Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:24:06 GMT

اسپیس ایکس بافت قلب به فضا می‌برد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۹۳۵۲

اسپیس ایکس بافت قلب به فضا می‌برد

یبه گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،  هوابند یا قفل هوا (Airlock)یک دستگاه تنظیم فشار هوا است که امکان عبور شخص یا هر وسیله‌ای را از یک مکان به مکان دیگر که از لحاظ فشارهوا هم سطح نیستند، فراهم می کند.

در واقع در محیط‌هایی که یک سمت فشار هوا کم و سمت دیگر هوای پرفشاری در جریان است، برای ایجاد ارتباط بین این دو محیط از هوابند استفاده می‌شود و این هوابند در بین این دو قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مکانیزم هوابند به این شکل است که ابتدا شخص یا شی مورد نظر به داخل محفظه می‌رود که یک در آن بسته است سپس هر دو در بسته شده و هوابند فشار هوای ٢ محیط را مساوی و متعادل می‌کند تا شخص بدون هیچ مشکلی بتواند وارد محیط دوم که دارای اختلاف فشار هوا است بشود.

قرار است راکت «فالکون ۹» ساعت ۱١ و ٣٩ دقیقه صبح امروز-شنبه- به وقت شرق آمریکا از مجموعه پرتاب فضایی ۳۹A در مرکز فضایی کندی در فلوریدا، به فضا پرتاب شود اما بر اساس پیش بینی نیروی فضایی آمریکا، وجود ابرهای ضخیم می توانند این پرتاب را یک روز به تأخیر بیندازد ...

آزمایش قلب شامل ۱۹۲ تکه بافت مهندسی شده از سلول های خونی شش نفر - سه مرد و سه زن - است که در یک آزمایشگاه کوچک سالم نگهداری می شوند.  هدف از این آزمایش قلب، تعیین چگونگی تغییر بافت قلب در شرایط میکرو گرانش است. محققان دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا معتقند که این بافت علائمی از آتروفی یا ضعیف شدن را نشان خواهد داد.

طرح دیگر موجود در این مأموریت که SpaceX CRS-۲۱، نام دارد، شامل تحقیق در مورد میکروب هایی است که می تواند برای تجزیه مواد سنگی سیارک ها مورد استفاده قرار گیرد.  

ابزاری که برای تجزیه و تحلیل سریع و دقیق خون در جاذبه کوچک آزمایش می شود و مطالعه یک بافت دیگر انسانی در مورد اثرات پرواز فضایی بر آرتروز پس از تروما و از دست دادن تراکم استخوانی از دیگر طرح هایی است که در این سفر فضایی به ایستگاه بین المللی فضایی برده می شوند.

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) همچنین با این پرواز فضایی برای تعطیلات پیش روی کریسمس، تمام خوراکی های لازم را برای جشن ارسال می کند. این آزمایشات بخشی از هدف ناسا برای سرعت بخشیدن به علم در ایستگاه فضایی است.

هم اکنون هفت فضانورد در ایستگاه بین المللی فضایی وجود دارند که بیشترین تعداد فضانوردان در عرض چند سال محسوب می شود. چهار فضانور روز ۱۶ نوامبر با اولین پرواز عملیاتی اسپیس ایکس توسط کپسول «کرو دراگون» وارد این ایستگاه فضایی در حال چرخش شدند.

برچسب‌ها سازمان فضایی آمریکا فضا ایالات متحده آمریکا ایستگاه فضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فضایی آمریکا فضا ایالات متحده آمریکا ایستگاه فضایی سازمان فضایی آمریکا فضا ایالات متحده آمریکا ایستگاه فضایی اخبار کنکور فشار هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا و کره جنوبی مانورهای فضایی مشترک برگزار کردند.

رسانه های کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا مانورهای فضایی مشترکی را اجرا کردند. هدف از انجام این مانورها آمادگی برای حملات احتمالی کره شمالی به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و دیگر تهدیدات فضایی اعلام شد.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع خود گزارش داد که اسکادران عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و نیروی فضایی آمریکا کره، در طول این مانورها سناریوهایی را برای مقابله در برابر تداخل ارتباطی ماهواره ای و افزایش دقت سیستم موقعیت یاب جهانی در برابر تهدیدات کره شمالی شبیه سازی کرده اند.

دیروز هم خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کد خبر 6088000

دیگر خبرها

  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد