Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@15:28:38 GMT

تفسیر قرآن|اموال و اولاد چگونه سبب فتنه است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۰۱۶۴

تفسیر قرآن|اموال و اولاد چگونه سبب فتنه است؟

کارشناس علوم قرآن می‌گوید تمام متعلقات دنیوی مایۀ آزمون انسان برای رسیدن به درجات بالای معنوی است و اموال و اولاد سبب فتنه است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام تاج‌آبادی، کارشناس علوم قرآن و تفسیر در یک برنامۀ تلویزیونی با اشاره به آیه‌ای از قرآن درباره فتنۀ مال و اولاد گفت: خداوند در آیۀ 28 سورۀ انفال می‌فرماید اموال و اولاد شما، مایۀ فتنه‌اند «وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ وَ أَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِیمٌ؛ یعنی بدانید اموال و اولاد شما، وسیلۀ، فتنه و آزمون است؛ و (برای کسانی که از عهده امتحان برآیند،) پاداش عظیمی نزد خداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در این باره توضیح داد: شأن نزول آیه مقداری به روشن شدن تفسیر آن کمک می‌کند. در عصر پیامبر صلی الله علیه و آله گروهی از مهاجرین، نگران خانواده و اموالشان بودند که در مکه باقی مانده بود تا مورد تعرض مشرکین قرار نگیرد. از این جهت برای آنکه جلب رضایت مشرکین را کرده باشند، اسرار مدینه و برنامه‌های پیامبر(ص) را به آنها می‌فرستادند و در واقع جاسوسی می‌کردند. به این ترتیب، این آیه نازل شد و فرمود اموال و اولاد شما فتنه است. 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تمام متعلقات دنیوی مایۀ آزمون انسان برای رسیدن به درجات بالای معنوی است، گفت: محبت به مال و فرزند خوب است، اما تا جایی که شما را مقابل دین خدا و پیامبر (ص) قرار ندهد. در این حالت این اموال و اولاد از حالت نعمت خارج شده، تبدیل به فتنه می‌شود و سبب گمراهی و عذاب است. بنابراین اگر اموال و اولاد سبب فتنه و آزمون است، آنچه نزد خداست، دارای اجر عظیم و ماندگار است.

آشنایی با یک حدیث عجیب؛ سرّ اینکه پیامبران و مؤمنین به گرفتاری‌ها مبتلا می‌شوند

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرآن کریم تفسیر قرآن قرآن کریم تفسیر قرآن اموال و اولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه کشف شده استان برای شناسایی توسط مالباختگان در سامانه نما منتشر شد. این کالاها در سامانه نمای پلیس آگاهی برای اطلاع مالباختگان به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ درخواست جدید مالباختگان به پلیس آگاهی البرز برای شناسایی اموال مسروقه ارجاع شده است. مالباختگان تا پیش از راه اندازی سامانه نما برای شناسایی اموال مسروقه خود به پلیس آگاهی مراجعه می‌کردند که فعالیت این سامانه علاوه بر عدم مراجعه به مقر پلیس، دسترسی سریع به اطلاعات اموال کشف شده را آسان کرده است.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: در این سامانه قسمتی از شماره سریال اموال مکشوفه با عکس کالای کشف شده بارگذاری شده و مالباختگان می‌توانند برای ورود به سامانه نما کد ملی خود را وارد کرده و پس از انتخاب استان مورد نظر سریال کالای سرقت شده را وارد کنند تا اصالت کالا مشخص شود.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز عنوان کرد: مالباختگان شماره سریال اموال به سرقت رفته خود را به این سامانه اعلام کنند تا به محض کشف آنها، اطلاع رسانی سریع انجام شود.

کد خبر 6089960

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر