Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان کارشناس تولید کوره‌های قوس الکتریکی ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، از ثبت رکورد ۲۱ ذوب بر روز در کوره شماره ۱ فولادسازی در تاریخ سیزدهم آذرماه خبر داد و گفت: در سالی که شرکت فولاد مبارکه تولید ۷.۲ میلیون تن فولاد را سرلوحۀ کار و هدف خود قرار داده است، دستیابی به این رکورد بسیار ارزشمند محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام ادیبی اظهار کرد: در این راستا، زمان تخلیه تا تخلیه به ۶۹ دقیقه و مصرف انرژی الکتریکی به ۴۸۵ کیلووات ساعت بر تن مذاب کاهش یافت.

وی افزود: پیش از این نیز در تاریخ ۲۹ آبان ماه، رکورد ۲۰ ذوب در کورۀ شمارۀ ۲ فولادسازی محقق شده بود.

به گزارش ایسنا، عبدالرحیم ذوالفقاری، کارشناس برق و ابزار دقیق کوره‌های قوس نیز با تأکید بر نقش پایش مداوم پارامترها توسط مجموعۀ تولید و تعمیرات، گفت: در این راستا، توان الکتریکی کوره با در نظر گرفتن ظرفیت ترانسفورماتور افزایش یافت و نقطۀ بهینۀ کاری کوره با همفکری همکاران به نحوی تعیین شد که تمام تجهیزات جانبی پذیرای این افزایش ظرفیت باشند.

مهدی آریافر، مسئول ذوب کوره نیز گفت: با ایجاد تعادل بین سیستم شارژ آهن اسفنجی و توان الکتریکی و حرارتی کوره، حداکثر استفاده از منابع موجود و زمان‌های کاری کوره میسر شد و رکورد فوق به دست آمد.

مسعود آقانژاد، شیفت فورمن کوره‌های قوس الکتریکی نیز به حداقل رساندن زمان‌های آماده‌سازی بین ذوب کوره در این روز و همراهی چهار تیم کاری کوره در دستیابی به این مهم را مورد تأکید قرار داد و افزود: این رکورد نتیجۀ تلاش و همدلی تمام همکاران در خصوص کنترل مواد ورودی، کنترل فرایند ذوب‌گیری، آماده‌به‌کاری تجهیزات و کاهش توقفات آماده‌سازی کوره است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کلزا در ایلام رکورد زد

حشمت اله زرین جوب اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.

زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه های تولید روغن حمل شده است.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد