Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که اعلام می‌کند آلمان به دنبال وارد کردن قطارهای هیدروژنی به ناوگان راه آهن خود است.
به گزارش خبرگزاری آریا، به تازگی اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که اعلام می‌کند آلمان قصد دارد در آینده از قطار‌های هیدروژنی استفاده کند. ظاهرا هدف این کشور از این کار، رسیدن به هوای پاک با استفاده از سوخت بدون آلاینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آندریاس شوتزر، مشاور اصلی این پروژه، به تازگی اعلام کرد که برای حرکت این قطار‌ها نیاز به استفاده از دو نوع هیدروژن و ترکیبی از هیدورژن‌های تولید شده در داخل این کشور و نوعی هیدروژن که باید از خارج از کشور وارد شود، نیاز خواهد بود.
دولت آلمان نیز اعلام کرده که با این پروژه موافقت کرده است. این کشور همچنین در سال‌های اخیر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشور‌های مصرف کننده‌های سوخت‌های گازی انتخاب شده است و به صورت سالیانه حدود 55 تراوات هیدروژن ترکیب شده با CO2 استفاده می‌کند، اما این کشور منابع کافی برای تولید هیدروژن فاقد کربن را ندارد.

اطلاعاتی از قطار هیدروژنی آلمان
ظاهرا آلمان قصد دارد برای قطار هیدورژنی خود از اسپانیا و پرتغال، هیدروژن وارد کند که این موضوع از طریق حمل هیدروزن از کشتی و یا انتقال به وسیله لوله‌های گاز موجود در بین این سه کشور امکان پذیر است. در حال حاضر نمونه‌های اولیه این قطار تولید شده است که در حدود 15 دقیقه سوخت گیری آن کامل می‌شود و هر بار سوخت گیری توانایی تردد تا 600 کیلیومتر را با حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت دارد.
گفتنی است هیدروژن به تنهایی توانایی استفاده به عنوان سوخت را ندارد و در این قطار از سلول‌هایی استفاده شده است که از ترکیب هیدروژن و اکسیژن توانایی تولید برق دارند و به نوعی این قطار را می‌توان یک قطار الکتریکی نیز نام‌گذاری کرد. طرح اعلام شده توسط آلمان از سال 2024 آغاز خواهد شد و هزینه ساخت هر قطار نیز بین 5 تا 10 میلیون یورو تخمین زده شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آلمان استفاده قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل دزدی از قطار‌ها در آمریکا + فیلم

ایالت کالیفرنیا در آمریکا با معضل سرقت از قطار‌های باری مواجه است. سارقان قفل کانتینر‌های این قطار‌ها را می‌شکنند و اجناس داخل آن را خالی می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • معضل دزدی از قطار‌ها در آمریکا + فیلم
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان